Telecom News - העולם של מערכת הפעלה אחת - חלונות, מת. אנו בעולם ה-Post PC

העולם של מערכת הפעלה אחת - חלונות, מת. אנו בעולם ה-Post PC

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> העולם של מערכת הפעלה אחת - חלונות, מת. אנו בעולם ה-Post PC
העולם של מערכת הפעלה אחת - חלונות, מת. אנו בעולם ה-Post PC
מאת: אבי וייס, 8.7.14, 20:20VMware
 
האם מערכת ההפעלה העתידית היא בכלל לא מערכת הפעלה אלא פורטל המופעל בכל דפדפן בשם Workspace, שבו בוחרים את סביבת העבודה, היישומים והאפליקציות לפי הצורך? כנראה שכן, אם שואלים את VMware.
 
"עברנו לעולם מחשוב הבנוי בקנה מידה אחר לגמרי מהעבר. זה עולם ה-Multi-Clouds", מתאר אנדי פיליפ, מנהל שיווק מוצרים למחשוב משתמשי קצה (EUC), אזור EMEA, חברת VMware . "החוזק של הפתרון שלנו הוא בכך, שאנו מספקים את כל היישומים ומערכות ההפעלה תחת מעטפת אחת בחלון אחד. אין לזה שום פתרון מתחרה בשוק. זה עובד על כל מכשיר קצה, גם על סמארטפון וטאבלט. הכל וירטואלי בענן".
 
קיימתי ראיון עם אנדי פיל (פיליפ) (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של מעבר משתמשי הקצה (כולנו) לתצורת עבודה במערכת וירטואלית בענן, מה שמחליף כל מערכת הפעלה קיימת ומספק יכולת להפעיל כל יישום וכל אפליקציה בצורה נוחה וידידותית מרחוק.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של EUC (ר"ת: End User Computing)?
אנדי פיל: "התפתחות עולם המחשוב מובילה אותנו לעולם של מיליארדי משתמשי קצה עם מיליוני אפליקציות. אך לפני כ-30 שנה דיברנו על מאות אלפי משתמשי קצה עם מאות בודדות של אפליקציות. זו התפתחות מדהימה בכל קנה מידה.
 
הבנו את ההתפתחות הזו ו-VMware החליטה להשקיע השקעה אסטרטגית ב-EUC. אחת ההחלטות הנלוות הייתה רכישת AirWatch לפתרונות מחשוב ניידים.
 
בתחום הזה יש לנו מערך של שת"פים עם חברות מובילות בשוק, החל מסיסקו, דרך HP וגוגל וכלה ב-F5, NVidia ועוד. השת"פ עם גוגל נולד, כשהבנו, שיש צורך לשלב את המוצרים שלנו ביחד עם מוצרי גוגל לארגונים, והדגש הוא בשילוב כל המוצרים, עם דגש מיוחד לכרום.
 
אחת מנקודות המפתח בחדירה לשוק הייתה בהכרזה על Horizon 6. הפתרון הזה הוכרז לפני כחודשיים, וזה השתלב במקביל לרכישת Airwatch על ידנו. כך, שבאנו לשוק עם תפיסת עולם שלמה.
 
המערכת, שאנו מציגים, תומכת בכל המערכות הארגוניות, החל מסאפ דרך אורקל, שרפוינט של מיקרוסופט ובפתרונות של סיילספורס. יצרנו מערכת, שהיא מעטפת כוללת ובלתי תלויה במערכת ההפעלה הקיימת אצל משתמש הקצה".
 
שאלה: מדוע שארגון או עסק ייקח את הפתרון הזה? הרי יש לו כבר מערכות מחשוב אצלו בארגון?
תשובה: "אנשים מבינים, שאנו עוברים שלב בהתפתחות עולם המחשוב. השלב הזה מכונה בציבור: עידן ה-Post PC. זה מודל חדש של עידן הצריכה. הזמנים השתנו והאנשים השתנו. הם יותר מתוחכמים והם לא מוכנים יותר להיות שבויים של מערכת הפעלה אחת. הם רוצים' חופש בחירה'.
 
עד לפני כעשור, אנשים היו משתמשים במחשב נייח או נייד עם התוכנות של מיקרוסופט. מולם בתחרות היו: לינוקס ומקינטוש, שניהם בכמות די צנועה של משתמשים. זה נגמר.
 
אולם, גם היום, בעידן ריבוי מערכות ההפעלה ושליטה מוחלטת של מערכות ההפעלה הניידות (אנדרואיד ו-iOS) בשוק מכשירי הקצה, עדיין אנשים רבים זקוקים לחלונות כדי להפעיל את היישומים העסקיים שלהם. זה קצת מתנגש עם זה, שעברנו לעולם ה-SaaS כשהכול בענן.
 
לכן, אנו מספקים את המעטפת המגשרת על הפער הזה. רוב האפליקציות הקיימות היום בעולם, כולל אפליקציות ארגוניות, הן לא של חלונות. אולם, יש צורך לתת מענה לכולם, גם לאלה, שיש להם עדיין צורך בחלונות.
 
דהיינו: בנקודת הזמן בה אנו נמצאים כעת, אנו מעוניינים לספק למשתמשי יישומי חלונות את היכולת להשתמש בחלונות מתי שהם זקוקים לכך. אבל במקביל, גם יכולת להשתמש בכל האפליקציות של העולם החדש הצומח במהירות, עולם ה-Post PC. כך, אנו עוטפים אפליקציות סלולריות עם אפליקציות לטאבלטים ואפליקציות לכל מערכות ההפעלה תחת מעטפת אחת, ביחד עם כל האפליקציות הארגוניות הכבדות הנמצאות כבר במצב של SaaS, תחת פורטל אחד (ראה\י תצלום למטה).
 
עי"כ, אנו מעבירים את הכוח למשתמשי הקצה. המשתמש הוא זה שיחליט מה הוא צריך לצורך עבודתו או לצרכים הפרטיים שלו. הוא יקבל סביבה מאובטחת, שתעבוד על כל מכשיר קצה ועל כל מערכת הפעלה. אם הוא רוצה להפעיל יישום בחלונות הוא ילחץ ויקליק על האייקון של חלונות. אם הוא רוצה סביבת מקינטוש, אותו דבר בדיוק. זו אותה חווית משתמש ואותה קלות הפעלה.
 
המעטפת, שאנו מספקים במסגרת ה-EUC, מאפשרת לכל אחד לגשת לכל מערכת. בגלל, שאנו בענן, הכל נגיש בכל מקום".  
 
שאלה: מה קורה עם אלה הרוצים מטעמים שונים (למשל אבטחה מוגברת) להריץ חלונות מקומית ולא בענן?
תשובה: "אין שום בעיה. במערכת שלנו, ששמה ,Workspace יש 2 אפשרויות מרכזיות לבחירת המשתמש:
א. להריץ VDI (ר"ת: Virtual Desktop Infrastructure) בענן.
ב. להריץ את המערכת מקומית.
 
מכאן, שבפורטל שלנו המשתמש בוחר איך להפעיל את היישומים שלו או שהארגון מחליט עבורו על דרך ההפעלה. בד"כ הארגון מחליט על כך לפי התפקיד, ההרשאות, השימושים והסיווג של כל משתמש קצה בארגון. המערכת שלנו מאפשרת להריץ חלונות באופן מקומי. הפתרון הזה נקרא אצלנו Fusion והוא אפילו יכול להריץ מכונה וירטואלית של חלונות על מחשב מקינטוש.
 
מי שמעדיף להשתמש ב-VDI בענן, מקבל בדיוק את אותה רמת אבטחה. הקבצים נשמרים בענן של החברה או בענן שלנו או בענן, שהחברה סומכת עליו ובחרה בו. סביבת העבודה המאובטחת קצה לקצה שלנועם כל הגיבויים והשרידות נשמרת בכל מצב ובכל תצורת הפעלה".
 
שאלה: איך מונעים מהמשתמשים להוציא את הקבצים שלהם לענן ציבורי, למשל לדרופבוקס, ומשם לנהל את העבודה שלהם, מחוץ לכל פיקוח?
תשובה: "זו בדיוק הסיבה, שבגללה רכשנו את AirWatch. רצינו לספק בעצמנו למשתמשי הקצה סביבה מאובטחת תחת מעטפת אחת גם כשהם בתנועה, כך, שמשתמשי הקצה לא ירצו ולא יוכלו לצאת לדרופבוקס.
 
אנו מספקים למשתמשי הקצה 'מיכל' המאחסן את המידע שלהם בתנועה ומאפשר להם לשתף מידע לפי ההרשאות מבלי לפגוע ברמת האבטחה. זה מגיע עם אותה חוויית שימוש כמו זו הקיימת בדרופבוקס. כך פתרנו באופן מלא גם את הבעיה הזו, שהציקה למנהלים רבים".  
 
שאלה: איך אתם מספקים את המערכת החדשה ללקוחות שלכם?
תשובה: "מערכת Horizon 6 מסופקת בשלוש אפשרויות שונות ללקוחות שלנו:
 
א. פתרון סטנדרטי. זה פתרון המבוסס בעיקרו על ה-VDI ועל הענן. זה מוצר בסיסי, שרבים בשוק מבקשים אותו כצעד ראשון במעבר ל-EUC.
 
ב. Horizon למתקדמים. זה כולל את הפורטל המלא עם פתרון משלים, שנולד מרכישה של חברת מיראז' הישראלית (Horizon Mirage), מערכת המאפשרת העברה של 'תמונות וירטואליות' של מערכת ההפעלה, מה שמאפשר יצירת סביבה וירטואלית בכל מקום. הפתרון של מיראז' מספק מענה לכל מי שלא מעוניין ב-VDI ורוצה לעבוד מקומית על המחשב שלו.
 
ב-Horizon למתקדמים יש את כל המרכיבים, גם את ה-Fusion וגם אפשרות להתקין את הפתרון של Desktone אותה רכשנו לאחרונה (פתרון המספק שירות DaaS: 'תחנת קצה כשירות').
 
אנו מוספים לזה את פתרון ה-Virtual SAN, פתרון האחסון הווירטואלי שלנו. פתרון vSAN מאפשר להוריד את עלויות האחסון של המידע.
 
vSAN הוא אחד מהלהיטים שלנו בשוק בגלל הורדת עלויות האחסון בצורה דרסטית והפיכת כל מערכות האחסון מכל ספק חומרה לשירותי אחסון למערכת וירטואלית תחת מעטפת אחת.
 
זה משתלב היטב בתפיסה הכוללת, שהצגנו לשוק: אנו במעבר לעולם החדש של SDDC (ר"ת: Software Defined Data Center).
 
יכולת נוספת, שהכנסנו למערכת, היא יכולת אישור, פרסום והפצה של אפליקציות. זה שירות מאוד מבוקש כיוון שהוא מאפשר לארגונים להכניס אפליקציות חיצוניות מכל סוג לתוך המערכת הארגונית, תוך שמירה על רמת האבטחה ומדיניות האבטחה. מדובר באפליקציות, שנבדקו על ידנו והן בטוחות לשימוש ארגוני.
 
כך, כל משתמש קצה יכול לבחור לו בחנות האפליקציות הארגונית כל יישום, שהוא נזקק לו, ולהתקין אותו מרחוק באופן וירטואלי ולהריץ אותו בכל צורה שיחפוץ. ראיתי לא מעט בעלי מקצוע המריצים למשל חלונות 7 על מחשבי מקינטוש, מחשבים מאוד נפוצים במקומות עבודה מסוימים, בחיבור וירטואלי על מחשב נייד הקיים אצל העובדים הללו. החיבור לענן נעשה בסלולר או ב-WiFi בכל מקום בעולם. כך, אפשר להריץ כל דבר בצורה וירטואלית על מכונה וירטואלית. כל יישום הנדרש הופך לווירטואלי עם יכולת עבודה עליו מרחוק. זה משפר את הביצועים, כי כדי להפעיל יישום מסוים, משתמשי הקצה לא זקוקים לכל המעטפת של מערכת ההפעלה. הם רוצים להריץ רק את היישום.
 
לכן, בנינו גם חנות יישומים משלנו. הארגון יכול להשתמש בחנות היישומים שלנו או לבנות לו חנות יישומים ממותגת תחת שמו בתוך הענן של הארגון. בכל מקרה, לחנות הזו נכנסות רק אפליקציות, שאושרו על ידינו ועברו את המבחנים המחמירים ביותר לפי כל התקנים הקיימים. המשתמשים לא צריכים ללכת יותר לדרופבוקס או לכל מקום אחר כדי לקבל את מה שהם זקוקים לו, על מנת לעבוד בנוחות, בקלות וביעילות.
 
בעבר, הייתה גם אצלנו בתוך VMware בעיה של שימוש בעננים חיצוניים. עובדים אצלנו ניגשו לעננים חיצוניים, למשל של סאפ, אורקל, סיילספורס, עננים, שנמצאו מחוץ למסגרת של הענן הארגוני שלנו. זה יצר למנהלי ה-IT ולמנהלי האבטחה כאב ראש ענק בכל הקשור לאבטחה, תמיכה ולשליטה בעננים החיצוניים הללו. זה נגמר. כעת, כולם נכנסים אצלנו לתוך ענן אחד, תחת מעטפת אחת, בוחרים את היישום הנדרש והכל נמצא תחת שליטה אחת עם מערכת תמיכה אחת.
 
ג. Horizon לארגונים גדולים (Enterprises). זו הגרסה המלאה ביותר, שמכילה את כל היכולות של פתרונות ענן מכל סוג, כולל את מערכת vCloud שלנו באופן מלא. השוני המרכזי מול 2 הגרסאות האחרות זה האוסף המלא של כלי ניהול לעבודה בעננים.
 
ארגונים גדולים רוכשים את הפתרון הזה כי הם רוצים לנהל את כל המערכות שלהם, שנמצאות בכמה עננים, תחת מעטפת ניהולית, שכמעט כולה אוטומטית ללא מגע יד אדם. המערכת הזו גם מאפשרת להם לנתח את העלויות של כל שירות, שרץ בענן, מידת השימושיות של כל שירות והניצולת שלו והם יכולים לתמרן באיזה ענן ירוץ איזה יישום. ארגונים גדולים מעוניינים בגישה הזו, שמספקת להם יכולת שליטה קלה על הכל".
 
שאלה: איך מקבלים את זה בארגונים ובעסקים איתם אתה נפגש?
תשובה: "בהתלהבות. אני מציג להם תפיסה חדשה העונה בדיוק לצרכים שלהם היום ומחר. אני אומר למנהלים ולעובדים איתם אני נפגש: תבחרו בעצמכם מה אתם צריכים, כדי לבצע את העבודה שלכם בצורה היעילה, המהירה והמאובטחת ביותר. אנו נביא לכם את הפתרון לכל מה שתבחרו בצורה הבטוחה והנוחה ביותר היישר אל כל מכשיר הקצה הנמצא ביד שלכם. זה לא חשוב איזה מכשיר יש לכם, אתם תקבלו אותה מערכת קלה להפעלה.
 
אחת התועלות הראשיות של המעבר למעטפת אחת ב Workspace היא, שמנהלי ה-IT כבר לא צריכים להילחם או לדאוג מהתפשטות תופעת ה-BYOD. המנהלים יכולים במערכת החדשה לאשר ללא כל היסוס לכל עובד להשתמש במכשיר שלו בגישת ה-BYOD. המערכת שלנו מאפשרת למנהלים לשלוט באופן מלא ב-BYOD.
 
הכוח חוזר למנהלי ה-IT, כוח שאיבדו אותו לחלוטין כשהעובדים החלו לצפצף עליהם כי הם לא התקדמו לעולם ה-Post PC. המנהלים הרגישו, שהם מאבדים שליטה על העובדים ומעשיהם במכשירים הפרטיים שלהם בכל מקום בו הם מפעילים את המכשירים הללו. היות והעולם הפך להיות נייד, הבאנו לשוק פתרון מלא המתאים בדיוק לעולם הנייד.
 
יש לנו כבר הצלחות מאוד יפות בהחדרת המערכת החדשה לשוק. גם בישראל. יש כמה הצלחות, שאני יכול לחשוף: בנק דיסקונט, כלל ביטוח, מכללת אשקלון, ויה כאל, נמל אשדוד ועוד. אני מאמין, שכל ארגון, שמעוניין בפתרון מאובטח בענן, יגיע אלינו. אנשים מתלהבים כשרואים את הפתרון הזה.
 
צריך לזכור, שאנו 'לא המצאנו את הגלגל'. הפתרון של מיראז' היה בשוק הארגוני עוד לפני ש-Horizon 6 יצא. פתרונות VDI ווירטואליזציה יש בשוק מזה שנים. עננים יש בשוק מזה שנים. מה שחידשנו זה, שהכול מגיע כעת במעטפת אחת קלה להבנה ולתפעול. אנו מאחדים את כל הדברים הטובים, שהיו בשוק, ומוכרים זאת למנהלים ולמשתמשים במעטפת אחת.
 
היתרון הגדול לארגון: השקעות העבר שלו נשמרות. קח לדוגמה ארגון, שהפעיל מערכות סיטריקס לצרכי וירטואליזציה של סביבת המחשוב. אנו הכנסנו את סיטריקס למעטפת שלנו, שמי שרגיל להריץ סיטריקס וזה מביא לו תועלת ימשיך לעשות כך באופן שקוף תחת המעטפת שלנו. מכאן, שאנו אומרים לארגונים: אין צורך, שתיפטרו מהמערכות הישנות שלכם כדי לעבור לעולם ה-Post PC. הגישה שלנו אומרת: בו נחבר את הכל ביחד.
 
כשעוברים לעננים מעורבים, די ברור היום, שהגישה היעילה ביותר לעבוד בה היא: Desktop as a Service".
 
שאלה: מה עם פתרונות המתאימים לסטארטאפים בענן? הרי היום הם הולכים לאמזון, לגוגל או ל-DigitalOcean כי אין להם פתרון מתאים אחר.
תשובה:"זה בדרך. ממש קרוב. התחלנו בזה בארה"ב וזה ייכנס לשוק העולמי בחצי השני של 2014 גם באזור EMEA עליו אני אחראי. אנו כרגע בשלבי בדיקה אחרונים של המערכת. אנו רוצים להיות בטוחים, שהשירות עובד ויציב מכל הבחינות ואז נצא עם זה לשירות לכל השוק.
 
כמו במערכות לארגונים גדולים, רמת השירותים של Horizon לחברות זעירות דוגמת הסטארטאפים תהיה זהה. הכל במעטפת אחת, כך, שזה יתאים לצרכים של הסטארטאפים. ניתן להם את הכלים הטובים ביותר והמתקדמים ביותר כדי להצליח בפיתוח של היוזמה שלהם".
 
שאלה: לאן אתם הולכים בשוק הישראלי?
תשובה: "כיום אנו מפיצים את הפתרונות שלנו באמצעות השותפים שלנו כאן בישראל. אנו מעוניינים לעבור לשלב הבא, שבו ספקי שירות וספקי תקשורת גדולים יפיצו בעצמם ללקוחותיהם את הפתרון שלנו. אנו מקווים להציע די בקרוב שירותי ענן של ספקים גדולים בישראל, בדיוק כמו שהתחלנו בזה בארה"ב ובאירופה. אני מקווה, שכבר בחצי השני של 2014 נראה הכרזות כאן בישראל של ההתפתחות הזו.
 
אני עדיין לא יודע מי ייצא ראשון עם השירות הזה לשוק. אנו מדברים עם כולם, החל מטריפל סי וכלה בבזק, בזק בינלאומי ועוד. הם בוחנים את המערכת שלנו בגרסה המיועדת לספקי שירות גדולים, כשהם בונים בעצמם את הענן על בסיס המערכת שלנו ומספקים שירות ללקוחות שלהם. התכנית הזו קרויה VSPP. ואני מאמין, שספקי התקשורת בישראל יהיו מובילים בשירותי ענן לכל השוק, לרבות ל-SMB\SME. העסקים, גם כאן בישראל, זקוקים לעננים מקומיים, עננים אצל ספקים, שהם סומכים עליהם, עם זמן תגובה מהיר ושירות מקומי, עם שירות מלא בענן, שנעשה ע"י ספק התקשורת המוכר בשוק הישראלי".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אנדי פיל: "אני מאוד מרוצה מההתפתחות של VMware, שהשכילה להגשים חלום של מנהלים רבים וגם שלי, לספק ללקוחות את הפתרונות הטובים ביותר לעולם ה-IT החדש, שמתאים לכל מכשירי הקצה הנוכחיים והעתידיים, שייכנסו לשוק.
 
החלום שלנו הוא להפוך את יחידת ה-IT ל: IT as a Service. אנו נסייע למנהלים להיות רלבנטיים לעסק שלהם. נספק למנהלי ה-IT את הכלים כדי שיביאו ערך עסקי לארגון בו הם עובדים.
 
אני מאמין, שכיום המנהלים בארגונים כבר מבינים, שהענן הוא הכיוון הנכון ולא חשוב מהם מכשירי הקצה המצויים בידי המשתמשים. גם פחות חשוב היכן הם עובדים. בעידן החדש אפשר לעבוד מכל מקום. זה לא מוריד מרמת האבטחה.
 
אנו, ב-VMware נמצאים הרחק לפנים בהובלת השוק. אנו מציגים את 'הקצפת הטכנולוגית'. אני מאמין בזה ורואה לאן השוק הולך.
 
העתיד היותר רחוק הוא העתיד של 'המחשוב הלביש' וה-IoT, שיהפוך ל-IoE. זה אפשרי אם הכל קשור לענן ומנוהל בענן. משתמשי הקצה, שמתקדמים לכיוון הזה, מעוניינים לקבל סביבת הפעלה קלה, נוחה, מאובטחת וכיפית לעבודה. אנו ניתן להם את הסביבה הזו עם גישה נוחה וחוויית משתמש הטובה ביותר' כדי שיוכלו לבצע את עבודתם ולהצליח".
 
צילום מסך מהמחשב הנייד של אנדי פיל, של מערכת Workspace:
Workspace



 
 
Bookmark and Share