Telecom News - קארה סווישר: "בכל יום, הבלוגוספרה משתפרת ועיתונות הדפוס מידרדרת"

קארה סווישר: "בכל יום, הבלוגוספרה משתפרת ועיתונות הדפוס מידרדרת"

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> קארה סווישר: "בכל יום, הבלוגוספרה משתפרת ועיתונות הדפוס מידרדרת"
קארה סווישר: "בכל יום, הבלוגוספרה משתפרת ועיתונות הדפוס מידרדרת"
מאת: נירית וייס-בלט, 29.4.14, 11:00קארה סווישר
 
העיתונאית הטכנולוגית המוערכת (AllThingsD ו-Re/code) הוסיפה בראיון למגזין סן-פרנסיסקו: "אני חושבת, שגוגל מסוכנת ובריונית למדי. אני לא כותבת על חברת גוגל למעט בשביל להעליב אותה". זאת, בזמן שזוגתה סמנכ"לית בגוגל.
  
אלן קושינג (Ellen Cushing) ממגזין סן-פרנסיקו (San Francisco Magazine) ראיין השבוע את קארה סווישר (Kara Swisher) (בתמונה), מהבכירות והמוערכות בעיתונות הטכנולוגית, בת 51 המתגוררת בסן-פרנסיסקו. תשובותיה היו חריפות מתמיד, להלן עיקרי הדברים:
 
כתב המגזין: "לאחרונה התפצלת מה"וול סטריט ז'ורנל" המזוהה עם AllThingsD כדי להקים את Re/code. איך זה הולך?"

קארה סווישר: "אני חושבת, שההשקה הייתה מוצלחת מאוד. אתר AllThingsD היה רווחי במשך כל 12 השנים, שעבדנו בו. השנה כנראה נפסיד כסף וזה יהיה מדאיג. אני ממוקדת בלהגיע למקום בו נוכל להוכיח שעיתונות יכולה לעשות כסף טוב ברשת. אז נראה לגבי זה".
 
כתב המגזין: "האם את מרגישה זיקה לסטארטאפים עיתונאיים אחרים, כמו Vox של עזרא קליין ו-FiveThirtyEight של נייט סילבר?"
 
קארה סווישר: "זה מצחיק לראות את הפרסומים על זה כאילו אנחנו איזה טרנד מוזר. האם אתה יודע כמה זמן אנחנו כבר עושים את זה? זה לא ניסוי. אבל אמצעי התקשורת המסורתיים היו תמיד עוינים למה שאנחנו עושים. בזמן שהמודלים העסקיים שלהם קורסים, הם מפקפקים בשלנו".
 
כתב המגזין: "את באמת חושבת, שענקי התקשורת הללו מאוימים ממך?"
 
קארה סווישר: "אנשים מודאגים לגבי מה שהולך לקרות לעיתונות- והם אמורים להיות מודאגים. בכל יום, הבלוגוספרה משתפרת ועיתונות הדפוס מידרדרת. אתה צריך להיות אידיוט כדי לא לראות את זה. העובדה, שאנחנו עדיין מתווכחים על זה- מצחיקה. זה כמו להתווכח על נישואי גאים (חד-מיניים), נמאס לי. זה גמור. אתם טועים".
 
כתב המגזין: "מה דעתך על הטענה, שהעיתונות הטכנולוגית המקוונת קרובה מדי לנושאי הסיקור שלה?"
 
קארה סווישר: "ברגע שתגיד לי מה הבעיה האתית, אשמח לענות. אבל נראה כי 'הבעיה' היא שלעיתונאי יש אמירה בתחום. זה לא אומר, שהעיתונאים מוכרים מודעות או כותבים סיפורים נחמדים כדי להתחבב על המפרסמים. זה בולשיט- אף אחד לא עושה את זה".

כתב המגזין: "אבל יש כאלו שכן".
 
קארה סווישר: "כמובן, אבל האנשים הטובים - לא. למה להוקיע אותנו על התנהגות של אנשים אחרים? אני לא אחראית על האנשים המעגלים פינות. הלוואי והם לא היו, אבל זה לא מה שאנחנו עושים. זה טבעה של העיתונות, שצריך להיות קרוב לנושאי הסיקור. או שאתה מסוגל להיות קשוח מולם, כפי שאכן רובנו, או שאתה הולך איתם למיטה, וישנם כמה שפועלים כך. אני פשוט לא חושבת שזה משהו חדש".
 
כתב המגזין: "ואז יש אותך, שהאישה שלך, מייגן סמית', היא סמנכ"לית בגוגל".
 
קארה סווישר: "אין לי את הכסף שלה. אני יודעת שזה טיפשי כי יש לה המון. אנחנו מתחלקות בהכל 50/50. יצאתי מגדרי לא לקחת מכספה, כי רציתי להבהיר נקודה: אני לוקחת את זה ברצינות. אני לא כותבת על חברת גוגל, למעט בשביל להעליב אותה. מישהו פעם אמר, שאני במחנה של גוגל, אז שלחתי אליו את הכתבות שלי, והוא אמר 'בטח יש לך בעיות בנישואין, בגלל שאת כל כך אכזרית לגוגל'. עניתי 'אין לי, אבל תודה רבה'. הוא ענה לי 'ברצינות, את יכולה להיות נחמדה יותר. הם די פנטסטיים', אז עניתי 'לא לטעמי. אני חושבת שגוגל מסוכנת ובריונית למדי'. תמיד אמרתי זאת".
 
כתב המגזין: "איך מייגן מרגישה בקשר לזה?"
 
קארה סווישר: "לא אכפת לה. היא גאון מחשבים. היא לא שמה לב. היא לא אדם פוליטי או תאגידי, היא techie (חובבת טכנולוגיה). ויש לה עמדה אחרת לגבי גוגל: היא חושבת, שהם עוזרים לעולם, כמו כל אותם 'idiot techies'. אני צריכה להקשיב לחרא הזה כל היום. אבל הם מאמינים בזה. אז שיהיה".
 
זה המקום לציין, שגם בסיקור הטכנולוגי, שסווישר מפרסמת, היא לא בוחלת במילים. למידע נוסף אודותיה: כשהיא ביקרה בארץ סיקרנו את דבריה כאן ו-כאן, וכשהתוודענו, שהיא מתכננת לעזוב אתAllThingsD  לטובת הקמת אתר מתחרה, פרסמנו זאת כאן.
 
הבלוגוספרה



 
 
Bookmark and Share