Telecom News - המשך אוסף הבדיחות של גלעד ארדן לתושבים הנמצאים תחת מתקפת טילים

המשך אוסף הבדיחות של גלעד ארדן לתושבים הנמצאים תחת מתקפת טילים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> המשך אוסף הבדיחות של גלעד ארדן לתושבים הנמצאים תחת מתקפת טילים
בלי כל פרסום, לאור החשיפות שלנו, שר התקשורת העלה אמש לאינטרנט הנחיות לציבור למבצע "צוק איתן". מומלץ לקריאה בזמן שאתם נמצאים בממ"ד. כך ניתן יהיה להפיג את החרדה ולקבל כמה שניות של בידור (זה קצר מאוד, לכן זה ייקח כמה שניות של קריאה), בידור המגיע היישר ממפי הבדרן, גלעד ארדן.
מאת: אבי וייס, 11.7.14, 09:40גלעד ארדן

אמש, בשעה לא ברורה (המסמך חסר תאריך, שעה, שם המחבר, או חותמת רשמית כלשהי) עלה לאתר משרד התקשורת (כאן) 3 ימים אחרי תחילת מבצע "צוק איתן", דף עדכון והנחיות של שר התקשורת גלעד ארדן לאזרחי מדינת ישראל במסגרת מבצע "צוק איתן".

היות ולא שמעתם על ההנחיות הללו, ודי ברור שהדף הזה ייעלם אחרי החשיפה שלי כאן, הורדתי את הדף מהאינטרנט ושמרתי אותו בענן, והוא נגיש כאן, אם במקרה הוא ייעלם מהאינטרנט, מאתר המשרד. 

אין לי ספק, שהדף המצחיק, חסר התוכן וחסר האחריות הזה עלה לאתר משרד התקשורת לאחר 2 החשיפות שלי (כאן וכאן), שחשפו מה בדיוק עושים שר התקשורת וכל 150 עובדי המשרד, לרבות "אגף ביטחון וחירום" החדש של המשרד, בימים הללו של מבצע "צוק איתן". בקצרה: הם עושים הכל כדי להוציא עוד כסף מכיסי תושבי ישראל בתחמנות, נזק מצטבר של עשרות מיליארדי ש"ח לכיס של כולנו. אגב, המסמך, שפורסם באתר המשרד, מאשר בדיוק את מה שחשפתי. צמד המילים "פועל בשגרה" מופיע בהדגשה ופעמיים במסמך המבדר הזה. דהיינו: עבור משרד התקשורת הכל בשגרה. לא קרה ולא קורה מאומה בישראל, בימים האחרונים... 

אם למשרד התקשורת היה שר ראוי, דוגמת מה שעשה השר מיכאל איתן, שהעתיק את המשרד שלו בימי מתיחות לשדרות, לאות הדהות עם התושבים, אז הכל היה נראה אחרת. אם למשרד היה מנכ"ל ראוי ולא "טייס חלל", ראשי המשרד ועובדיו היו מבקרים בשטח, מפעילים "מוקד חרום" 24 שעות ביממה ובתורנויות (מה שגופים אזרחיים רבים אחרים עשו, לרבות התאחדות התעשיינים) ובודקים (בין היתר):
א. האם חלוקת הדואר מתבצעת כסדרה לאזורים תחת אש.
ב. למה רשתות הסלולר עדיין נופלות באזורים בהם נופלים טילים.
ג. איך חברות התקשורת מספקות שירות פיזי באזורים תחת אש רציפה. רצוי היה לבקר במרכזי השירות של החברות הגדולות באזור הדרום והמרכז ולראות את זה ממש בעיניים, ולא מדיווחים.
ד. לבקר בחדרי המצב של כל חברות התקשורת ולבחון, ממש פיזית, את המוכנות שלהן למצב שבו המלחמה תחריף.
ה. לבחון את היערכות כל אמצעי המדיה (טלוויזיה ורדיו) לאפשרות של החמרה במצב המלחמה. מומלץ היה לבקר את אמצעי המדיה הנמצאים תחת הרגולציה של המשרד והשר ולראות איך הם פועלים תחת אש ואם יש צורך לסייע להם במילוי משימתם. 
ו. להוציא הנחיות לאוכלוסיה בעניין הגנת הסייבר, במערכות התקשורת, ברשתות החברתיות והדואר האלקטרוני, לרבות התייחסות להפצת המסרים הכוזבים ע"י האויב במערכות הללו.
ז. לבחון איך "רשת החירום הלאומית" מתפקדת והאם יש צורך בחלוקת תדרים זמנית לצרכים של מי מהגופים הנמצאים ברשת הזו ואולי גם לגופים ציבוריים אחרים (דוגמת רכבת ישראל), שמתפקדים באזורים שתחת אש. 
ח. לבחון איך אנשים עם מוגבלויות מקבלים הודעות והתראות על "צבע אדום" ולמה ההנחיות של המשרד בעניין Cell Broadcast (כאן), טרם יושמו והאם יש דרכים חלופיות כדי לסייע לאוכלוסיות הללו.
ט. להוציא הוראת שעה (בדומה למה שעשתה חברת החשמל) לגבי ניתוק שירות לחייבים, למשל שלקוחות ברדיוס 40 ק"מ מעזה לא ינותק להם השירות של חברת התקשורת עקב חוב כספי, עד סיום המבצע.
י. לבדוק מוכנות מערכות הגיבוי, ההתאוששות מאסון וההמשכיות העסקית ב- Data Centers המרכזיים בישראל שיושבים על רשת האינטרנט הישראלית, ואת המוכנות והשרידות של חיבורי האינטרנט מישראל לעולם. 
י"א. האם מערכות התקשורת בגישת הנס"ר (בעיקר מרכזיות לעסקים ולארגונים) פועלות כראוי באזורים תחת אש, או שיש לעודד העסקים למעבר לטלפוניה בענן, שהיא יותר שרידה במצבי חרום. 
י"ב. לבדוק האם ניתן לאשר פתרונות IPTV \ OTT לתושבים שיש להם אינטרנט בממ"ד, אבל אין להם שקע של טלוויזיה מספקי הטלוויזיה הרב ערוצית (יס והוט) בממ"ד והםלא יכולים לקלוט בממ"ד (או במקלט) את "עידן +". 
י"ג. ויש עוד.

כל זה לא קרה ולא יקרה, כי משרד התקשורת נסגר אמש בשעה 5 אחר הצהריים ולא ייפתח עד יום א' הקרוב בבוקר (המשרד "פועל בשגרה"). אין טילים, אין בעיות בכלל, אבל יש פייסבוק, למי שרוצה לקבל מידע ועדכונים מהשר גלעד ארדן...
ביזיון משרד התקשורת



 
 
Bookmark and Share