Telecom News - חוגגים שנה למאסטרקוין ומשיקים מערכת מימון המונים ייחודית - Crowdsale

חוגגים שנה למאסטרקוין ומשיקים מערכת מימון המונים ייחודית - Crowdsale

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> חוגגים שנה למאסטרקוין ומשיקים מערכת מימון המונים ייחודית - Crowdsale
בלעדי: רון גרוס, מנכ"ל Mastercoin העולמי: "הכניסה של Crowdsale לשוק מתחילה לתת ערך למטבע. יש כבר גיוסים מוצלחים במערכת החדשה, שהיא אבולוציה מדהימה למודל "מימון המונים", מערכת הנמצאת כרגע מחוץ לכל רגולציה מוכרת והיא חלק בלתי נפרד מהגישה של Bitcoin 2.0".
מאת: אבי וייס, 25.7.14, 13:50

באירוע רב משתתפים, שנערך אמש בבית גוגל בת"א, חגגה קהילת הביטקוין הישראלית אתווילט - מאסטרקוין "יום ההולדת" של שנה למטבע מאסטרקוין, אותו חשפנו לראשונה כאן, ממש לפני כשנה). המטבע הקריפטוגרפי הזה, המאסטרקוין, החל כרעיון בינואר 2012 ע"י J.R. Willet (בתמונה משמאל), כמאמר אקדמי, שהוצג כרעיון המשך לביטקוין, לא כמטבע המתחרה בביטקוין. לפי התכנית שלו, זה יהיה מטבע יותר מאובטח, יותר יציב עם יותר יכולות, שישען על המנגנונים של הביטקוין ויהיה בר המרה לביטקוין. באוגוסט 2013 יצאה הגרסה הרשמית על ידו למאסטרקוין גרסה 1.0. האקתון מאסטרקוין הראשון בעולם התקיים בישראל במאי השנה - כאן ונולדו בו כמה סטארטאפים מעניינים

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראל: "הערב נדבר על המאסטרקוין, מטבע, שנולד מעל לתשתית של הביטקוין. הביטקוין הוא מטבע הנמצא בשוק 5 וחצי שנים, כאשר היום אנו חוגגים שנה למאסטרקוין מאז השקת המטבע החדש הזה. רון גרוס, מפעילי קהילת הביטקוין הישראלית, התמנה למנכ"ל מאסטרקוין (העולמי) ומוביל את הצוות העולמי העוסק בפיתוח המיזם הזה". 

רון גרוס, מנכ"ל מאסטרקוין (בתמונה משמאל
רון גרוס): "לפני כשנה נקלעתי במקרה לפרוייקט המאסטרקוין ונדבקתי באהבה לנושא הזה. ביטקוין היא המצאה טכנולוגית מרשימה, יש לה תכונות רבות וטובות, תכונות שכבר התרגלנו אליהן. אולם, עם כל התכונות הטובות, הפיתוח של פרוטוקול הביטקוין נעשה בצורה איטית ומדודה. הביטקוין כבר עובד בחנויות רבות ברחבי העולם, לכן לא קל לשנות אותו.

בנוסף, הביטקוין לא פותר את כל הבעיות והצרכים הקיימים בכלכלה העולמית. הוא לא נותן תשובה לכל הדרישות של השוק. לכן, ווילט (J.R. Willet) החל להציע את מחשבותיו איך ניתן לבנות פתרון טוב יותר מעל לביטקוין, תוך הישענות על מה שפותח בביטקוין ושהוא טוב ומצליח. היכולות, שהוא הציג: אבטחה מתקדמת, הנפקה מסוג חדש ומתקדמת, יכולות החלפה בין מטבעות, תפסו מיד את תשומת הלב העולמית של קהילת המפתחים בקוד פתוח.

זה לא עוד אלט. תופעת האלטקוין מאוד נפוצה והיא בנויה על כך, שמפתחים לוקחים את הפרוטוקול של הביטקוין ומריצים רשת נפרדת לצד הביטקוין ונותנים לזה שם חדש. כך, מאבדים את רוב תכונות האבטחה הבסיסיות של הביטקוין. יש מטבעות אלט, שכבר נמצאים בסכנה וזה פורסם ברבים

במאסטרקוין - אין בעיות כאלו. כל פעולה במאסטרקוין כתובה בשפה המתורגמת לטרנזקציה בביטקוין. נבנו כמה סוגי טרנזקציות הנקראות Class. הרוב נוטים להשתמש כיום ב- Multisig שזה Class B.

מעל לבסיס הפיתוח הראשוני החלו להתפתח כלים פיננסיים חדשים. חלק מזה הוא פיתוח שנקרא Class C שהוא OP_Return. יש עוד פיתוחים רבים vנמצאים בדרך/ מוביל זאת פיטר טוד

מצב הפיתוח של המאסטרקוין
בשנה שעברה גוייסו 4,700 ביטקוינים להשקת הפלטפורמה ופיתוחה וכעת הקהילה מפתחת יישומים והמפתחים מקבלים תמורה עבור ההשקעה שלהם בפיתוח מתוך הגיוס שנעשה. הפיתוח המרכזי: ארנקים.

אחרי הרבה התלבטויות וניסיונות, פותחו 2 ארנקים vקשורים זה בזה. הארנק למשתמשי הקצה מכונה בשם Omniwallet, כשמו כן הוא: ארנק רב מטבעות, ומערכת Master Core  מסתמכת על ה-Bitcoin Core. כרגע שוחררה גרסה של ארנק ל-Web, עדיין אין ארנקים לסמארטפונים אבל הם יגיעו ודי בקרוב קודם לאנדרואיד. מערכת ה-Master Core תשוחרר לשוק תוך כמה ימים, כרגע בגרסה ראשונית של חלונות. הייתרון של המערכת: היא משתלבת בכל אקצ'יינג' ויכולה לשמש בזירות מסחר.

הייתרונות של הארנק החדש (Omniwallet): הוא תומך בכל מטבע חדש, שיקום מעל למאסטרקוין וכמובן תומך בביטקוין ובמאסטרקוין. יש כבר חברות סטארטאפ המשתמשות במערכת הזו באופן מלא, דוגמת יוזמת "לזוז" (
La' ZooZ) ומיזמים נוספים.

הכיוון עליו אנו עובדים כרגע: לפתח את הארנק הזה כדי שיהיה פתוח לכל המטבעות, כולל כל האלטים וכולל המטבע החדש אתריום. הכל נבנה בקוד פתוח ויהיה פתוח לכל המטבעות. זו בשורה חשובה לשוק המטבעות: ארנק אחד לכל. החלק של ההמרה בין מאסטרקוין לביטקוין כבר עובד בארנק, לכן הוא שוחרר לשוק לשימוש ציבורי. בחודשיים הקרובים ייפתחו בארנק היכולות להמרת מטבעות נוספים.

"מימון המונים" מזן חדש: Crowdsale

אחת האפשרויות המלהיבות, שבנויות כבר בתוך ה-Omniwallet, זו האפשרות לבצע Crwodsale. המערכת הזו היא הבסיס להנפקת כל מטבע אחר וכל דבר אחר בצורת הנפקה. יש כאן כר נרחב לפיתוחים ויישומים. המערכת הזו פתוחה לכל וכל אחד יכול להשתמש בה להנפקה של כל דבר. 

Crowdsale זו אבולוציה מדהימה של הרעיון של "מודל מימון המונים" - Crowd Funding. זה למעשה מימוש הרעיון הבסיסי, שלפיו נבנה המאסטרקוין: שליחת ביטקוין ותמורתו מקבלים token, שזה המטבע החדש. בהגדרה נכונה של המטבע החדש וקמפיין מוצלח, ניתן להצליח לבצע גיוס המונים מוצלח. 

זה לא דבר תיאורטי. יש כבר כמה הצלחות של ה-Crowdsale כבר משלב הבטא שלו.

דוגמאות למיזמים המפעילים Crowdsale: מיס ביטקוין,  CryptoNext, DApp, MaidSafe ועוד. יש גיוסים, שכבר הסתיימו, למשל Maidsafe, שגייסה כמה מיליוני דולרים במערכת הזו תמורת גישה לאפקליציה שהיא מפתחת לאינטרנט משותף.

אפשר לבצע Crowdsale על כל דבר. לכן, יש חברות, שכבר מבצעות מכירה של זהב או מכירה של דולרים דוגמת RealCoin. אפשר כמובן להנפיק מניות. זה תחום ההולך ומתפתח והוא חלק מגישת ה-Bitcoin 2.0

בגלל שזו מערכת פתוחה ברור, שצריך להיות זהיר ברכישת מטבעות מהסוג החדש הזה. הארנק, שפיתחנו, מאפשר רכישה קלה של מטבעות וזה היופי במערכת. אולם, האחריות לרכישה נבונה מצויה בידיים של המחזיק בארנק והמבצע את הרכישה. 

מצב הרגולציה
כרגע זה תלוי ברגולציה הקיימת במדינות השונות. סחר במטבעות דורש תאימות לחוקים המקומיים. התחום של המאסטרקוין עדיין לא מכוסה באיזו רגולציה ספציפית הידועה לי.

לגבי ה-Crowdsale, טרם ברור מעמדו הרגולטורי. כיום, זה מחוץ לכל רגולציה מוכרת. יש אתר המעדכן את הקהילה בהתפתחויות הרגולטוריות בכל הקשור לאפליקציות מבוזרות. היו חברות, שפנו לאי Isle of Man באיי התעלה הבריטית בגלל שיש שם יותר סובלנות להנפקת מניות. גם שם, המצב הרגולטורי לא מוסדר עד תומו.

יש הטוענים, שחוק מימון המונים, שנמצא כעת בשלבי חקיקה ראשוניים בכנסת, ישפיע גם על תחום המימון ההמוני במערכת מסאטרקוין. זה טרם ברור ויש חילוקי דיעות בין המומחים לתחום הרגולציה. 

בארה"ב, הדבר היחיד, שיכול כרגי להשפיע על הרגולציה של תחום ה-Crowdsale, הוא ה-BitLicense, טיוטה שפורסמה ע"י ה-DFS, אך טרם ברור לאן הטיוטה הזו תוביל, כי זה בשימוע. 

תכניות עתידיות בעולם המאסטרקוין
אנו מנווטים את קהילת המפתחים לשפר את ממשק המשתמש של ה-Master Core. אנו מפתחים כעת MetaDEx (מערכת אקסצ'יינג' פנימית למאסטרקוין), עובדים על שיפורים בארנק Omniwallet, עובדים על שיפורים במערכת ה-Crowdsale כדי להפוך אותה ליותר אישית ויש לנו פיתוחים נוספים בכמה כיוונים למשל: הימורים, שמירת כתובות, פיתוחי פידים ועוד.

כרגע, המחיר של המאסטרקוין הוא די ספקולטיבי כי זה מטבע בתחילת הדרך. הכניסה של ה-Crowdsale לשוק מתחילה לתת את אותותיה והמחירים מתחילים להתייצב. אני מעריך, שתוך פחות משנה כבר נראה יציבות של המטבע והתפתחויות מעניינות חדשות בכלים החדשים והמלהיבים, שאנו מפתחים ומביאים לשוק". 
 
מאסטרקוין



 
 
Bookmark and Share