Telecom News - למה מספר חברי איגוד האינטרנט הישראלי צנח לחצי בשנה האחרונה?

למה מספר חברי איגוד האינטרנט הישראלי צנח לחצי בשנה האחרונה?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> למה מספר חברי איגוד האינטרנט הישראלי צנח לחצי בשנה האחרונה?
מספר חברי איגוד האינטרנט הישראלי צנח "למספר המרשים" של 460 חברים, ולאספה השנתית האחרונה של האיגוד הגיעו פחות מ-20 חברים בעלי זכות הצבעה ומשלמים כחברים של איגוד האינטרנט. תמונת מצב של ארגון, שחבריו בורחים ממנו ובקצב. למה זה קורה?
מאת: אבי וייס, 23.7.14, 20:00איגוד האינטרנט הישראלי

לאחר שהתברר לי, שלאספה השנתית האחרונה של איגוד האינטרנט הישראלי הגיעו פחות מ-20 חברים והישיבה השנתית הזו התקיימה בצורה מעוררת גיחוך, בלי שהתקבלה בה ולו החלטה משמעותית אחת לעתיד האיגוד או בכלל (הפרוטוקול מצוי כאן), פניתי בשאלה להנהלת האיגוד:
"בשנה האחרונה מצבת החברים באיגוד האינטרנט הישראלי ירדה בחצי, לכ-460 חברים, ולאספת האיגוד השנתית האחרונה הגיעו ונכחו בה (במפגש) בסך הכל 17 חברים בעלי זכות הצבעה. מה המסקנות, שהאיגוד הסיק מהנתונים העגומים הללו?"

תגובת נשיא איגוד האינטרנט, ד''ר אלון הסגל:
"שאלתך חשובה והיא נוגעת לתפיסה אסטרטגית של עמותת איגוד האינטרנט.
בימים אלו הוועד המנהל של העמותה דן, בין השאר, גם בשאלה זו.
הדילמה היא בין השקעה בחברים רבים, שזיכתם לפעילות העמותה חלשה לבין מיקוד בחברים בעלי תרומה משמעותית לפעילות העמותה.
דילמה זו עולה, בין השאר, בגלל ייחודיות מעמדה של עמותת איגוד האינטרנט שהרי שירותי המרשם, המחלף, האסדרה, קו התמיכה, הדרכות לצמצום הפער הדיגיטלי ועוד. ניתנים בעצם לכלל משתמשי האינטרנט בישראל.
במקביל,  נשמח לשתף אותך במגוון הפעילויות בתחומי העברת ידע, כנסים מקצועיים, שילוב חברים בוועדות וצוותי עבודה (כוועדת תקנון הפועלת מזה חודשיים) הנעשים בעמותת איגוד האינטרנט, לטובת חבריה".  

עכשיו הכל ברור.

אולם, לי יש כמה תשובות לשאלה הזו, לגמרי אחרות
א. חלק מהחברים נטשו את האיגוד לאחר "הפיכת החצר", שהייתה באיגוד בגיבוי חלק לא קטן מחברי הוועד המנהל, שבמהלכה המנכ"ל פוטר, ו-2 עובדות שכירות של האיגוד השתלטו עליו והפכו למנהלות משותפות. הפרשה הזו נחשפה בהרחבה כאן

ב. נחשפו פרשיות המעוררות צל כבד על פעילות אותם מנהלות וחברי הוועד המנהל בכך, שכמות לא מבוטלת של אנשים ובהם בכירים בעבר ובהווה באיגוד לא משלמים על אחזקת הדומיינים הקיימים בידם, מה שתורם, בין היתר, שמחירי הדומיינים של איגוד האינטרנט הישראלי הם אולי היקרים בעולם, פרי מונופול בלתי מרוסן. פרשה זו נחשפה בהרחבה כאן. די ברור, שחשיפות כאלו לא יכולות לעודד חברות באיגוד.

ג. האיגוד מתעסק במשימות סרק המעשירות קומץ קטן של שכירים ופרילנסים בעוד שבמטרות העיקריות של האיגוד לא נעשה מאומה, או נעשים מהלכים שליליים וכושלים, בקנה מידה מבהיל. דוגמאות בולטות:
1). טיפול כושל בסוגיית IPv6.
2). טיפול כושל ומקומם בנושא "נגישות אתרים". 
3). טיפול כושל במחלף האינטרנט הישראלי
4). כשלון הכנס, שנערך ביחד עם משרד התקשורת ל"גלישה בטוחה", שכלל תשלום מדהים בהיקפו לחשפניות במועדון חשפנות בת"א. 
5) טיפול כושל בנושא שמות מתחם של ערים, כמו שיש בעולם, כפי שחשפנו כאן
6) הפחדת הציבור ע"י האיגוד ופיזור אזהרות מפני "התקפות סייבר" מדומות, כמתואר כאן. אגב, ההפחדות הטפשיות הללו והניתוחים חסרי השחר ופרי הדימיון שמקדמים אג'נדה מאוד ברורה (ומסחרית) ממשיכים גם כיום. ראה הודעתה של "מומחית הסייבר" הבינלאומית הדגולה, דינה באר, כאן, מאתמול, על התקפות הסייבר כחלק מ"צוק איתן". 

ד. סכסוכים נמשכים בין חברים, שמתלוננים על מעשי האיגוד בפני "רשות התאגידים" (רשם העמותות) במשרד המשפטים, כפי שחשפנו כאן. החקירה כנגד האיגוד טרם הסתיימה. 

ה. ביטול הכנס השנתי, שהיה מקום מפגש מקצועי לכל העוסקים בעולם האינטרנט בישראל והביא לצירוף לא מעט חברים לאיגוד. 

 
פעילות האיגוד - כישלון מוחלט



 
 
Bookmark and Share