Telecom News - מי ספק הסלולר המהיר ביותר? מהפך: פלאפון עלתה למקום שני לפני סלקום

מי ספק הסלולר המהיר ביותר? מהפך: פלאפון עלתה למקום שני לפני סלקום

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מי ספק הסלולר המהיר ביותר? מהפך: פלאפון עלתה למקום שני לפני סלקום
פלאפון הצליחה לעקוף את סלקום בחודש האחרון ועלתה למקום שני בביצועי הרשת שלה. שלושת ספקי הסלולר הגדולים (סלקום, פרטנר ופלאפון) טוענים, שהם הספק המהיר ביותר באינטרנט הנייד. אולם, בדיקה של תוצאות המדידה על מיליוני משתמשים, בכל חברה, מגלה תוצאה ברורה וחד משמעית אחת - פרטנר. זאת, עפ"י נתוני הגולשים עצמם ולא נתוני חברות הסלולר.
מאת: אבי וייס, 19.7.14, 18:00הצלחה

לפני כמעט חודשיים ביצעתי ניתוח (שני) של המעקב אחרי הביצועים של חברות התקשורת בישראל, בדגש על שירותי האינטרנט של חברות הסלולר והצגתי (כאן, בפעם השנייה בשנתיים האחרונות), שהרשת של חברת פרטנר היא המובילה באינטרנט הנייד, והנתונים הללו הם חד משמעיים ועל פי הניתוח, שביצעתי, הם יימשכו גם בעתיד. הכניסה של פרטנר לפני מתחרותיה לתחום ה-LTE, תוביל לידי כך, שבנתונים של החודשים הקרובים נראה, שהפער בין פרטנר למתחרותיה יילך ויגדל.

אולם, החלק המעניין בנתונים הוא מה שקרה לפלאפון בחודש האחרון. הביצועים של פלאפון בערוץ היורד השתפרו פלאים, והשיפורים, שבוצעו ברשת שלה, הביאו אותה למקום שני בערוץ היורד. בערוץ העולה היא "במרחק של פסיעה" לעקוף את סלקום. 

נתוני הערוץ היורד (ממוצע חודשי במגה סל"ש) בחברות הסלולר בישראל, נכון להיום:
1. פרטנר - 8.82
2. פלאפון - 5.9
3. סלקום - 5.39
4. מירס (הוט מובייל) - 4.61
5. גולן טלקום - 3.68.

נתוני הערוץ העולה (ממוצע חודשי במגה סל"ש) בחברות הסלולר בישראל נכון להיום:
1. פרטנר-  3.08
2. סלקום - 1.29
3. פלאפון - 1.28
4. מירס (הוט מובייל) - 1.26
5. גולן טלקום - 1.19

שורה תחתונה: פרטנר ממשיכה להוביל בביצועיה ובפער ניכר מול מתחרוותיה (הסיבות נותחו בהרחבה כאן). אולם, בערוץ היורד השיגה פלאפון את ביצועי סלקום, בעוד שבערוץ העולה סלקום במקום שני, אך בפער ממש אפסי מול פלאפון. הוט-מובייל נמצאת במקום רביעי גם בערוץ היורד וגם בערוץ העולה עם ביצועים די ירודים והביצועים של גולן טלקום, שנמצאת במקום החמישי, הם "על הפנים", גם בערוץ היורד וגם בערוץ העולה.

הערות: לגבי הוט מובייל וגולן טלקום, הנתונים שהוצגו הם של הרשתות העצמאיות שלהן ולא "בגלישה בנדידה" על רשת מארחת. בנוסף, שיטת "שת"פ אנטנות" טרם נכנסה לתוקף (בין הוט מובייל לפרטנר, ובין גולן טלקום לסלקום). אגב, יש הטוענים שהעלייה בביצועים של פלאפון מקורה בהחלטה של פלאפון להפסיק להגביל את מהירות הגלישה של הלקוחות שהיו בחבילות גלישה מהשנים שעברו (המהירות הוגבלה ל- 4 מגה לכל היותר בערוץ היורד, בלי כל קשר למהירות הגלישה המכסימלית שהרשת של פלאפון מציעה והיא 42 מגה). לא התקבל אימות לטענה זו. 
פלאפון



 
 
Bookmark and Share