Telecom News - תקדים: קורבנות טרור ישראלים עיקלו רשיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן

תקדים: קורבנות טרור ישראלים עיקלו רשיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> תקדים: קורבנות טרור ישראלים עיקלו רשיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן
תקדים: קורבנות טרור ישראלים עיקלו רישיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן
מאת: מערכת Telecom News, 25.6.14, 17:45אינטרנט
 
קורבנות הטרור פנו לאיגוד ICANN האחראי על ניהול האינטרנט, עם צו בית משפט המורה להם למסור את ה-IP ורשיון האינטנרט האיראנים לידי הקורבנות.
 
קבוצת קרבנות טרור מישראל ומארה"ב ובני משפחותיהם, שנפצעו או נהרגו במתקפות טרור, שמומנו ע"י  ממשלת איראן, פתחו אמש (24.6.14) בהליך עיקול רישיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן וכל זכות חוזית אחרת המסופקת לאיראן ע"י ארה"ב.
 
צו העיקול נמסר לידי ICANNInternet Corporation for Assigned Names and Numbers- איגוד האינטרנט לרישום שמות ומספרים המנהל, למעשה, את רשת האון ליין העולמית WWW, מטעם מחלקת המסחר האמריקנית בוושינגטון. ICANN מנפיקה רישיונות למדינות העולם, שמורשות למנות נציגים מטעמה, הסוחרים ומוכרים שמות דומיין בעלי סיומות ספציפיות של אותה מדינה לכל אדם, עסק או ארגון.
 
המשפחות התובעות, שמחזיקות בפסקי דין כנגד איראן בשווי של למעלה ממיליארד דולרים, שניתנו בבית המשפטי הפדרלי בארה"ב, מבקשות לקבל בעלות על כל הדומיינים – LTD  והשמות המרכזיים המסופקים לאיראן ע"י ארה"ב, כולל הסיומת ir,  ایران, וכל כתובות ה-IP, המשמשות את הממשל האיראני וסוכנויותיו השונות.
 
קורבנות הטרור ומשפחותיהם מיוצגים בהליך תקדימי זו ע"י עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מתל אביב, מנהלת ארגון "שורת הדין",  וע"י עו"ד רוברט טולצ'ין מניו יורק.
 
עו"ד ניצנה דרשן לייטנר: "זו הפעם הראשונה, שקורבנות טרור פונים לעקל ולקבל לידיהם בעלות על דומיינים, כתובות IP ורישיונות אינטרנט של מדינות תומכות טרור, כגון איראן, ומנסים לממש את פסקי הדין, שקיבלו כנגדן. חובה להראות לאיראנים, שלתמיכתם הכספית בטרור יש מחיר כבד. מבחינה עסקית ומשפטית מדובר בהליך פשוט – חייבים לקורבנות כסף ואלה נכסים, ששווים כסף".
 
ברוך בן-חיים, שבנו נפצע אנושות בפיגוע התאבדות באוטובוס בשנת 1995: "זה לא ראוי, שהממשל האמריקאי ימשיך לספק רישיונות אינטרנט לאיראן בעוד זו מסרבת לפרוע פסקי דין הקובעים, שהיא מימנה טרור עולמי. תביעותינו חייבות להגיע לידי מימוש".
 
בתביעות, שהוגשו בארה"ב ע"י קרבנות טרור כנגד איראן, חזרו בתי המשפט ופסקו, שפיגועי התאבדות ומתקפות ירי יזומות של טרוריסטים מארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי בישראל, מומנו באמצעות התנועה האסלאמית ומשרד המודיעין האיראני - MOIS. אף על פי כן, למרות שהמשפחות זכו לפיצוי וענישה כנגד הנתבעים, איראן סירבה ליישם את הוראות הפסיקה ולשלם את פסקי הדין. איראן הוגדרה ע"י מחלקת המדינה, כמדינה הפועלת מחוץ לחוק ומספקת תמיכה ומשאבים חומריים לארגוני טרור ברחבי העולם עוד ב-1996.
 
על תיקון לחוק חסינות ריבון זר האמריקני משנת 1976, שתוקן על מנת לסייע לנפגעי טרור לאכוף פסקי דין כנגד מדינות זרות, חסינותה הריבונית של איראן כנגד תביעות הנובעות ממעשי טרור מבוטלת.
 
עו"ד דרשן-לייטנר: "במשך שנים סירב הממשל האיראני לפרוע את פסקי הדין כנגדו, בהתנשאות על קרבנות הטרור והמערכת המשפטית האמריקאית. קורבנות הטרור ממשיכים לסבול מתוצאות פיגועי ההתאבדות, שמומנו ע"י איראן לפני כ-17 שנים. אין בכוונתנו למנוע את השימוש באינטרנט האיראני, אלא אנו דורשים את מה שמגיע על פי חוק. אם באמצעות החרמת תקציבים, שהצטברו ממכירת רישיונות וזכויות חוזיות אלו נוכל לממש את החוב, נסופק ונדע, ששירתנו את לקוחותינו. אנו נישאר תמיד מחויבים לסייע לקורבנות הללו לממש את פסקי הדין שלהם".
אינטרנט



 
 
Bookmark and Share