Telecom News - התגובה של בזק להשקת IBC מחר תהיה: הרחבת הערוץ העולה

התגובה של בזק להשקת IBC מחר תהיה: הרחבת הערוץ העולה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> התגובה של בזק להשקת IBC מחר תהיה: הרחבת הערוץ העולה
בלעדי: בזק תחשוף בימים הקרובים כמה תשובות משלה להשקת IBC מחר ולחבילות של ה-200 מגה בהוט: 1) העלאת הקצב בערוץ העולה ל-6 מגה. 2) חבילות של עד 180 מגה על חיבורי הנחושת הקיימים, 3) חבילות של 100מגה, 200 מגה ו-1 ג'יגה על חיבורי סיבים.
מאת: אבי וייס, 19.5.14, 11:00לוגו בזק

כפי שחשפנו כאן, שוק התקשורת הקווית נמצא בתזזית חזקה ביותר. מחר לפני הצהריים יתקיים טכס השקת שירותי חברת הסיבים IBC וחשיפת שם המותג החדש של החברה. IBC כבר החלה למעשה בפריסת סיבים לבתים ולעסקים בכמה ערים במקביל ברחבי הארץ, כפי שחשפנו כאן, כולל חשיפת כל המחירים של IBC.

הוט כבר אמרה את דברה והציגה לשוק חבילה של 200 מגה (עם ערוץ עולה של 5 מגה בלבד, טעות אסטרטגית לטעמי, שהסיבות לכך נחשפו כאן). הוט תצא בקרוב עם חבילות נוספות, גם על הסיבים וגם על החיבורים קיימים, לאור התפתחות התחרות. 

לכן, בזק אינה יכולה להישאר אדישה למצב בו הלקוחות של הפס הרחב שלה יכולים לברוח ממנה למתחרות (הוט ו-IBC), שמציעות רוחבי פס טובים יותר במחירים נמוכים יותר.

בזק החליטה באיחור רב (בדצמבר האחרון) לשדרג את רשת ה-DSL שלה לטכנולוגיית ה-Vectoring, שהיא התפתחות טכנולוגית של ה-VDSL2, מה שיאפשר לה (בחלק מהמקומות ברחבי הארץ, כתלות של הלקוח במרחק מהמרכזיה הקרובה בשכונה, וטיב חוטי הנחושת בין המרכזיה לשקעים בבית), לספק עד 180 מגה ללקוחות הקצה. החשיפה של חבילת ה-180 מגה תהיה ממש בקרוב.

בזק טרם החליטה מתי לעבור לטכנולוגיה הבאה: G.fast היכולה לספק עד 800 מגה בערוץ היורד לחלק מהלקוחות, על הרשת הקיימת. בכל מקרה, בזק החלה לפרוס סיבים אף היא (כתחרות ב-IBC) בכמה ערים ברחבי הארץ ולכן תציע בקרוב מאוד חיבורי פס רחב על הסיבים שלה, ברוחבי פס של 100 מגה, 200 מגה ו-1 ג'יגה. בזק תהיה, ככל הנראה, עד סוף השנה הזו עם כמעט מיליון בתי-אב מחוברים בסיבים אופטיים, כך שייתכן שהיא תוותר על השדרוג של הרשת הוותיקה שלה ל- G.fast. 

בנוסף, בזק מתכננת ממש בימים הקרובים לשפר את "עקב אכילס" שלה והוא הערוץ העולה, שהיא מספקת בכל החבילות של הפס הרחב. בזק מתכננת לספק (כנראה ללא תוספת מחיר, לכל לקוחותיה), שיפור של הערוץ העולה, עד ל-6 (ואולי אף 7) מגה בערוץ העולה של חבילת ה-100 מגה. החבילות היותר קטנות מ-100 מגה תקבלנה גם הן שיפור בערוץ העולה, ללא תוספת תשלום.  

בזק החליטה ב-2012 להעלות את מהירות הערוץ העולה שלה (Upload) בכל החבילות מעל 15 מגה ומעלה ל - 1.5 מגה ביט לערוץ העולה. ברור, שזו מהירות מגוחכת בפס הרחב. כעת, ב-2014, בזק תתקן את הטעות האסטרטגית וההיסטורית הזו. 

מדובר בקפיצת מדרגה מצד בזק, שעד היום סיפקה רוחבי פס מאוד צרים בערוץ העולה, מסיבות מסחריות בלבד (דהיינו: למנוע מלקוחות עסקיים קטנים עד בינוניים שלה לעבור לחיבורי פס רחב פרטיים זולים, במקום חיבורים עסקיים יקרים ומניבי הכנסות עבור בזק).

אולם, בזק ניצבת כעת מול רוחבי פס סימטריים (הערוץ העולה והיורד זהים) של 100 מגה, 200 מגה ו-1 ג'יגה מצד IBC, שיוצאת רשמית לדרך מחר, כך שהתחרות על ליבו של כל לקוח תהיה קשה.

תגובת בזק לחשיפה: "מדובר במידע עסקי, תחרותי ואנחנו לא נוהגים לחשוף אינפורמציה מסוג זה".
תחרות בסיבים



 
 
Bookmark and Share