Telecom News - כך מומלץ לכתוב את לשונית / עמוד "אודותינו"

כך מומלץ לכתוב את לשונית / עמוד "אודותינו"

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> כך מומלץ לכתוב את לשונית / עמוד "אודותינו"

כך מומלץ לכתוב את לשונית / עמוד "אודותינו"
מאת: טל מאור, 17.5.14, 20:00
טל מאור

הכירו את משמעותה של הלשונית החשובה ביותר בכל אתר ובמיוחד באתר שיווקי ואת הסיבה בגללה היא לא עוסקת רק בבעל האתר / הבלוגר / בעל העסק המקוון.

נתחיל בעובדה ידועה: אחד הדפים הזוכים לביקורי גולשים הרבים ביותר בכל אתר ואתר הוא העמוד המכונה "אודותי/נו". עובדה זו מבוססת במיוחד באתרים של עוסקים מורשים, פטורים, קטנים או בינוניים, בשל הנחת היסוד על פיה פועל העולם – עסקים לא עושים עם עסקים אלא עם אנשים.

עמוד או לשונית "אודות", אמורים בראש ובראשונה להראות מי אתם ומה אתם מסוגלים לעשות במסגרת מקצועכם. היא אמורה להציג את מאחורי הקלעים, ובמילים אחרות, את הכבלים וחיבורי הנורות של שלט הניאון העסקי שלכם, הלא הוא שם העסק והלוגו. כשהגולשים שלכם רוצים לדעת איך הקמתם את העסק, איך הוא פועל, מה הביאכם להקימו ולמה בחרתם דווקא בו, או למה העסק בחר בכם, הם יכנסו ללשונית ה"אודות".

"אליה וקוץ בה". הנחה רווחת היא, ש"אודותינו" היא לשונית אינטרנט האמורה לעסוק בכם, אודות חייכם המקצועיים והיובלים, שהובילו אתכם לאגם המקצועי, בו אתם צפים. ובכן, החדשות הן, שה"אודות" שלכם הוא בראש ובראשונה אודות הלקוחות שלכם. כמובן שאסביר למה אני מתכוון. הנה זה קורה.

גולש ממוצע לא באמת מתעניין בכם, לא במקצוע שלכם, לא בחייכם הפרטיים ולא בסיפורי הגבורה ובהצלחות שלכם. הוא מתעניין בראש ובראשונה בעצמו, בתועלת שתוכלו להביא לו, בקבלת תשובה על השאלה: האם תוכלו להעניק לו מזור לאחד מכאביו, לצרכים שלו, למאוויים שלו. ה"אודות" שלכם הוא בעצם טקסט שיווקי נוסף האמור לתעל את הסיפור המסופר בו אליכם, אך דרך כביש הגישה של הגולשים שלכם. אין ברירה, על כל בעל אתר לזהות את הדבר הזה הנקרא "קהל הגולשים" שלו ולכתוב אליו, עבורו, בשבילו.

קופירייטר ישתדל לכתוב "אודות" המשקף לגולשים יצירתיות ושליטה בשפה, תוך פירוט סיפורו האישי. רואה חשבון ישתדל לכתוב "אודות" המראה על ידע מקצועי, קשרים ויכולת, מטפל הוליסטי ירצה להציע "אודות" "ירוק" או אורגני המשלב בין ידע מקצועי לאווירה רגועה ויכולת ריפוי מוכחת.

כלל אצבע הוא, שיהיה ה"אודות" אשר יהיה, אסור שישעמם, אסור שיהיה כתוב רע וכמו כל דף באתר אסור לו להציג דלות לשונית. הטקסט באתרים הוא סוכן המכירות היחידי הפועל למענכם והוא חייב להיראות יוקרתי, אטרקטיבי ומלא בפתרונות לגולשים, גם ב"אודות".

רבים טועים והופכים את ה"אודות" לדף הבית וממשיכים להתבלבל ומעבירים ניסוחים שמתאימים ל"דף הבית" היישר אל ה"אודות". לאחר כל הנאמר כאן ובשקלול כל המרכיבים, שהעליתי, יש לזכור, שלשונית ה"אודות", שכאמור חשובה מאין כמותה באתרים שיווקיים, מציעה את כל מה שלא מציעים שאר עמודי המכירה באתר – מבט אל החצר האחורית (אך המטופחת) של העסק שלכם, וכך צריך להתייחס אליה.

מאת: טל מאור, מאי 2014.
דוא"ל, אתר "כותב טוב"


 
להרשמה לניוזלטר האינפורמטיבי ומלא ההטבות של 'כותב טוב' - לחץ על הלוגו:
לוגו כותב טוב




 
 
Bookmark and Share