Telecom News - אינטל נכנסת ובוחנת תחומים חדשים ובכללם: שיחות וידיאו וטעינה אלחוטית

אינטל נכנסת ובוחנת תחומים חדשים ובכללם: שיחות וידיאו וטעינה אלחוטית

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל נכנסת ובוחנת תחומים חדשים ובכללם: שיחות וידיאו וטעינה אלחוטית
לאור התגברות התחרות בעולמות המחשוב והתקשורת, אינטל מגששת את דרכה בכמה כיוונים חדשים ומרתקים: 1) טעינה אלחוטית עם דגש על טעינה בתקן של תהודה מגנטית. 2) שיחות וידיאו באמצעות שימוש באווטרים. 3) פיתוח ציוד תקשורת בקוד פתוח (בשת"פ עם פייסבוק). 
מאת: מערכת Telecom News, 23.6.14, 10:45אינטל

התחרות ההולכת וגוברת בעולם פתרונות ה-ICT, במיוחד מהכיוון של קוואלקום, מביאה (ככל הנראה) את חברת הענק אינטל לחפש כיווני התפתחות חדשים בעולם ה-ICT, בדגש על טכנולוגיות חדישות ומלהיבות.

הכיוונים החדשים של אינטל, שהוכרזו (די בצנעה) בשבוע החולף:

א. הוכרז שת"פ עם חברת WiTricity, ליישום פתרונות של טעינה אלחוטית, אבל בדגש על טכנולוגיה חדשה של "תהודה מגנטית" (במסגרת גישה המכונה בשם Rezence, על משקל Resistance. על שיטות ותקני טעינה אלחוטית בעולם ניתן לקרא כאן).

תקן הטעינה האלחוטית באמצעות תהודה מגנטית - Resonance מאפשר לבצע טעינה במרחק גדול יותר משאר השיטות הטכנולוגיות לטעינה אלחוטית, ומאפשר לחבר די בקלות כל מכשיר קצה, החל ממחשבים ניידים דרך סמארטפונים, אוזניות, טאבלטים וכלה ב"מיחשוב לביש". כך, ניתן יהיה להיפטר בקרוב מכל סוגי המטענים החשמליים השונים הקיימים לכל הסוגים של המכשירים הניידים בעולם. 

ב. אינטל השיקה (די בשקט) אפליקציה ניידת בשם Pocket Avatars, שמאפשרת למשתמשים לשוחח בווידיאו באמצעות אווטרים (דמויות מצוירות) בתלת ממד-3D. המערכת מבוססת על שימוש במצלמות תלת ממד (דוגמת ה- Kinect), שמזהות הבעות פנים ותנועות עדינות במבט או באצבעות תוך כדי שיחה. המערכת מזהה מחוות - Gestures הנעשות עם הפנים והידיים, מה שהופך את השיחה בין 2 הצדדים למאוד אינטראקטיבית וחווייתית. ניתן להשתמש במערכת החדשה בכל סמארטפון, גם אם אין לו יכולות של 3D. 

גרסאות ראשונות ל- iOS ולאנדרואיד כבר שוחררו והן חינמיות, עם 45 אווטרים לרכישה, כעת בדגש על דמויות מעולם הספורט (בגלל המונדיאל בברזיל), במחיר של 99 סנט לכל אווטר. הפתרון הזה גם מאפשר קישור של השיחות לפייסבוק ולטוויטר ובהמשך המערכת תקושר לרשתות חברתיות נוספות (אולי גם לרשתות עסקיות). מומלץ להתנסות בחוויה החדשה הזו. 

ג. ציוד רשת בקוד פתוח. את הנושא הזה חשפנו בהרחבה כאן, בהקשר של חברת פייסבוק. מי שעומד מאחורי פרוייקט נחשוני זה, בצד של המעבדים והציוד המחשובי עצמו, זו חברת אינטל, שתומכת בפיתוח ציוד (כל ציוד רשת בעולם המחשוב וה-Data Centers, לא רק מתגי תקשורת), בקוד פתוח, במסגרת יוזמת OCP, שהיא שחקן מרכזי בו. 
Intel Avatars
בתצלום: שיחת וידיאו בין אווטר בדמות נשיא ארה"ב (מימין) לבין אווטר בדמות של חתול.



 
 
Bookmark and Share