Telecom News - יבמ ואוניברסיטת בן-גוריון חנכו מרכז מצוינות חדש

יבמ ואוניברסיטת בן-גוריון חנכו מרכז מצוינות חדש

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> יבמ ואוניברסיטת בן-גוריון חנכו מרכז מצוינות חדש
יבמ ואוניברסיטת בן-גוריון חנכו מרכז מצוינות חדש
מאת: חיים חביב, 18.5.14, 18:05ד"ר ירון וולפסטל

מרכז המחקר האקדמי יסייע בפיתוח פתרונות הגנה על מערכות מחשוב ובקרה מתקדמות בתשתיות לאומיות והוא מצטרף למרכזי מצוינות, שכבר פועלים בקמפוס האוניברסיטה בבאר שבע.

יבמ ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב חנכו היום את מרכז המצוינות החדש בתחום אבטחת מערכות והגנת תשתיות. המרכז יפעל בקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. 

בראש מרכז המצוינות החדש יעמוד ד"ר ירון וולפסטל, (בתמונה משמאל), חוקר בכיר מחטיבת המחקר העולמית של IBM, בעל רקע בהובלת צוותי מחקר רב-לאומיים ובפיתוח מיזמים טכנולוגיים בתחום התוכנה. עבודת המחקר במרכז תכלול מחקר ופיתוח פתרונות לשוקי מטרה ארגוניים, פרטיים וציבוריים, תוך התמקדות  באבטחה ובהגנה  על משאבים קריטיים ונתונים בסביבות מחשוב עתידיות, לרבות ענן, מובייל ו-IoT - Internet of Things.

במעמד השקת המרכז, אמרה נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי: "אוניברסיטת בן-גוריון שמחה ומברכת על הצירוף של המומחיות המיוחדת של יבמ בתחום אבטחת מידע ליצירת מסגרת של פעילויות, שתהננה מיכולות המחקר של האוניברסיטה. באמצעות שיתוף פעולה עם מובילה עולמית, נוכל להרחיב את יכולות המחקר שלנו ולהמשיך לפתחן.

ענן מחשוב ו-Big Data משנים את האופן בו אנחנו מאבטחים מידע במסגרת המגזר הציבורי. המרכז יאפשר למומחי אבטחת המידע והתשתיות של יבמ לעבוד בשיתוף פעולה עם החוקרים המובילים הפועלים באוניברסיטה".

ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל: "יבמ פועלת בישראל זה יותר מ-60 שנה. מרכז המחקר הראשון שלה נפתח בחיפה בשנת 1972. המרכז החדש מחזק עוד יותר את מחויבותה של יבמ לפעילויות מחקר ופיתוח בישראל ואת הרצון שלה להיות שותפה בפיתוח הנגב.  היא חולקת את חזונו של ראש הממשלה להפוך את באר שבע והנגב למרכז סייבר עולמי.

ההשקעה המתמשכת שלנו במחקר ופיתוח אפשרה ליבמ להוביל בעולם בפטנטים חדשים, כבר יותר מ-20 שנה ברציפות ולהביא בכך לפיתוח הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שתסייענה ללקוחותינו לאבטח ולהגן על התשתיות ונכסי המידע שלהם, בעידן הנוכחי של Big Data וענן מחשוב. השותפות עם אוניברסיטת בן-גוריון תסייע לנו להרחיב את החדשנות לא רק בישראל אלא גם סביב העולם".
 
פרופ' כרמי עם ריק קפלן מנכ"ל IBM ישראל
פרופ' רבקה כרמי עם ריק קפלן



 
 
Bookmark and Share