Telecom News - מחקר של IDC: חסרים 4,100 עובדים במקצועות ה-IT בישראל

מחקר של IDC: חסרים 4,100 עובדים במקצועות ה-IT בישראל

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> מחקר של IDC: חסרים 4,100 עובדים במקצועות ה-IT בישראל
מחקר של IDC: חסרים 4,100 עובדים במקצועות ה-IT בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 27.7.14, 13:30IDC LOGO
 
 
כ-4,100 עובדים בעלי מיומנות רשת חסרים השנה במשק הישראלי. כך, עפ"י המחקר. יצוין, שהמספרים הללו נכונים לתקופה טרום מבצע "צוק איתן" וטרם ברורה השפעת המבצע על הביקוש לעובדים במקצועות הללו.
 
ההערכה היא, שב-2015 המספר יעלה לכ-4,800 וצפוי להמשיך ולגדול. כך, שב-2017 יהיה מחסור של 5,600 עובדים. כך, עלה ממחקר, שנעשה עבור מחלקת אחריות תאגידית של חברת התקשורת סיסקו ע"י חברת IDC ומצוי להורדה כאן.
 
במחקר נערכו 150 ראיונות עם ארגונים מתחומי החינוך, ההכשרה המקצועית, ספקי שירות וארגונים של משתמשי קצה. בבדיקה של פער במספר העובדים בארגוני מחשוב נעשתה אבחנה בין עובדים בעלי מיומנויות רשת מסורתיות למיומנויות רשת חדשות. כך, בעוד שכיום חסרים יותר עובדים בעלי מיומנות מסורתית,  הצפי הוא, שבשנים הקרובות תדרש מומחיות רבה יותר בנושאים חדשים ומתקדמים. ב-2015 חסרים 2,500 בעלי מיומנויות מסורתיות ו-2,300 בעלי מיומנות רשת חדשות. ב-2017 יהיה פער של 2,800 בעלי מיומנויות רשת חדשות, בעוד שמספר בעלי המיומנויות המסורתיות יגדל רק בכ-300 עובדים.
 
יש לציין, שלצורך המחקר נמדד המחסור ביחס לעובדים העוסקים בנושאי הרשת במשרה מלאה. זאת, כאשר כיום ישנם עובדים רבים יותר, שעושים עבודה זו בנוסף לתפקידים נוספים ועל כן מספר העובדים בפועל גדול בהרבה.
 
בנושא הכשרות מקצועיות בתחום נמצא, ש-66% מהחברות סבורות, שחובה שלעובדי ספקי השירות תהיה הסמכה מקצועית, 45% חושבות שהסמכות הניתנות ע"י היצרנים הן בעלות ערך רב ו-44% מהחברות שלחו את עובדיהם לקורס הכשרה של סיסקו.
 
היבט נוסף, שנבחן, היה חלקן של קבוצות מיעוט במקצועות ה-IT. עלה, שרק 12.7% מהחברות העסיקו או מעסיקות עובדים מהמגזר החרדי. זאת, בין היתר, בשל ימי העבודה כאשר העבודות במקצועות הללו דורשת פעמים רבות לעבוד גם בימי מנוחה. 15.8% מהחברות העסיקו או מעסיקות עובדים ערבים. זאת, יש להניח, קשור לסוגיות ביטחוניות במקרים רבים.
 
עוד עלה במחקר, שהשכר הממוצע לעובדי ארגונים ממוחשבים נע בין 17.5-25.5 אלף ש"ח לחודש. זאת, בהתאם לניסיון ולהתמחות של כל עובד.
 
גיא חצרוני, מנהל האקדמיה של סיסקו בישראל: "אנו באקדמיה של סיסקו פועלים במרץ כדי לפתח ולהכשיר כמה שיותר אנשים בתחום ולהצעיד את המקצוע קדימה. רשתות התקשורת הן עמוד השדרה של כל ארגון. הן מאפשרות תהליכים עסקיים ומאיצות יעילות. עלינו לפעול היום על מנת להבטיח, שבשנים הבאות העדר כוח אדם מיומן, איכותי וראוי לא יעכב את התקדמות התעשייה ויפגע ביכולות התחרותיות שלנו מול מדינות אחרות".
CISCO LOGO



 
 
Bookmark and Share