Telecom News - כריית ביטקוין ומסחר אלקטרוני במטבעות קריפטוגרפיים - סיפור הצלחה עולמי

כריית ביטקוין ומסחר אלקטרוני במטבעות קריפטוגרפיים - סיפור הצלחה עולמי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> כריית ביטקוין ומסחר אלקטרוני במטבעות קריפטוגרפיים - סיפור הצלחה עולמי
מנכ"ל חברת ביטקוין מובילה מסין ומומחה פיננסים, כרייה ומסחר אלקטרוני במטבעות קריפטוגרפיים מגרמניה, חושפים את הציוד, השיטות והתכניות לעולם המסחר האלקטרוני והכרייה בביטקוין. מתברר, שבסין הביטקוין "חי ופורח" בניגוד לרושם בתקשורת. 
מאת: אבי וייס, 30.7.14, 20:50מני רוזנפלד

אמש (29.7.14) בבית גוגל בת"א התאספו עשרות רבות של חברי קהילת הביטקוין בישראל (קהילה המונה כמה אלפי חברים), כדי להתעדכן בחידושים הטריים מהעולם בכל הנוגע לפיתוחים, ציוד, שירותים ושיטות מתקדמות של כריית ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים,וכן להתעדכן בחידושים בתחום המסחר האלקטרוני המבוסס ביטקוין.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי (בתמונה משמאל): "יש לנו היום 2 אורחים בכירים מחו"ל שהגיעו לישראל למרות המצב הבטחוני, כאורחים של קהילת הביטקוין בישראל. אני גאה לספק להם את הבמה, כדי להציג את החידושים האחרונים בתחומים בהם הם עוסקים כמובילים בעולם הביטקוין, לרבות בתחום הציוד והשירותים לקהילת הביטקוין". 

ג'ק ליאו (Jack Liao) (בתמונה משמאל), מנכ"ל LightningAsic: "ג'ק ליאוהמטה הראשי של החברה שלי ממוקם בשנג'ן, סין, כאשר בשנה שעברה נכנסנו לעולםהביטקוין בכמה כיוונים ובהשקעות לא קטנות. זאת, למרות הקשיים להיכנס לעולם הזה בסין. הקמתי מפעל המפתח ומייצר ASICs עבור הכורים בכל רחבי העולם לצרכי כריית ביטקוין בכלים החדשים ביותר ובמחירים אטרקטיביים. יש לנו משווקים ולקוחות בכל העולם וגם בישראל. כ"כ, הקמתי פלטפורמה למסחר אלקטרוני תחת שם המותג CoinXu, פלטפורמה ש'רצה' מהשלוחה שלנו בהונג-קונג. הצוות הטכני,שמפתח ומתפעל את כל המערכות, יושב בשנג'ן. 

פלטפורמת CoinXu עלתה לאוויר ב-15.3.14 ויש לנו הישגים תוך זמן קצר מאוד מאז שעלינו לאוויר. יש לנו כבר 220 חנויות עם 1,223 מוצרים וכ-4,000 רוכשים הרשומים באתר וזה רק בסין ובהונג-קונג, כשבהמשך נתרחב לשאר העולם. זה לא היה קל לעלות לאוויר כי כרגע השוק די קשה גם לכורים וגם בתחום המסחר. הסיבה: יש מעט ידע בסין על הביטקוין והסוחרים עדיין לא סומכים על הביטקוין כמטבע למסחר. רוב הפעילות של ביטקוין בסין היא סביב הכרייה. יש קבוצות רבות של כורים בכל רחבי סין.

לאור העלייה בביקושים, החלטנו להיכנס לתחום ה-ATM, כספומטים לביטקוין. התחלנו בפרוייקט הזה לפני כ-3 חודשים ואנו מעוניינים ליצור רשת עולמית של ספקי ביטקוין, שישתמשו, בין היתר, בכספומטים שלנו. אנו בשלבי בניית הרשת הזו וניתן להצטרף אליה גם בישראל. למעשה, אנו נעודד להשתמש ב-ATM שלנו, שיפוזרו ברחבי העולם. הרעיון שלנו מבוסס על כך, שהעברות כספים בין מדינות בעולם היא מהלך יקר בגלל העמלות וגם איטי ביותר. פיזור של ATM בערים מרכזיות בעולם יאפשר העברת כסף בין מדינות בעולם בצורה מהירה ביותר ובעלות אפסית.

אנו נספק כספומטים דו-כיווניים. כך, שניתן יהיה למשוך מהם כסף פיאט (רגיל) למי שיטעין בהם ביטקוין. מכונה דו-כיוונית תימכר על ידנו בכאלפיים דולרים. מכשיר חד-כיווני מחירו יהיה בערך חצי מזה, כאלף דולרים.

כיום, אנו מעודדים סוחרים לפתוח חנויות באתר שלנו ולמכור מוצרים או שירותים מכל סוג בביטקוין. אנו נמצאים בתהליכי בנייה של פלטפורמה חדשה בשם Coincola, שתהיה נפרדת מ-CoinXu ותספק שירותים עתידיים לעולם הביטקוין. המערכת הזו כרגע בתכנון ובבנייה והיא תתמוך באופן מלא ב-Multisig, מה שיאפשר 'שקט נפשי' גם לקונים וגם לסוחרים. המערכת תפעל גם בגישת ה-B2C וגם ב- B2B בעולם המסחר האלקטרוני ותהיה 'המילה האחרונה'" בשירותי מסחר אלקטרוני.

בנוסף, בנינו 'ארנק אלקטרוני' לביטקוין. היתרון של הארנק שלנו: הוא כבר תומך ב-Multisig. המשמעות: תשלום בארנק הזה מאפשר Refund (זיכוי) בקנייה, מה שאין בארנקים הקיימים, ופותר בעיות של אי הסכמות על המוצר או השירות, בין הסוחר לקונה. 

אנו ממשיכים לפתח את כל קווי המוצרים שלנו ובשנה הקרובה נוציא מערכות ASIC חזקות ומתקדמות ונמשיך לפתח את מערכות ה-ATM ונוציא לשוק מכשירים מאוד מתקדמים ובמחירים מאוד אטרקטיביים מול המתחרים שלנו. 

הרגולציה על הביטקוין בסין:
לצערי יש אי הבנה בציבור ובתקשורת לגבי המצב הרגולטורי של הביטקוין בסין. הביטקוין, לפי המדיניות של הממשלה, אסור למסחר ע"י הגופים הפיננסיים הרשמיים הקיימים במדינה: בנקים, חברות פיננסיות גדולות לרבות הסוחרים בבורסה. אולם, אין כל מניעה חוקית לסחור בביטקוין בין אנשים ובין סוחרים פרטיים. מכירה של ביטקוין בין אנשים היא חוקית לגמרי. לפי הרגולציה הקיימת בסין, הביטקוין הוא 'נכס אלקטרוני' ולפי ההגדרה הזו משלמים עליו מס. 

אולם, למרות חוקיות הביטקוין, הוא רק בתחילת הדרך בסין. הבעיה העיקרית היא בתחום המסחר האלקטרוני. בתחום הכרייה יש פריחה בסין, רבים רואים בביטקוין מקור להשקעות וצבירת הון. אולם, לצערי, סוחרים רבים עדיין לא סומכים על הביטקוין. לדעתי, בגלל שהם לא מכירים מה זה ביטקוין וניזונים משמועות בתקשורת. אני בטוח, שבעתיד הביטקוין יהיה מאוד פופולרי גם בסין ולכן אני משקיע ומפתח בתחום הזה. לדעתי, הביטקוין יהיה כלי טוב לעסקים הקטנים עד הבינוניים (SMB). זה יחסוך להם עמלות ויספק להם יכולת לבצע עסקאות מהירות, מול שיטות התשלום הרגילות, היקרות והאיטיות הקיימות כיום במסחר האלקטרוני". 

ד"ר מרקו קרוהן (Marco Krohn) (בתמונה משמאלמרקו קרוהן), CFO, חברת Genesis Mining: "אנו חברת כרייה בעולם ה-ASIC, שהוא התחום המתקדם ביותר בעולם הכרייה. אנו מפתחים 'כרייה שיתופית', שלדעתנו היא תהיה העתיד של עולם הכרייה.

יש לנו 3 מתקנים, Data Centers שבנינו, האחד בבוסניה, השני בסין והשלישי, חדש לגמרי, נבנה באיסלנד, בעיקר בגלל שעלויות החשמל באיסלנד מאוד זולות. אנו בתכניות לפיתוח מאוד רחב של ה-Data Center באיסלנד בגלל העלייה בביקושים העולמיים לשירותים שלנו. 

הביטקוין הוא גם מטבע וגם מערכת תשלומים. תשלומים במערכות המסחר האלקטרוני הרגילות הם בעלות של 2% עד 5% ולוקח יומיים עד שבוע שכסף עובר בין מדינות בעולם, תלוי בסוג העסקה, היקף התשלום ובכמות הבנקים המעורבים באמצע. בביטקוין, המעבר של התשלום הוא מיידי, איש לא מעורב באמצע, זה נמשך בין כמה שניות עד לשעה ללא כל עלות ובעמלות אפסיות.

בגלל שהביטקוין הוא מבוזר, המידע עליו נשמר במחשבים רבים ברחבי העולם. כרייה היא דרך להגיע להסכמות ברשת מבוזרת. ההסכמה מבוססת על הצפנות והכרייה מביאה תוצאות לכורים ובכך מגינה על הרשת ואמינותה. בלוק חדש של ביטקוין נמצא בערך כל 10 דקות והקושי למצוא אותו הולך וגדל כל הזמן. ה-Hash-Rate (רמת הקושי בהצפנה) עולה באופן אקספוננציאלי. התגמול על גילוי בלוק נכון הוא 25 ביטקוין, זו העלות של שמירת הרשומות ובתוספת עלויות ביצוע הטרנזקציות, שמשולמת לכורים.

קשה כיום להגיע ל'החזר השקעה' - ROI בכרייה בעיקר בגלל עלויות החשמל ועלויות החומרה המשמשת לכרייה. אלה פרמטרים מאוד קריטיים. לכן, מי שכורה במחשב בביתו,לא יצליח להחזיר את ההשקעה. הפתרונות הקיימים כיום הם במרכזי מיחשוב ענקיים כמו שפיתחנו ובנינו. יש כיום חומרות המיוצרות בטכנולוגיות של פחות מ-20 ננומטר, חומרות ב-ASIC. ההתפתחות בחומרה היא מאוד מהירה.

רבים כורים אלטים, בעיקר לייטקוין. אולם, יש כיום יותר מ-300 מטבעות - אלטים המתחרים על פלח השוק הזה. אנשים רבים מתנסים בתחום הכרייה ומתנסים בכריית אלטים ומפתחים אלגוריתמים חדשים להצפנות ולכרייה. זה תחום מאוד תוסס.

החברה שלנו מתמקדת באלטקוין, דהיינו: כל מטבע אלט, ששווה לכרות אותו, מבחינה כלכלית. ה-Data Centers שלנו זה עסק מאוד יקר. הייחוד שלנו: אנו מספקים אתר עם ממשק משתמש מאוד ידידותי, שמאפשר לכל אדם לכרות מרחוק כמה סוגי מטבעות במקביל. זה עובד לפי העיקרון של ה-Multi-Pool. כך מפזרים את הסיכון בין כמה מטבעות.

פיתחנו מערכת חכמה המחשבת כל הזמן מה הכי כדאי לכרות, ממש בכל רגע נתון ומה הערך הטוב ביותר, שניתן לספק לכורה המצטרף למערכת מרחוק. כל המטבעות הנכרים במערכת מתורגמים במנוע שבמערכת שלנו לביטקוין. המשקיע, הלקוח שלנו שנרשם למערכת, מקבל את הביטקוינים שנכרו לארנק שלו. המערכת הזו בנויה על תפיסה מאוד חדשנית בגלל שה-ROI מחושב כל הזמן עבור הכורים ולכן המערכת הזו פופולרית בקרב משתמשים בכל רחבי העולם". 
כרייה



 
 
Bookmark and Share