Telecom News - קפיצת מדרגה בשרתי יבמ מבוססי POWER8

קפיצת מדרגה בשרתי יבמ מבוססי POWER8

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> קפיצת מדרגה בשרתי יבמ מבוססי POWER8
קפיצת מדרגה בשרתי יבמ מבוססי POWER8
מאת: חיים חביב, 28.4.14, 19:30IBM
 
שרתי IBM הותאמו לעיבודים מסיביים של Big Data וניתוח אנליטי ויאפשרו למרכזי עיבוד נתונים טיפול מואץ בכמויות ענק של נתונים הזורמים בקצבי שיא בסביבת פלטפורמות פתוחות.

במהלך, ששונה ממודלים עסקיים של יצרני מעבדים מוכרים בעולם השרתים, הציגה IBM מפרט מלא למעבדי POWER8 לשימוש החברים בהתאגדות OpenPOWER Foundation, שעל מייסדיה נמנים יבמ, גוגל, NVIDIA, מלנוקס הישראלית ו-Tyan, שפוועלת בסביבת ארכיטקטורת POWER של יבמ ומאגדת 25 ספקי טכנולוגיה מובילים. במקביל, הציגה יבמ בפני ההתאגדות מפת דרכים של חידושים טכנולוגיים בפיתוח חבריה.

השרתים החדשים פותחו סביב טכנולוגיית POWER8 ותוכננו לעידן ה-Big Data, ומשקפים השקעה אדירה בהיקף 2.4 מיליארד דולרים לאורך כ-3 שנות מחקר ופיתוח (ומאות פטנטים רשומים של יבמ). המערכות פותחו מן היסוד להפקת מיטב הביצועים בסביבת Big Data בעזרת מעבדי POWER8 החדשים - שבב סיליקון, שכל שטחו אינטש רבוע אחד המכיל יותר מ-4 מיליארד טרנזיסטורים ו-18 ק"מ של חיווט פנימי במוליכי נחושת.

לצד הצגת המערכות החדשות חשפה יבמ 3 חבילות ייעודיות משולבות לעולם ה-Big Data והיישומים האנליטיים בזמן אמת. החבילות להאצת ביצועים בסביבת BLU Acceleration לניתוח אנליטי ולשרתי Hadoop עברו אופטימיזציה למערכות Power Systems החדשות, על מנת לאפשר טיפול במהירות שיא במידע מובנה ובלתי מובנה כאחד. בין השאר, הותאמו המערכות להפקת תובנות חדשות ולאיזון עומסי עבודה בסביבת קוגנוס, SPSS ו-DB2.

על פי בדיקות של יבמ, מערכות Power Systems מסוגלות לנתח מידע במהירות גבוהה כדי פי 50 בהשוואה למערכות המבוססות על הדור החדש ביותר של שבבי x86. לקוחות ראשונים כבר דיווחו על האצה של פי 1,000 ויותר בשאילתות אנליטיות ועל צמצום זמן הריצה משעות לשניות בודדות.

תוך הכרה בחשיבותה של מערכת ההפעלה לינוקס בקידום חדשנות, העמידה יבמ בשנה האחרונה תקציב בסך מיליארד דולרים לפיתוח טכנולוגיות לינוקס וטכנולוגיות קוד מקור פתוח אחרות לשרתי Power Systems. רשימת החידושים של יבמ בתחום הזה כוללת שורת מוצרים חדשים, רשת של 5 מרכזי לינוקס על גבי Power Systems סביב העולם ופלטפורמת פיתוח המאפשרת שימוש ללא תשלום בענן פיתוח למפתחים למשימות בדיקות והסבות של יישומים מבוססי x86 אל סביבת POWER.

רשימת המערכות הראשונות, אותן תציע יבמ על בסיס שבבי POWER8, כוללת את דגמי S-Class המתוכננים לסביבות מחשוב גדולות, תוך חיסכון בשטח רצפה, צריכת זרם ועלויות קירור. רשימת הדגמים של יבמ כוללת 2 תצורות המיועדות להרצת יישומי לינוקס בלבד, ו-3  תצורות המאפשרות בחירה בין מערכות לינוקס, יוניקס AIX, או IBM i.
 
Power8 IBM
Bookmark and Share