Telecom News - מבצע "צוק איתן" - גילויי האהדה, ההיערכות בעורף והיעלמות משרד התקשורת

מבצע "צוק איתן" - גילויי האהדה, ההיערכות בעורף והיעלמות משרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מבצע "צוק איתן" - גילויי האהדה, ההיערכות בעורף והיעלמות משרד התקשורת
כמו במערכות העבר של מדינת ישראל, המשרד היחיד, שעובד וממשיך לעבוד בשיטת ה-805, תוך התעלמות מהמצב, הוא משרד התקשורת. לעומתו, המערכות האזרחיות האחרות נערכו, לרבות חמ"ל הפועל 24 שעות ביממה של התאחדות התעשיינים. יש גם הטבות מ-HOT ו-YES, בזק, חברת חשמל, אורנג' ועוד. הכתבה מתעדכנת באופן שוטף.
מאת: אבי וייס, 8.7.14, 21:00גלעד ארדן

כמו בכל המערכות הקודמות של מדינת ישראל (לרבות באסונות טבע כמו: השריפה בכרמל וסופת השלגים), משרד התקשורת ממשיך בהרגלו, בשיטה של 805 (באים לעבודה בשעה 8, עושים אפס והולכים הביתה בשעה 5 אחה"צ. שום דבר לא מעניין שם איש ולא מזיז לאיש). מזלם של תושבי ישראל, שראש הממשלה הוציא את האחריות להגנת העורף מידיו של השר גלעד ארדן. כך הנזק, שהוא יכול היה לגרום לתושבי ישראל, מצטמצם לתחומי האחריות של משרד התקשורת בלבד. 

אולם, הפעם יש שוני מהמערכות הקודמות: האוצר נתן למשרד התקשורת תקנים ותקציבים והוקם בו "אגף חירום", בדיוק למצב הזה, שבו אנו נמצאים כיום, מצב, שהוכרז כמצב חירום ע"י שר הביטחון באישור הממשלה. 

לכן, פניתי בדחיפות למשרד התקשורת בשאלות הבאות:
"לאור הכרזת "מצב מיוחד בעורף" ע"י שר הביטחון ולאור המצב בשטח, שעפים טילים בטווחים קרובים ורחוקים באזור הדרום והמרכז:
  1. אילו הנחיות הוציא משרד התקשורת לעורף בכל הקשור לתחומי האחריות של המשרד, החל מתחום הדואר, דרך מערכות הטלוויזיה  והרדיו וכלה ברשתות הסלולר והטלפוניה?
  2. מה הפעילות,שעושה "אגף החרום" במשרד, במצב הנוכחי והאם קיים חדר מצב הפועל 24 שעות [במשרד התקשורת], כדי לסייע למערכות התקשורת בעורף ולציבור עצמו כדי להתמודד עם המצב?"
תשובה לא קיבלתי. די ברור למה. ניסיתי גם לחפש באתר המשרד (כאן) איזה רמז, שאולי יש מצב חירום בחצי מדינת ישראל, אבל באתר הזה אין כלום. אין טילים ואין מצב חירום. הכל שגרה....

לעומת זאת, יש גופים לא מעטים (מלבד צה"ל, פיקוד העורף, הרשויות המקומיות וכל המערך של המשרד להגנת העורף, שכעת מצוי במשרד הביטחון), שכן לקחו את העניין הזה ברצינות ואציין כאן לחיוב ובהערכה כמה מהם:
 
א. עם פתיחתו של מבצע "צוק איתן" הקימה היום (ג') התאחדות התעשיינים חמ"ל מיוחד, שייתן שירות 24 שעות ביממה למפעלים הנמצאים ברדיוס של כ-40 ק"מ מעזה. בסך הכול, מדובר בכ-500 מפעלים, בהם של חברות היי-טק. בראש החמ"ל עומד מנהל סניף דרום בהתאחדות התעשיינים, מאיר שימקו, ולשירותו עומדים כלל עובדי ומומחי ההתאחדות, על פי צרכי המפעלים השונים.

החמ"ל יעניק מענה רציף לכלל צרכי ובעיות המפעלים בעקבות הלחימה בדרום, כגון פגיעה של טילים במבני המפעלים; היערכות לעבודה במתכונת חירום; מחסור בעובדים; פגמים במיגון מפעלים; הפסקות חשמל; מחסור בחומרי גלם; חוסר יכולת לעמוד בהזמנות בעקבות פגיעה בתהליך הייצור; שיבוש בדרכי תחבורה; וקבלת פיצויים בשל הלחימה. הוא יעמוד, בין היתר, לרשות אינטל (Intel), החברות הפועלות מפארק ההיי-טק בבאר שבע ומפעלים של חברות נוספות בענף הנמצאים בדרום. החמ"ל יהיה פתוח גם לפניות של מפעלים, שאינם חברים בהתאחדות התעשיינים.

ב. חברת yes פותחת לכלל לקוחותיה ביישובי הדרום (כולל לקוחות החבילה הצרה וחבילת היסוד) את כל ערוצי הילדים, כולל ערוצי הפרמיום, ללא תשלום נוסף. הערוצים נפתחו אוטומטית הבוקר, יום שלישי ה- 8.7 בשעה 10:00 ויהיו פתוחים עד יום ראשון ה- 13.7 בשעה 09:00 החל מאזור יבנה ודרומה. הערוצים יפתחו גם בשירות yesGO. , שירות יס גו גם יהיה פתוח לכל הלקוחות בכל הארץ!
עדכון 9.7.14מהבוקר (9.7) ערוצי הילדים פתוחים בכל הארץ ולא רק בדרום.


ג. לנוכח ההסלמה בדרום, מודיעה חברת HOT על פתיחת מגוון ערוצים ללא תשלום, עבור תושבי הדרום וילדיהם, שנאלצים להישאר בבתים, במקלטים ובמרחבים המוגנים (רשימת הישובים בהתאם למפת אזורי ההתגוננות באתר פיקוד העורף). פתיחת הערוצים החלה היום (8.7), משעות אחר הצהריים, ותימשך בשלב זה, עד סוף יום ראשון 13.7. פתיחת הערוצים מתבצעת באופן אוטומטי ואין צורך ביצירת קשר עם מוקדי השירות.

HOT פותחת את מגוון ערוציה בהם: ערוצי הילדים, הספורט, הטבע, בידור ופנאי, היסטוריה ואחרים (בין הערוצים הפתוחים: בייבי, הופ ילדות ישראלית, נשיונל גאוגרפיק ווילד, ויוה+ ,ערוצי לייף סטייל, חבילת ערוצי ספורט 5 פרימיום, ערוצי אגו, NTV  ועוד מגוון ערוצים בחבילות התוכן השונות). כמו כן ערוץ הופ! המשדר באפיק 77 מרחיב את רצועת שידוריו החל מהערב ל- 24 שעות. הרחבת השידורים הינה עד להודעה חדשה. מידע נוסף, כולל רשימת הישובים ניתן למצוא באתר HOT. 

עדכון 9.7.14: מגוון ערוצי HOT כמו גם ערוץ האח הגדול יפתחו היום (9.7), בכל רחבי הארץ, במרוצת השעות הקרובות. HOT פותחת את מגוון ערוציה בהם: ערוצי הילדים, הספורט, הטבע, בידור ופנאי, היסטוריה ואחרים (בין הערוצים הפתוחים: בייבי, הופ ילדות ישראלית, נשיונל גאוגרפיק ווילד, ויוה+ ,ערוצי לייף סטייל, חבילת ערוצי ספורט 5 פרימיום, ערוצי אגו, NTV ועוד מגוון ערוצים בחבילות התוכן השונות).

עדכון 16.7.14: החל מהיום יחלו שידורי התרעות בתיאום עם פיקוד העורף בערוצים 3 ו-HOT Weekend. בנוסף, פתיחת כל הערוצים (למעט ערוצי צ'רלטון וערוציםלמבוגרים בלבד) נמשכת בכל הארץ.

ד. עדכון 9.7.14: בעקבות המצב הביטחוני בזק נרתמת למען תושבי אזורי העימות ברחבי הארץ ומעניקה מספר הטבות ושירותים יעודיים:
  • בזק תאפשר ללקוחותיה לבצע שירות "עקוב אחרי" לכל יעד שיבחרו, נייח או נייד, ללא תשלום. ההטבה מאפשרת ללקוחות פרטיים ועסקיים, שנמצאים מחוץ לבית או לעסק, להפנות שיחות ליעד אחר נייח או סלולרי. ניתן להפעיל שירות עקוב אחרי דרך חיוג  72*.
  • ללקוחות העסקיים של החברה, מעניקה בזק 300 מסרונים חינם בשירות Bsms. ההטבה מעניקה ללקוחות העסקיים אפשרות שליחת הודעות בקלות לעובדיהם וללקוחותיהם. שירותBsms  הוא אפליקציה אינטרנטית המאפשרת הפצת הודעות SMS בקלות למספר רב של נמענים ומכילה מגוון עצום של תכונות. ההרשמה לשירות היא דרך אתר בזק בכתובת כאן.
  • קבלת מספרי חירום בחינם במוקד 144. 
  • בתוך כך, בזק מציעה גם מגוון שירותים חינמיים היכולים להיות יעילים בעת זו: שירות Bphone, שמאפשר הוצאה וקבלת שיחות מקו הבזק הפרטי של הלקוח, על גבי הסמארטפון או הטאבלט מכל מקום (בארץ או בחו"ל). בנוסף, שירות Bezeq Free Cloud, שמאפשר גיבוי ואחסון חינמי ללא הגבלה. השירות יכול לשמש לקוחות פרטיים ובתי עסק המעוניינים לגבות מסמכים חשובים ולצפות בהם מכל מקום. 2 השירותים ניתנים חינם ע"י הורדת אפליקצייה ייעודית לטלפון הנייד, מחשב נייד או טאבלט.
ה. עדכון 9.7.14חברת החשמל: לאור המצב הביטחוני החברה תימנע מניתוק אספקת החשמל לכל היישובים במדינת ישראל  ללקוחות חייבים ותחבר לקוחות שנותקו בגין אי תשלום חשבון החשמל.
 בסיור, שמקיים הבוקר (9.7.14) מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, באזור אשקלון, בחמ"ל העיריה ובתחנת הכח "רוטנברג" באשקלון, שיבח המנכ"ל את עובדי חברת החשמל הפועלים תחת אש לתיקון תקלות ולייצור חשמל באזור הדרום. הוא ציין בסיפוק, שעובדי החברה יעשו כל שביכולתם להמשיך ולספק חשמל זמין לאזרחים בכל מצב. "אנו מבטיחים לתושבי הדרום ולאזרחי ישראל, שיש על מי לסמוך והחשמל ימשיך לזרום לבתים גם תחת מתקפת הטילים המופנית לעבר האזרחים".
  
גליקמן, הנחה את עובדי חטיבת לקוחות להימנע מניתוק אספקת החשמל בגין אי תשלום חשבון החשמל  לכלל היישובים ברחבי הארץ, לאור המצב הביטחוני המורכב. כמו כן ,הנחה מנכ"ל חברת החשמל לחבר לקוחות, שנותקו בימים האחרונים בגין חוב לחברת החשמל. בימים האחרונים פועלת החברה בשיתוף הרשויות לחבר מקלטים ומבני ציבור, שנדרש עבורם חידוש אספקת חשמל כתוצאה מניתוק.

עדכון 10.7.14: חברת החשמל השיקה הבוקר שירות חדש, שמטרתו להציל חיים. מהיום ניתן לדווח על מפגע בטיחות בחשמל באמצעות יישום חדש, שעודכן באפליקציה של חברת החשמל. שולחים באפליקציה לאנדרואיד ולאייפון תמונה של מפגע הבטיחות  ועובדי חברת החשמל יטפלו במפגע במהירות האפשרית.  

ו. עדכון 9.7.14: Orange מתאימה את מערך השירות לצרכי השעה ומתגברת את המוקדים הטלפונים הראשים, מעניקה הטבות הנותנות מענה לתנאי המצב, מציבה ניידת לשירות חיילי צה"ל באזורי כינוס בדרום ופועלת למען עובדיה ובני משפחותיהם באזורי המתיחות.

Orange ממשיכה לדאוג לרציפות השירות, גם בימים אלה, שחלק ממוקדיה נמצאים באזורי המתיחות, ומתגברת את מוקדיה בראש העין ובחיפה. קיבולת האתרים הסלולרים בריכוזי האוכלוסייה באזורי המתיחות הורחבה כדי לאפשר הקמה ורציפות שיחה בעיתות עומס.

לטובת סיוע ביצירת קשר עם חייל צה"ל, שלחה החברה ניידת לאזורי הכינוס של כוחות הצבא. הניידת של Orange מצוידות בגנרטורים, שקעים ומאות מטענים לכל סוגי המכשירים. בניידת סוללות להחלפה, מכשירי סלולר לשימוש החיילים, כיבוד מתוק ומתנות ומפנקות.   

במקביל, החל מהיום (9.7) ועד יום ראשון (13.7) בחצות, Orange מאפשרת לכל לקוחותיה לצפות בכל תכני הטלוויזיה, באפליקציית MyHDTV ובפורטל החברה, ללא תשלום. התכנים כוללים בין השאר: ערוצי החדשות- ערוץ 2, 10, 9, CNN  ועוד, תכנים לילדים מערוץ הופ ומערוץ הילדים, ערוצי ספורט -צ'רלטון,ONE ,TRACE SPORT , תכניות טלוויזיה מובילות מבית רשת, קשת וערוץ 10 בשידור חי וב- VOD וסרטים באורך מלא מז'אנרים מגוונים.    
                                              
החברה פתחה מוקד תמיכה וליווי ייעודי לעובדיה ולבני משפחותיהם באזורהמתיחות הפעיל 24 שעות ביממה ונותן מענה בכל בקשה וצורך ונמצאת עימם בקשר ועם עובדיה שגויסו. 

עדכון 16.7.14: Orange מרחיבה ללקוחותיה באופן יזום  ואוטומטי את נפח חבילת הגלישה  ל - 10GB החל ממחר ה- 17.7.14 בשעה 8:00 ועד 31.7.14 ללא תוספת תשלום. כדי ליהנות מההטבה אין צורך ברישום והיא תקפה לגלישה בישראל בלבד. ההטבה אינה כוללת לקוחות במסלולי prepaid

ז. עדכון 10.7.14: אירוח סטארטאפים וסטודנטים תושבי הדרום באקסלרטור של עיריית הרצליה: HAC מזמין את היזמים והסטודנטים תושבי הדרום ואזורי הנפילות להתארח במרחבי העבודה המשותפים במרכז היזמות בהרצליה. יש מקום, יש Wifi, קפה, נשנושים ושקט. הכתובת: סוקולוב 5, הרצליה. סטאטראפים ויזמים מוזמנים להגיע. גם בלי התראה. 

ח. עדכון 12.7.14: אתר Funzing פתח (בחינם) את כל הפעילויות שלו למשפחות ולצעירים, מיום א' 13.7 עד 20.7. ערן אלון מבעלי פנזינג: "כהורים לילדים, כמבוגרים או כחבר'ה צעירים שחלקנו תחת איום הטילים וחלקנו מגוייס למילואים, החלטנו להתגייס ולהקל ולו במעט על תושבי ישראל ולסייע לתושבים להפיג את המתח והחרדה באמצעות הפעילויות שלנו, אנחנו בטוחים שגם הבוגרים וגם הצעירים ייהנו מאוד." כל מה שיש לעשות הוא להיכנס לאתר Funzing להירשם ולהזמין מקום לפעילויות. 

 
הכרזת מצב חרום



 
 
Bookmark and Share