Telecom News - אגרת הטלוויזיה לא באמת בוטלה, מכרז ה- LTE נדחה, כך גם ההנחיות לחרום

אגרת הטלוויזיה לא באמת בוטלה, מכרז ה- LTE נדחה, כך גם ההנחיות לחרום

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> אגרת הטלוויזיה לא באמת בוטלה, מכרז ה- LTE נדחה, כך גם ההנחיות לחרום
ניתוח: אוסף הבדיחות היומי של השר גלעד ארדן: 1. הפיכת אגרת הטלוויזיה למס על כל בעלי הרכב בלי מנגנון גביה. 2. דחיית מכרז הדור הרביעי - LTE "בגלל המצב" . 3. דחיית יישום הנחיות ההיערכות לחרום של שוק התקשורת, כמובן - "בגלל המצב". 
מאת: אבי וייס, 30.7.14, 08:30גלעד ארדן

אתמול (29.7.14), היה יום מוצלח ביותר לפעלולן גלעד ארדן (בתמונה), שהצליח במכה אחת ליישם שלושה מהלכים חשובים גם יחד, מהלכים שכולם "ישראבלוף" אחד גדול:

1. העברת "חוק השידור הציבורי" בכנסת. החוק מפרק את "רשות השידור" הקיימת על עובדיה ומתקניה ומקים רשות שידור חדשה, עם "עובדים שתולים", בצלמו ובדמותו של גלעד ארדן, בתקציב של כ-2 מיליארד ש"ח לשנה הקרובה (כ- 665 מיליון ש"ח לשנה תפעול שוטף ומשכורות, פלוס 340 מיליון ש"ח עלות ההקמה ועוד מיליארד ש"ח ואולי יותר פיצויים לפורשים - מפוטרים), כסף, שישלמו אזרחי ישראל, שלא צופים בכלל בערוצים הללו. הכסף הזה יבוא מהכיס של כולנו בבמישרין או בעקיפין. המאבק של עובדי רשות השידור, שנוהל בחובבנות - כשל. הם לא העריכו נכון את השר גלעד ארדן ונחישותו (בליווי הצוות הענק של האנשים, ששכר ב"פטורים ממכרז", אנשים שניהלו עבורו את "המערכה" בצורה מאוד נחושה ומחוץ לכל נורמה או חוק). 

מניין יגיע הכסף לארגון החדש הזה? כאן בא התרגיל הישראלי הנודע - ישראבלוף. את "אגרת הטלוויזיה" תחליף "אגרת הרכב",. בכך שר התקשורת גלעד ארדן צד 3 ציפורים במכה אחת:

א. איש לא יוכל להתחמק מתשלום אגרת הטלוויזיה החדשה. גם לא צריך כל מנגנון גבייה לאגרה בלבוש החדש שלה. למה? כי כבר יש מנגנון כזה, מנגנון מחומש הכולל את:
א) כל שוטר הבודק את רישיונות הרכב באקראי, או בכל נסיבות שהן, לרבות שוטרי התנועה בעת רישום דו"ח תנועה.
ב) כל מוסך לטסטים ובדיקות רכבים.
ג) משרד הרישוי בעת חידוש \ שינוי \ העברה של בעלות הרכב.
ד) גם קוני רכב ומוכרי רכב מכל סוג מציגים את הרישיון של הרכב לצד השני ובודקים שהוא תקף ושולם ובכך הם משמשים כ"מפקחי גבייה" של האגרה...
ה) חברות הביטוח וסוכני הביטוח, שכן בלי רישיון רכב בתוקף ומשולם אין תוקף וערך לביטוח.

ב. ההכנסות מהאגרה החדשה תישמרונה ותעלנה כל שנה (בין היתר כי כמות כלי הרכב במדינה נמצאת כל השנים בעלייה, ועלייה זו תימשך גם בשנים הקרובות). כ"כ, קל יחסית להעלות את מחיר אגרת הרכב ובכך חוסל כל המנגנון הקודם של אישורי עדכון אגרת הטלוויזיה. 

ג. כל הפטורים וההנחות מהאגרה, שהיו עד היום בחוק, בוטלו במכה אחת. אין יותר פטורים והנחות לאיש. זה כולל את כל השכבות היותר חלשות ופגיעות באוכלוסייה בישראל ובכלל זה: כל סוגי הנכים לרבות נכי צה"ל, חיילים בודדים, ניצולי שואה, אזרחים ותיקים, מקבלי אבטחת הכנסה, עיוורים, חרשים, נפגעי פעולות איבה, ניצולי שואה ועוד.
בנוסף, למי שיש 2 כלי רכב (מכל סוג) ומעלה - ישלם פעמיים ומעלה "אגרת טלוויזיה"... כך גם עסקים ומפעלים, שלא שילמו עד היום אגרת טלוויזיה, יחלו לשלם מ-2015 את האגרה, כי האגרה הזו חלה על כל כלי רכב, גם רכב עסקי \ מפעלי. 

לסיכום סעיף זה: "כל הכבוד לשר". הצליח לעבוד על כולם ובגדול. 

2. הסאגה של המכרז הכושל לדור רביעי -LTE מקבלת עדכון חדש: המכרז נדחה. הנימוק: "בגלל המצב". פירוט לוח הזמנים הדחוי החדש למכרז זה: כאן

3. מלחמה \ מצב חרום? זה תרוץ מצוין לדחות את יישום "ההנחיות לחירום" של משרד התקשורת לשוק התקשורת ולהתעלם מהמצב. הנה האבסדורד  מבית "הנהלת העיר חלם" -  כאן.  אני מביא כאן את כותרת ההודעה של משרד התקשורת כלשונה, בלי לשנות בה מילה: "שימוע בנושא אבטחת הרציפות התפקודית במצב חרום - דחיית מועד הגשת ההתייחסויות: לנוכח המצב הביטחוני השורר בארץ, ובכלל כך גיוס המילואים, שנעשה במסגרתו, ובהתחשב בבקשת ארכה מטעמים אלו, שהתקבלה במשרדנו, אנו רואים לנכון לדחות את מועד הגשת ההתייחסות לשימוע עד ליום 3 בספטמבר 2014".

לפי קצב הדיונים על "הפסקת אש", ככל הנראה ב- 3 בספטמבר 2014 כבר לא יהיה שום צורך בהנחיות לחרום... הישג מרשים להנהלת העיר חלם. 
 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share