Telecom News - אריקסון השיגה מהירות 5 ג'יגה ביט לשניה בניסוי דור 5 בסלולר

אריקסון השיגה מהירות 5 ג'יגה ביט לשניה בניסוי דור 5 בסלולר

דף הבית >> תקנים חדשים >> אריקסון השיגה מהירות 5 ג'יגה ביט לשניה בניסוי דור 5 בסלולר

אריקסון השיגה מהירות 5 ג'יגה ביט בניסוי דור 5 בסלולר ברצועת תדר של 15 מגהרץ.
מאת: מערכת Telecom News, 2.7.14, 16:34
ניסוי דור 5

 
נציגי ההנהלות הבכירות של מפעילות סלולריות מובילות נכחו בניסוי והיו עדים להישג של אריקסון, שהתבצע במעבדות החברה בשוודיה.

השימוש בדור 5 של רשתות סלולר מסחריות אינו צפוי להתרחש לפני 2020 (למעט יפן ודרום קוריאה, שם זה יגיע קודם), אך אריקסון כבר השיגה מהירויות של 5  ג'יגה ביט לשניה בניסוי חי של טכנולוגיית רשת דור 5 עוד לפני שנכתב תקן עולמי עבורה. ביצועים מוכחים אלה חשובים לקידום הטכנולוגיה ולהתמודדות עם הצמיחה הבלתי פוסקת בביקוש לצריכת נתונים בסלולר. נציגי ההנהלות הבכירות של מפעילות סלולריות מובילות בעולם המערבי דוגמת החברות: NTT Docomo, AT&T
ו-SK Telecom נכחו בניסוי והיו עדים להישג של אריקסון, שהתבצע במעבדות החברה בשוודיה.

ההדגמה החיה עשתה שימוש בקונספט חדשני של ממשק הרדיו ושל טכנולוגיית ה-MIMO- Multiple Input Multiple Output כדי להשיג את התוצאות פורצות הדרך. פעילות הפיתוח של אריקסון ברשתות דור 5 כוללת טכנולוגיות אנטנה חדשות עם רוחבי פס גדולים יותר, תדרים גבוהים יותר ומרווחי תשדורת קצרים יותר. עבור ניסויי דור 5 פותחו במיוחד תחנות בסיס, שנבנו עם יחידות baseband ויחידות רדיו. גם תאים קטנים בסביבת רשת הטרוגנית, רצועות תדרים חדשות, תשדורות backhaul במהירות וקיבולת גבוהות כלולים בתחומי המיקוד של אריקסון בהקשר של דור 5.

עם מהירויות גבוהות יותר, השהייה קצרה יותר וביצועים משופרים באזורים צפופים, מציע דור 5 חוויית שימוש טובה יותר וגם יאפשר יישומים חדשים של תקשורת בין התקנים ו-M2M, שישפיעו גם על הצרכנים, למשל באמצעות בקרת בטיחות בתעבורה, אינטרנט מוחשי וגם על התעשייה, כמו למשל ברשתות של חיישנים.

יוהאן ויברג (Johan Wibergh), סמנכ"ל בכיר וראש היחידה העסקית לרשתות באריקסון העולמית: "דור 5 ישפיע על רשת הגישה ועל הליבה של הרשתות הסלולריות ולכן אנו משתפים פעולה עם המפעילים המובילים, לרבות NTT DOCOMO  ו-SK Telecom, כדי להבטיח התפתחות מעשית. פיתוח טכנולוגיות רדיו מתקדמות הוא אחד הצעדים הקריטיים הראשונים במימוש חזון העתיד של דור 5”.

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל: "למרות שתקני דור 5 עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים והקצאות התדרים טרם נקבעו, ההדגמה החיה של אריקסון משקפת בבירור את החזון הטכנולוגי של החברה. אריקסון ישראל תמשיך לתמוך בצרכים המתפתחים של חברות התקשורת בארץ ולספק את הציוד המתקדם ביותר ללקוחותיה".

ראוי להזכיר, שדו"ח הניידות של אריקסון (Ericsson Mobility Report) מיוני 2014 חזה ש-85% מהמנויים הסלולריים בצפון אמריקה יעברו לרשתות דור 4 (LTE) עד שנת 2019. שיעור החדירה הגבוה של LTE מעיד, שצפון אמריקה תהיה כנראה אחד האזורים הראשונים שיקבלו את דור 5. במקביל, גם יפן ודרום קוריאה ייהנו כנראה מזמינות מוקדמת של דור 5 מאחר שגם NTT DOCOMO וגם SK Telecom כבר הכריזו על ניסויים. הנספח האזורי של דו"ח הניידות של אריקסון מראה, ששיעור החדירה של LTE כבר עבר את 30% ביפן ואת ה-50% בדרום קוריאה והוא הגבוה בעולם. הדו"ח חוזה גידול של פי 10 בתעבורת הנתונים הניידים מ-2013 עד 2019 וצמיחה של פי 3 עד 4 במספר התקני ה-M2M הסלולריים הפעילים עד 2019.
 
לקריאת הכתבה: "אריקסון וטלסטרה האוסטרלית שברו את מחסום מהירות הסלולר" על ניסוי שערכו בו הושגה מהירות שיא בהורדת נתונים במהלך הדגמת רשת סלולר מתקדמת מדור 4 - כאן.
 
אריקסון
 



 
 
Bookmark and Share