Telecom News - יחי ההבדל הקטן: משרד התקשורת מול משרד הבריאות במבצע "צוק איתן"

יחי ההבדל הקטן: משרד התקשורת מול משרד הבריאות במבצע "צוק איתן"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> יחי ההבדל הקטן: משרד התקשורת מול משרד הבריאות במבצע "צוק איתן"
בניגוד להתעלמות ולאדישות של משרד התקשורת,  מתייחס משרד הבריאות במלוא הרצינות וכובד הראש למבצע "צוק איתן" ופועל בשטח ובמשרדים 24 שעות ביממה. אפילו משרד הדוברות שם עבר מהיום הראשון של המבצע למתכונת של משמרות 24 שעות ביממה.
מאת: אבי וייס, 17.7.14, 08:30יעל גרמן

סיפור אישי קטן, שמספר את כל התמונה של תפקוד המגזר הממשלתי האזרחי תחת אש במלחמה הנוכחית: אמש (15.7.14) השתתפתי בת"א באירוע מקצועי (שידווח בנפרד, אירוע במסגרת קבוצת Meetup), וכהרגלי שמתי את מכשיר הסלולר על מצב רטט. בסביבות השעה 19:30 ראיתי, שנכנסת לי שיחה עם מספר מזוהה של משרד הבריאות בירושלים. לא עניתי לשיחה בגלל שהייתי בתוך האולם של הכנס וניסיתי לחשוב למה מתקשרים אלי ממשרד הבריאות בשעה כזו בערב.

כעבור זמן נזכרתי, שבבוקר שלחתי שאלה שגרתית (בנושא "פטור ממכרז", שמצאתי בתחום ה-ICT במשרד הבריאות) לדוברת המשרד. התפלאתי, שהיא חוזרת אלי בלילה כדי להשיב לי על דבר כזה שגרתי ולא דחוף,שאינו נוגע בכלל למצב החירום בו אנו נמצאים. 

הכנס הסתיים סביב השעה 22:00 בלילה, והחלטתי לבדוק, אולי הטלפון, שממנו התקשרו אלי, עדיין פועל בשעה כזו. התקשרתי, ולהפתעתי ענתה לי בטלפון הדוברת של משרד הבריאות מהמשרד שלה בירושלים. שאלתי אותה מדוע היא התקשרה אלי קודם והיא ענתה, שהיא רוצה רק לעדכן אותי, שהם עובדים על תשובה לשאלתי מהבוקר. שאלתי אותה איך ייתכן, שהיא עדיין במשרד בשעה 22:00 בלילה, ואז היא ענתה לי: זה ככה מהיום הראשון למבצע "צוק איתן". לדבריה, כל עובדי משרד הבריאות על כל יחידותיו, מהשרה ומטה, עברו למתכונת של משמרות הפועלות 24 שעות ביממה.

לדבריה, כל ראשי המשרד עובדים כך והשרה (יעל גרמן, בתמונה למעלה) עם המנכ"ל והצוות הבכיר שלה, יוצאים כמעט כל יום לאזור אחר, כדי לבקר ביחידות, שמשרד הבריאות ממונה עליהן או מפקח עליהן, החל ממד"א, דרך בתי חולים ואפילו במרפאות של קופות החולים, וכמובן אצל ראשי הרשויות המקומיות באזור עוטף עזה, לרבות כל רמת הנגב והשפלה, כדי לבחון איך כל המערכות מתפקדות ומספקות שירותים לאזרחים באזורי האש. כמובן, שהביקורים הללו נועדו לספק תמיכה מורלית לעובדים ולציבור באותם אזורים ולסייע אם מתגלות תקלות או יש קשיים, באיזה שירות שהמשרד ממונה מיניסטריאלית עליו.

אני לא מכסה את משרד הבריאות ואינני מכיר את השרה יעל גרמן ופעילותה. גם לא הכרתי אותה בעבר. אולם, משיחה אחת קצרה עם דוברת משרד הבריאות, בעשר בלילה אמש, למדתי איך המשרד הזה מתנהל ומנוהל במצב החירום בו אנו מצויים. בקיצור: כל הכבוד וההערכה. בדיוק כך שר בישראל אמור לנהוג, במבצע "צוק איתן". 

מייד לאחר סיום השיחה עם הדוברת של משרד הבריאות, אמש בעשר בלילה, מתוך סקרנות, החלטתי להתקשר לכל מספרי הטלפון של משרד התקשורת, החל מהשר (גלעד ארדן), דרך המנכ"ל, כל הסמנכ"לים הבכירים, ראשי אגף החירום והביטחון של המשרד וכלה בדובר המשרד, שאליו שלחתי בבוקר 2 שאלות, שהסיכויים שאקבל עליהן תשובות - הם אפס. לא אפתיע את הקוראים אם אדווח, ששום טלפון במשרד התקשורת לא ענה. "מלטה יוק". משרד התקשורת עסוק בשטויות וביח"צנות מהסוג הירוד ביותר, דווקא בעצם הימים הללו, ומתעלם מהמצב. את זה חשפתי מהיום הראשון למבצע "צוק איתן".

זה נמשך עד היום ואין סיכוי שזה ישתנה, כל עוד האנשים המנהלים את משרד התקשורת לא יתפטרו או יפוטרו (כמו שסגן השר דני דנון פוטר אמש ע"י רוה"מ...). 

יחי ההבדל הקטן בין השרים והמשרדים הממשלתיים הללו. משרד הבריאות מול משרד התקשורת. 
 
איתן שטיינר
איתן שטיינר, ראש אגף חירום וביטחון במשרד התקשורת. כל היודע דבר על מקום הימצאו ופועלו, מתבקש לדווח זאת בדחיפות לאזרחי ישראל, שנכנסים מפעם לפעם לממ"ד, בנסיבות שמשרד התקשורת לא שמע עליהן. 



 
 
Bookmark and Share