Telecom News - איך מעבירים את העסקים הקטנים (וגם הגדולים) בישראל לענן ציבורי?

איך מעבירים את העסקים הקטנים (וגם הגדולים) בישראל לענן ציבורי?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> איך מעבירים את העסקים הקטנים (וגם הגדולים) בישראל לענן ציבורי?
איך מעבירים את העסקים הקטנים (וגם הגדולים) בישראל לענן ציבורי?
מאת: אבי וייס, 4.6.14, 17:30מנהלי VMware אירופה בביקורם בישראל
 
תשובה: באמצעות פתרונות היברידיים בענן של ספקיות התקשורת הגדולות. זה הכיוון ש-VMware נותנת לו את הדגש ותשקיע בקרוב בקמפיין בעברית.
 
"VSPP זו תכנית לפיתוח שירותי ענן היברידיים לשותפים שלנו, שהם ספקי שירותים ארגוניים. התחום הזה נמצא בעולם בגידול תלת-ספרתי. אנו מקווים, שזה מה שיקרה גם בישראל", מתארים בנג'מין קולר (Benjamin Caller), מנהל בכיר, שיווק שותפים ב-EMEA, VMware, והארווה רנו (Herve Renault) מנהל בכיר לתחום הערוצים, שותפים ועסקים ב-VMware  דרום אירופה ((SEMA. "אנו מקווים, שספקי התקשורת יהיו מובילים בשירותי ענן ל-SMB\SME. העסקים כאן בישראל זקוקים לעננים מקומיים, עננים אצל ספקים, שהם סומכים עליהם, עם זמן תגובה מהיר ושירות מקומי".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם בנג'מין קולר (בתמונה מימין) והארווה רנו (בתמונה משמאל), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של Data Center מבוסס תוכנה (SDDC) ומעבר לשירותי ענן היברידיים לכל עסק קטן כגדול בישראל.
 
שאלה: למה עסקים ברמת ה-SMB\SME צריכים פתרונות תוכנה וענן דוגמת SDDC (דאטה סנטר מבוסס תוכנה)?
תשובה: "כדי לספק תשובה מלאה, צריך להיזכר מהיכן הגענו לנקודה הזו. התחלנו עם הווירטואליזציה. כל עסק, קטן או גדול, מבין כיום את חשיבות הווירטואליזציה לעסק שלו.
 
כל עסק, שקודם היה לו שרת או היו לו כמה שרתים, גילה, שהם לא מנוצלים והעלויות מטפסות, וחיפש איך לייעל את עבודתו ולנצל טוב יותר את השרתים הקיימים כבר אצלו. כך, העסקים הגיעו לווירטואליזציה. בווירטואליזציה הם ביקשו להפריד את התלות בחומרה מהאפליקציות, כדי להגיע לאופטימיזציה של השימוש במשאבים, לקבל יכולות התאוששות מאסון (DR), גיבויים, אבטחה וכיו"ב. את כל זה הם קיבלו בווירטואליזציה המלאה של השרתים.
 
היום, אנו נמצאים בשלב הבא של הווירטואליזציה. מבצעים וירטואליזציה של הרשת ושאר המשאבים הקיימים בה, כמו משאבי האחסון, האבטחה ושמירת המידע. כיום, העסקים נמצאים במקום אחר מבחינת 'כלכלת השוק' והסביבה התחרותית בה הם פועלים. העסקים מעוניינים להיות זריזים, גמישים ושמערכות המחשוב תספקנה להם מענה לצרכי המהירות והגמישות בפעילותם. העסקים רוצים להיות תחרותיים. זה הצורך המרכזי שלהם.
 
לכן, הם זקוקים לטכנולוגיות, שתספקנה להם פתרון גמיש, מהיר, ללא נפילות. כל זה אפשרי אם העסקים עוברים לענן. לרוב העסקים הקטנים אין אסטרטגיה גלובלית. אבל ברור להם, שהם צריכים אבטחה, יכולת גידול ומערכות קשיחות, זמינות כל הזמן, שלא נופלות. זו בדיוק הסיבה מדוע עסקים ברמת ה-SMB\SME מתעניינים ב-SDDC.
 
תחום חשוב נוסף כאן הוא נושא האחסון. המידע הנצבר היום בכל עסק הוא בכמויות לא נשלטות הדורשות עוד ועוד דיסקים ושרתים. לכן, הפתרון של אחסון וירטואלי נותן להם את כל היתרונות של ניהול האחסון בצורה פשוטה ושקופה, בלי לקרוס תחת מעמסת האחסון של המידע.
 
אם נסתכל על זה ממבט מלמעלה, לעסקים יש גם בעיית ניהול. הם צריכים לנתח ולנהל את השרתים ואת תעבורת המידע, תוך ניצול נכון של המשאבים. עד היום הם עשו זאת ידנית. זה יקר, איטי ולא אפקטיבי. אתן לך דוגמה פשוטה ביותר: עסק ברמת ה-SMB רוצה לזהות מי הלקוח הטוב ביותר שלו, איזו יחידה בעסק מפיקה את התועלת הרבה ביותר במגעה עם הלקוחות ומה העלויות של כל יחידה בעסק בהתייחס ללקוחות. עד המעבר לענן, לעסק לא הייתה בכלל יכולת לקבל מידע ומענה בזמן אמיתי לשאלות הללו. אלו השאלות החשובות ביותר, שכל מנהל שואל את עצמו בניהול העסק שלו.
 
כך, כשעסק קטן עובר לענן הוא מקבל כלים, שהיו עד כה נחלת ארגונים גדולים. הוא מקבל יכולת להפיק מידע בקלות, לנהל באופן אוטומטי את המערכות שלו, גם כשאין לו יחידתIT  מקצועית בתוך העסק. 
 
בנוסף לכל מה שהצגנו עד כה, יש את הצרכים של משתמשי הקצה בתוך העסק, גם הקטן. היום יש כמעט לכל משתמש קצה אייפד, אייפון ושאר סוגי המכשירים הניידים. העובדים הללו רוצים להגיע למשאבי העסק ולעבוד באמצעות המכשירים הניידים הללו. אבל, בעל העסק מוכן, שהם יעבדו כך רק כשהעבודה הזו תיעשה תחת מעטפת אבטחה אמינה ובשליטה מתאימה. BYOD זו תופעה, שהיא נחלת הכלל. לא צריך להסביר אותה יותר.
 
לכן, כל עסק זקוק לפתרון וירטואלי נייד, שיודע לשמור על המידע כאשר העובדים שלו משתמשים במכשירים הניידים שלהם. אצלנו קוראים לפתרון הזה הורייזן, מערכת המסופקת בשילוב עם הפתרון של AirWatch, אותה רכשנו לאחרונה. הפתרון של ניידות עובדים הוא חלק מה-SDDC ולכן עסקים מאוד מעוניינים בפתרון הזה.
 
עסקים ברמת ה-SMB הם 'אהבה במבט ראשון' ביחסם אל VMware. זה הדדי. מתחילת דרכה של החברה היא נתנה יחס אישי ומיוחד לעסקים ברמת ה-SMB וזה נמשך גם היום".
 
שאלה: איך העסקים הקטנים ידעו בכלל על הפתרונות הללו?
תשובה: "אנו מציגים לכל השוק מה עסקים ברמת ה-SMB משיגים באמצעות השימוש בפתרונות שלנו. יש לנו קמפיין שיווקי, שהתחלנו אותו ודי בהצלחה באירופה. הגענו להסכמה עם השותפים שלנו כאן, שיש צורך להריץ את הקמפיין הזה גם בישראל. לכן, נתרגם את הקמפיין לעברית ובקרוב נבצע קמפיין הסברה ושיווק מקומי לתחום הזה בעברית".  
 
שאלה: הפדרציה הוכרזה על ידכם אך לאחרונה. מה המשמעות שלה לשוק?
תשובה: "הפדרציה היא הדרך לאסוף ולאגד את כל היתרונות של כל החברות בפדרציה: EMC, VMware ו-Pivotal. זאת, כדי לספק פתרונות כוללים ללקוחות שלנו. הפתרון הזה כבר עובד יפה בשטח. יש כמה מדינות, שיש לנו בהן הצלחות בתחום ובישראל אנו ממש התחלנו עם זה לאחרונה.
 
השיטה של הפעולה שלנו באמצעות השותפים שלנו: כאשר אנו מגיעים אל הלקוח, אנו בוחנים מה הצרכים שלו ומציעים לו לקבל פתרון שלם, שמורכב מאוסף הפתרונות של כל החברות בפדרציה. אנו נשארנו עם השותפות עם סיסקו, כך שהיא עדיין בתמונה אם יש צורך לשלב אותה בפתרון הכולל".
 
שאלה: כבר שנתיים לא רכשתם כאן סטארטאפ. אין סטארטאפים מעניינים בישראל?
תשובה: "בעבר הלא רחוק רכשנו כמה סטארטאפים בישראל. זה הבסיס ל-R&D שלנו כאן בישראל. זה מאוד מוצלח. אנו רואים ויודעים, שישראל היא מדינה מתקדמת, בין המתקדמות ביותר בעולם. אולם, כרגע איננו יכולים לחשוף כל מידע נוסף בעניין הזה".  
 
שאלה: איך העסקים והארגונים בישראל מקבלים את הגישה של המעבר לענן היברידי, תפישה, שאתם מובילים בה?
תשובה: "ישראל היא מדינה המאמצת טכנולוגיות וחדשנות. תמיד יש לקוחות הרצים קדימה ויש כאלה ההולכים לאט יותר אבל בטוח. זה כמו בכל העולם. אולם, כאן בישראל יש לקוחות רבים האוהבים לאתגר אותנו. הם רוצים להבין את כל הטכנולוגיות החדישות ביותר וליישם אותן.
 
כיום, לעסקים וארגונים רבים יש ענן פרטי. אולם, הם זקוקים לענן ציבורי לכמה יישומים וצרכים עסקיים ממשיים, למשל לצרכי ניידות, לפורטל ועוד. אנו מאפשרים להם לעבור לענן ציבורי עם שליטה מלאה, כאשר הם משתמשים בכלים שלנו. הם ממשיכים לשלוט ולאבטח את המשתמשים, גם כשהם בענן הציבורי. זה המימוש של הענן ההיברידי, שאנו מציעים לשוק.
 
ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת בתחום היישום של הווירטואליזציה והתפוצה של עננים פרטיים. אולם, יש בישראל פיגור וחסמים ביישום של עננים מעורבים. המיומנות שלנו היא לקדם עסקים לעננים הללו. בישראל זה רק בתחילת הדרך".
 
שאלה: למה ישראל נמצאת מאחור בתחום העננים ההיברידיים?
תשובה: "הבעיה המרכזית מצויה אצל ספקי התקשורת. באירופה, רוב ספקי התקשורת, בוודאי הגדולים, מספקים שירותי עננים מעורבים בהצלחה רבה. רובם משתמשים בפלטפורמה שלנו בשם VSPP. ר"ת: VMware Service Provider Program. זו הפלטפורמה המובילה בעולם את ספקי התקשורת וספקי שירותי הענן, לספק ללקוחות שלהם שירותי ענן מעורבים ובטוחים.
 
בישראל, אנו רק בתחילת הדרך. יש לנו שותפויות הנמצאות בתחילת הדרך למשל עם טריפל-סי, בזק בינלאומי, We! ועוד. זה תהליך, שאנו רק בראשיתו. להניע את הלקוחות מהענן הפרטי אל הענן הציבורי, זה תהליך, שיכול להתבצע רק אם הלקוחות מאמינים בפתרון של ספק שירותי הענן ושהוא יביא להם תועלת עסקית. רבים חוששים כאן לצאת לענן ציבורי הנמצא בעולם הרחב.
 
גם לנו יש ענן משלנו הנמצא בבריטניה ולקוחות ישראליים יכולים להשתמש בו במקום באמזון או בגוגל. אולם, לקוחות ישראליים רבים חוששים לצאת לענן הנמצא במדינה אחרת, גם כשהוא תחת המעטפת והשליטה של VMware.
 
אנו מעוניינים לפתח את התחום הזה בישראל. זה אחד היעדים המרכזיים שלנו כאן. נשקיע בתקציבי שיווק ובחינוך שוק, כדי שהמסר של עננים מעורבים אצל ספקי שירות מהימנים ייקלט.
 
ה-VSPP זה המענה לצרכים של עסקים הרוצים לגדול מהר ולהצליח ומעוניינים לעבור לעננים מעורבים בקלות ובבטחה. אנו מחפשים כאן כעת עוד ספקים של שירותי ענן בעיקר לשוקי הביניים. יש גם צורך בהכשרת כוח אדם מקצועי לתחום הזה. הפתרונות הללו יוזילו את העלויות לעסקים ברמת ה-SMB ויאפשרו להם ליישם חדשנות.
 
באירופה, כ-50% מהכנסות ספקי התקשורת מגיעים מכך, שהם מספקים פתרונות בענן לעסקים. אנו סבורים, שגם בישראל זה יכול להצליח ולהתממש".
 
שאלה: מה למדתם בביקור הנוכחי שלכם בישראל, שאתם תיישמו לקראת הביקור הבא שלכם כאן?
תשובה: "למדנו, שבישראל אוהבים לקחת טכנולוגיות חדשות וליישם אותן. לכן, אנו צריכים לתת יותר טכנולוגיות חדשות ולחזק את כל השותפים העסקיים שלנו בישראל, כדי שיוכלו לספק טכנולוגיות חדשות, החדישות ביותר, ללקוחות הקצה שלנו כאן.
 
בנוסף, כפי שציינו, את הקמפיין, שאנו מריצים באירופה, נרצה להריץ בעברית בישראל ביחד עם השותפים שלנו, שהתגייסו למשימה. זו פעם ראשונה, שנציג תכנית כזו בישראל לציבור הרחב. נדווח על כך לשותפינו ולציבור ממש בזמן הקרוב.
 
התחום השלישי, שלמדנו, הוא הצורך לקדם את תחום ה-VSPP. נבחן כיצד לקדם את הפתרון הזה בישראל, מיהם השותפים, שיוכלו לעזור לנו בתחום הזה וכיצד הפתרון הזה יסופק ללקוחות הקצה שלנו כאן בישראל".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלכם?
תשובה: "החלום שלנו, שישראל תמשיך לצמוח ולגדול באותו קצב, שהיא גדלה עד היום ואולי אף יותר. עד היום, ישראל היא עבורנו סיפור הצלחה ענק.
 
בנוסף, ישראל מהווה עבורנו מעבדה מעשית, לבחון יישומים חדשים. אנו מביאים ונביא את היישומים החדישים ביותר בקצפת הטכנולוגית שלנו, כדי ללמוד מה עושים עם זה כאן. אנו מאזינים לשוק הישראלי ושמחים לקבל משוב. הישראלים אוהבים לתת משוב. המשוב הזה מופץ על ידינו לכל העולם. התהליך הזה, שאנו מבצעים כאן, מביא לנו משוב המאפשר לנו להתפתח לפי צרכי השוק ולהקדים את השוק העולמי. אנו באים לשוק העולמי עם פתרונות חדשים, רעיונות חדשים, דברים, שלמדנו כאן בישראל.
 
אנו חברה היודעת להציג חזון ולהגשים אותו. זה הייחוד שלנו בשוק. אנו לא רק מדברים על SDDC, אנו מיישמים זאת הלכה למעשה. אנו תמיד מוכנים לספק לשוק את הצרכים שלו, באופן הכי מהיר וגמיש. כאן בישראל יש לנו מרכז מו"פ, שעוזר לנו להגיע להישגים הללו. זה המרכז השני בגודלו בעולם ב-VMware. זה חלק בלתי נפרד מהיכולות שלנו לספק פתרונות ממשיים ומעשיים לשוק הישראלי, כמו גם לשוק העולמי".
 
עננים



 
 
Bookmark and Share