Telecom News - WiFi יהפוך לרשת התקשורת המובילה בבתי הספר בארה"ב במימון הרגולטור

WiFi יהפוך לרשת התקשורת המובילה בבתי הספר בארה"ב במימון הרגולטור

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> WiFi יהפוך לרשת התקשורת המובילה בבתי הספר בארה"ב במימון הרגולטור
הרגולטור האמריקאי לתקשורת (ה-FCC) ישקיע כ-2 מיליארד דולרים בבתי הספר הציבוריים בארה"ב לפי העיקרון של 4 דולרים מול כל דולר, שישקיע בית הספר עצמו, בפריסת רשתות WiFi בכל הכיתות בבתי הספר הללו. ומה קורה כאן? - כלום!
מאת: אבי וייס, 5.7.14, 17:00
FCC LOGO

החלטה של הממשל האמריקאי באמצעות הרגולטור האמריקאי לתקשורת - FCC (בהמשך להחלטה אישית של הנשיא, ברק אובמה - כאן), להשקיע 2 מיליארד דולרים בפריסת WiFi בבתי הספר ובספריות הציבוריות, בדגש על בתי הספר בפריפריה, נולדה אחרי שהממשל נוכח, שהתכניות הקודמות לקידום פס רחב לבתי הספר לא מצליחות להדביק את הפער ברוחבי הפס הנדרשים לצרכי למידה במצב בו ברוב בתי הספר הלמידה מתבצעת כיום בשילוב עם מחשבים ניידים וטאבלטים שבידי התלמידים. 

במקביל, שחרר ה-FCC עוד 100 מגהרץ בתחום ה-5 ג'יגהרץ לצרכי WiFi חופשי (ללא רישיון) ברחבי ארה"ב, מה שיאפשר פריסה רחבה יותר וצפופה יותר של רשתות Offload ורשתות WiFi ציבוריות.

בנוסף, הועלתה העוצמה של השידור המותר מבסיסי שידור של WiFi בתחום ה-5 ג'יגהרץ, ובכך הפך ה-FCC את התחום הזה כמועדף ליישומי Outdoor (פריסה במרחב הציבורי). עד היום איפשר ה-FCC, בתחום התדרים הזה, עוצמת שידור של 50mW בלבד, מ-2/6/14 ה-FCC מאפשר לנתבים ולנקודות גישה אלחוטיות לשדר בעוצמה גדולה פי 20 – כלומר 1W. הגדלת העוצמה של השידור הופכת תדר זה לשימושי הרבה יותר במרחב הציבורי.

לעומת זאת, בישראל, הרגולטור הישראלי לא שחרר אפילו מגהרץ אחד בשנים האחרונות לאיזה שימוש ציבורי, לא תמך אפילו בשקל אחד בבתי הספר, ולא שחרר את מגבלות עוצמות השידור ב-WiFi בכל הקשור ל-Outdoor.

יתרה מכך, הרגולטור הישראלי בכלל לא מאפשר יישומי Outdoor בישראל. כל הרשתות העירוניות ב-WiFi, שנפרסו ברחבי ערים בישראל (הרשת הגדולה ביותר נפרסה ע"י עירית תל-אביב), הן רשתות לא חוקיות, ומשרד התקשורת (כהרגלו) לא רק שתקע את ישראל מאחור, הוא גם לא אוכף את החוק. השימוע בעניין ה-WiFi (כאן) מדצמבר 2013 נתקע...

אם לא די בכך, משרד החינוך (הישראלי) פרסם (כאן) חוברת של הנחיות ואזהרות מפני השימוש ב-WiFi בבתי הספר וכתוצאת מ"פוביית הקרינה" בבתי ספר רבים בישראל אין WiFi או שמסירים אותו אם היה קיים קודם. זאת, בלחץ "הירוקים" הנתמכים ע"י השר גלעד ארדן, שהעצים את הפחד מקרינה בישראל עוד מהיותו השר להגנת הסביבה, עד לרמה היסטרית ממש. זה המשיך בתפקידו הנוכחי כשר התקשורת ע"י לחץ אישי מצידו על החברות הסלולריות למיזוג רשתות סלולר, כדי לצמצם דרסטית את כמות האנטנות בישראל, תוך הצגת מצג שווא על "מחסור בתדרים", מצג, שהטעה גם את הממונה על ההגבלים העסקיים. על רשתות Offload בישראל, בכלל לא שמעו. "מלטה יוק". המכרז האומלל של הדור הרביעי - LTE בכלל לא מטפל בדבר כזה הנקרא Offload. זה די ברור: אי אפשר לעשות מזה כסף על חשבון הציבור...

 
WIFI



 
 
Bookmark and Share