Telecom News - עובדי הוט מובייל שובתים, צועקים ומוחים ברעש (ללא תוצאות - עדיין)

עובדי הוט מובייל שובתים, צועקים ומוחים ברעש (ללא תוצאות - עדיין)

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עובדי הוט מובייל שובתים, צועקים ומוחים ברעש (ללא תוצאות - עדיין)
היום בצהריים נתקלתי בהפגנה צעקנית במיוחד של עובדי הוט מובייל מול סניף הוט - הוט מובייל בראשון לציון. העובדים מוחים בקולניות ובחריפות נגד ההנהלה, שמסרבת (עדיין) להכיר בהתארגנות העובדים וטוענים, שמתייחסים אליהם כאל "עבדים".
מאת: אבי וייס, 23.6.14, 14:00הוט מובייל

שביתת עובדי הוט מובייל נכנסת לשבוע השלישי שלה והופכת ליותר ויותר צעקנית ורעשנית. אגב, ההסתדרות (כפי שדיווחנו כאן) תומכת בשביתת העובדים. את תגובת הנהלת הוט טרם קיבלתי (כשאקבל, אעדכן). לדברי ועד הפעולה בחברה, השביתה מקיפה את חדר הבקרה של החברה, המרכז הלוגיסטי והאגף למערכות המידע, בנוסף לשביתה, שהתקיימה עד כה במחלקת התמסורת, מחלקות תפעול הרשת והבינוי ובחטיבת המוצרים.

היום לפני הצהריים שמתי פעמי לסניף הוט - הוט מובייל בראשון לציון (ליד קניון הזהב בראשון לציון) כדי לעבור לתכנית האטרקטיבית של הוט מובייל לעסקים (כמפורט כאן). כבר מרחוק, עוד לפני שהגעתי לסניף, היה ברור לאור רעש מחריש אזניים, שבקע מכיוון הסניף, שיש שם משהו חריג. עשרות עובדים במדי הוט מובייל קפצו וצעקו עם תופים, חצוצרות, רעשנים ושאר כלים מרעישים, רמקולים ומגפונים וחסמו בגופם את הגישה למדרכה ואת הכניסה לסניף. זו הייתה הפגנה בהפתעה, הפגנה מאוד אמוציונאלית ומרעישה.

השומר, שלא היה יכול לעצור את חסימת הסניף ופלישת העובדים לסניף, הזעיק את המשטרה. הגיעו 4 שוטרים בפיקוד קצין ממש מהר, והם החליטו שלא לפזר את ההפגנה, אלא להתיישב בתוך הסניף מבפנים, ממש מול הפתח ולחסום כל אפשרות שהעובדים המפגינים ייכנסו לסניף. הצלחתי להיכנס לסניף מעל כמה מפגינים, ששכבו בכניסה לסניף. בתוך הסניף רוב העובדים עבדו וחלק שבתו במקביל לשביתת חבריהם בחוץ. אולם, הצלחתי לקבל שירות מאל מעובד שלטענתו הוא עובד קבלן ואין לו מול מי לשבות...אך הוא תומך במפגינים.

העובדים, ששוחחתי עימם, טענו בחריפות, שמתייחסים אליהם כמו אל "עבדים" וזה מקומם אותם, שבעלי הוט, שהם (לטענתם) האנשים הכי עשירים בישראל, מתייחסים אליהם כך, בלי כל זכויות, ומעסיקים אותם בשכר מעליב. העובדים נראו מאוד נסערים בהפגנה ורק נוכחות השוטרים ריסנה את ההתלהטות וההתלהבות שהייתה במקום. כעבור כשעה, כנראה המסעדות המלאות מסביב משכו את המפגינים, או שהמפגינים החליטו לעבור למקום אחר, וכך נראה שההפגנה גוועה לאיטה והסתיימה. 

יו"ר האיגוד החדש של עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק שהוקם בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "הנהלת HOT מובייל ממשיכה להתעלם מחובותיה ולא מותירה לעובדים ברירה, אלא להסלים את צעדיהם. המפתח לפתרון מצוי בידי ההנהלה, ברגע שתכיר בהתארגנות העובדים במסגרת ההסתדרות, לאחר שיותר משליש מעובדי החברה חתמו על טפסי הצטרפות לארגון העובדים". 

עדכון 6.7.14: הנהלת הוט הודיעה היום כי היא מכירה בהתארגנות העובדים באמצעות ההסתדרות הלאומית. הוט טוענת, שהוט מובייל לא מהווה יחידת מיקוח נפרדת למרות היותה יישות משפטית נפרדת ולכן יש לראות בקבוצת הוט יחידה אחת. המשמעות: ההסתדרות הכללית מאבדת עתה את היציגות שלה בהוט מובייל, אלא אם תיאבק על כך בבית הדין הארצי לעבודה. עם זאת, עובדי הוט מובייל, שמוחים על סירוב ההנהלה להכיר בהתאגדות שלהם ולפתוח במו"מ עם נציגות העובדים, עדין משביתים זרועות פעילות מרכזיות בחברה.

כמה תמונות שצילמתי מההפגנה:
הוט מובייל - שביתה
הוט מובייל - שביתה
שביתת הוט מובייל
במקביל התקיימה הפגנת עובדי הוט-מובייל באשדוד, צילום בסרטון כאן.



 
 
Bookmark and Share