Telecom News - אינטל הכריזה על המעבד החזק ביותר בעולם - Intel Knights Landing

אינטל הכריזה על המעבד החזק ביותר בעולם - Intel Knights Landing

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל הכריזה על המעבד החזק ביותר בעולם - Intel Knights Landing
אינטל הכריזה על המעבד החזק ביותר בעולם - Intel Knights Landing
מאת: מערכת Telecom News, 25.6.14, 18:50tianh-2

מעבדי Intel Xeon Phi מכילים יותר מ-60 ליבות ומסוגלים לספק יותר מ-3 TFLOPS (טריליון פעולות נקודה צפה). בתוך כך פורסמה רשימת המחשבים החזקים בעולם. במקום הראשון: Tianhe-2 הסיני, שעושה שימוש בכ-3 מיליון מעבדי אינטל.

אינטל פרסמה היום פרטים לגבי מעבדי Intel Xeon Phi של הדור הבא, ששם הקוד שלהם הוא Knights Landing. שבב Xeon Phi החדש של אינטל הוא מארז השבבים הגדול והחזק ביותר של אינטל עד היום. הוא מסוגל לספק יותר מ-3 טרה FLOPS (טריליון פעולות נקודה צפה), שהוא הטווח של שבבי גרפיקה עתירי ביצועים המשמשים לפיצוח חישובים מתמטיים מורכבים במחשבים המהירים בעולם.

Knights Landing מונע ע"י יותר מ-60 ליבות המבוססות על ארכיטקטורת HPC-Enhanced Silvermont. רמת הדיוק של ביצועיו תהיה כפולה וביצועי תהליך יחיד יהיו חזקים פי 3 בהשוואה לדור הנוכחי. השבב החדש מהיר כמעט פי 3 מקודמו, שנקרא Knights Corner, שמכיל 61 ליבות ומסוגל לביצועי שיא של עד 1.2 טרה FLOPS.

Knights Landing יכלול רוחב פס גבוה של עד 16 גיגה בייט, זיכרון במארז בעת ההשקה, שתוכנן בשיתוף עם מיקרון לספק רוחב פס משופר פי 5 בהשוואה לזיכרון DDR4, יעילות אנרגטית טובה פי 4 וצפיפות גדולה פי 3 מאשר בזיכרון הקיים המבוסס על GDDR.

כיום, הזיכרונות והמארגים זמינים כרכיבים נפרדים בשרתים, עובדה המגבילה את הביצועים והצפיפות של מחשבי על. שילוב התכונות הללו מבטיחים ממשק, שיאפשר העברות נתונים מהירות יותר בין מעבדים, זיכרון ורכיבים אחרים באופן, שיוכל לסייע להאיץ מחקר מדעי.

השבב החדש מציע גם התקן interconnect חדש הקרוי OmniScale ונועד למחשוב עתיר ביצועים. Knights Landing יהיה זמין כמעבד עצמאי המורכב ישירות על שקע לוח האם, בנוסף לאופציה של כרטיס המבוסס על PCIe. הוא יהיה תואם מבחינה בינארית למעבדי Intel Xeon, מה שיקל על מפתחי התוכנה לעשות שימוש נוסף בשפע הקוד הקיים.

מעבדי Knights Landing אמורים להתחיל להניע מחשבים נישאים מהמחצית השנייה של 2015. לדוגמה, באפריל הכריז המרכז הלאומי למחשב מחקרי אנרגיה מדעיים -  NERSC על התקנה במחשבים נישאים המתוכננת ל-2016, שתשרת יותר מ-5,000 משתמשים ויותר מ-700 פרויקטי מדע בעלי היקף עצום.

ד"ר סודיפ דוסנג', העומד בראש NERSC במעבדה הלאומית על שם לורנס ברקלי: "אנו נרגשים מהשותפות שלנו עם Cray ואינטל בפיתוח מחשב העל הבא של ,NERSC שייקרא 'קורי'. קורי יכיל יותר מ-9,300 מעבדי Knights Landing של אינטל ויספק למשתמשים שלנו את היסוד למחשוב Exascale באמצעות מודל תכנות נגיש. הקודים שלנו, שלעתים קרובות הם מוגבלים מבחינת רוחב הפס, יפיקו תועלת רבה מהמהירות הגבוהה של הזיכרון המגיע במארז. אנו מצפים לאפשר תגליות מדעיות חדשות, שלא התאפשרו עד כה במחשבי העל הקיימים".

אינטל ממשיכה את התנופה במחשוב על

כבר היום ניצבת אינטל בחזית המחשוב הודות לתרומה של הדור הנוכחי של מעבדי Intel Xeon והקו-מעבדים Intel Xeon Phi במערכת המחשוב החזקות בעולם. מערכות המבוססות על מעבדי אינטל מהוות 85 אחוזים מכל מחשבי העל ו-97 אחוזים מכל המצטרפות החדשות לדירוג 500TOP – דירוג המערכות המובילות בעולם, שהתפרסם במושב הפתיחה של הכנס הבינלאומי למחשוב-על www.top500.org.

המחשבים החזקים ביותר בעולם:
  1. Tianhe-2, (בתמונה למעלה), הוא מחשב על, שפותח באוניברסיטה הלאומית של סין לטכנולוגיות הגנה והוא המדורג כעת במקום הראשון בעולם עם ביצועים של 33.86 פיטה FLOPS לשנייה במבחן לינפאק. כך, עפ"י המהדורה ה-41 של דירוג TOP500. Tianhe-2, או Milky Way 2, יותקן במרכז הלאומי של מחשבי העל בגוואנגז'ו, סין עד סוף השנה. הופעתו המפתיעה של ה- Tianhe-2שנתיים לפני המועד המתוכנן, מציינת את חזרתה של סין למקום הראשון בדירוג מאז נובמבר 2010, כאשר Tianhe-1A דורג במקום הראשון. ל- Tianhe-2יש 16,000 צמתים, שכל אחד מהם מצויד ב-2 מעבדי Intel Xeon Ivy Bridge ו-3 מעבדי ,Xeon Phi שיחדיו מספקים 3,120,000 ליבות עיבוד.
  2. טיטן, מערכת XK7 של חברת Cray, שמותקנת במעבדה הלאומית של מחלקת האנרגיה האמריקאית באוק רידג' ולשעבר המערכת המובילה בעולם, מדורגת כיום במקום השני. טיטן השיג ביצועים של 17.59 פיטה FLOPs לשנייה במבחן לינפאק, שעשה שימוש ב-261,632 ליבות NVIDIA K20x. טיטן היא אחת המערכות היעילות ביותר מבחינה אנרגטיתבדירוג וצורכת 8.21 מגוואט בכדי לספק 2,143 מגה FLOPS לוואט.
  3. סקויה, מערכת של IBM BlueGene/Q המותקנות במעבדת לורנס ליברמור של מחלקת האנרגיה של ארה"ב. גם סקויה ירדה שלב אחד בדירוג למקום השלישי. סקויה הותקנה ב-2011 והשיגה ביצועים של 17.17 פיטה FLOPS במבחן לינפאק עם 1,572,864 ליבות. סקויה היא אחת המערכות החסכוניות ביותר באנרגיה ברשימה. היא צורכת 7.84 מגוואט בכדי לספק 2,176.6 MFLOPS לוואט.
  4. ה-K computer  של פוג'יטסו, המותקן במכון RIKEN למדעים חישוביים מתקדמים (AICS) בקובה, יפן, מדורג במקום הרביעי עם ביצועים של 10.51 PFLOPS לשנייה במבחן לינפאק, שעושה שימוש ב-705,024 ליבות עיבוד SPARC64.
  5. מערכת שנייה של BlueGene/Q בשם מירה הותקנה במעבדה הלאומית ארגון ומדורגת במקום החמישי עם 8.59 פיטה FLOPS במבחן לינפאק עם שימוש ב-786,432 ליבות.
  6. את 10 המקומות הראשונים סוגרים מחשב Stampede משודרג המותקן במרכז למחשוב מתקדם בטקסס השייך לאוניברסיטת טקסס באוסטין; המחשב JUQUEEN במרכז המחקר Juelich בגרמניה והחזק ביותר באירופה; מערכת IBM BlueGene/Q במעבדת לורנס ליברמור; SuperMUC - מערכת של IBM iDataplex המותקנת במרכז הנתונים לייבניץ בגרמניה ומערכת Tianhe-1A במרכז הלאומי למחשוב על בטיאנג'ין, סין.
 אינטל


 



 
 
Bookmark and Share