Telecom News - הבדיחה היומית מבית השר גלעד ארדן: "פריסה אוניברסלית" על חברות הסלולר

הבדיחה היומית מבית השר גלעד ארדן: "פריסה אוניברסלית" על חברות הסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הבדיחה היומית מבית השר גלעד ארדן: "פריסה אוניברסלית" על חברות הסלולר
ניתוח: החלת כללי הפריסה לפי תכניתו של השר גלעד ארדן תוביל לאחת משתי התוצאות הבאות: 1) פשיטת רגל של כל חברות הסלולר . 2) העלאת מחירים גורפת של שירותי הסלולר לרמת מחירים יותר גבוהה מהעבר, כדי לממן "הפריסה האוניברסלית". 
מאת: אבי וייס, 31.7.14, 09:00גלעד ארדן

במקום לפתור את בעיית אי היכולת החוקית לפרוס אנטנות בישראל (כפי שהשר עצמו ובחתימת ידו השתמש בנימוק הזה כדי להצדיק שיתוף אנטנות - כאן ופירוט חוות הדעת כאן), ובמקום להקצות תדרים בתחומים הנכונים ובכמות הנכונה ל-LTE ול-Offload, החליט שר התקשורת גלעד ארדן לזגזג שוב, בלי להקשיב בכלל לציבור ולנציגיו, ולצאת בשימוע לאכיפת "פריסה אוניברסלית" על כל חברות הסלולר, שימוע, שפרטיו פורסמו על ידו אמש (כאן וכאן, למתעניינים).

הפריסה האוניברסלית הזו תחול גם על שטחי יהודה ושומרון, דהיינו: חברות הסלולר תצטרכנה (בגלל מבנה השטח וחלוקת השטח בין שטחי A, B ו- C) לבקש אישורים להצבת אנטנות מהרשות הפלסטינאית ואולי גם מהחמאס בעזה...

מי יצר את המצב של אי יכולת חוקית ומעשית לפרוס אנטנות סלולר בישראל? ניחשתם נכון, השר גלעד ארדן בכבודו ובעצמו, עוד מהימים בהם שימש כשר להגנת הסביבה.

כעת, השר החליט לתקוע את "המסמר האחרון בארון" שהוא מכין מיומו הראשון כשר התקשורת, לתעשיית הסלולר בישראל, תחת השם: "פריסה אוניברסלית". אין רגולציה כזו בשום מקום בעולם, אבל לשר גלעד ארדן זה לא משנה בכלל. הוא ממשיך בדרכו ולא מצליח לצאת מהפייסבוק. בישראל, הפריסה הסלולרית ברחבי המדינה היא אולי הטובה ביותר בעולם, אבל את כבוד השר זה בכלל לא מעניין. 

מול השר המשתולל, יש "עדר נפחד" של חברות תקשורת, שרועד מפחד מהשר הנוכחי. יש כאלה (למשל מנכ"ל פרטנר), שאף מפעם לפעם מתחנפים לשר, בתקווה שאולי זה יעזור להם. אבל זה לא. השר "לא סופר אותם ממטר".  גם לא את צרכני הסלולר במדינת ישראל.

למה? משום שאם התכנית של גלעד ארדן ל"פריסה אוניברסלית "תמומש כלשונה, או שחברות הסלולר (כולן) תפשוטנה את הרגל, או שהן תעלינה את המחירים של שירותי הסלולר לצרכנים, לרמה מספיק גבוהה, שתוכל לכסות את העלויות המטורפות של הפריסה הנדרשת. המשמעות: חיסול התחרות בסלולר וחיסול המחירים הזולים בסלולר וחזרה לימים של מחירים מטורפים בסלולר. "עם ישראל חי". 

מה יצא מהשימוע הזה?
ניחוש שלי והערכה הזהה למאמר שניתחתי כאן, בהקשר להכרזת השר גלעד ארדן לגבי "הפריסה האוניברסלית", שתחול על חברת הוט. זו הכותרת שכתבתי בהקשר של הוט: "חוכמת חלם" מבית היוצר של גלעד ארדן, שלא תתגשם. להערכתי, גם תכנית "הפריסה האוניברסלית" של חברות הסלולר היא "בדיחה יומית" שלא תתגשם. בדרך, חברות הסלולר (כולן) תאכלנה "הרבה חצץ" כדי להילחם בשטות הזו. 

לגבי הציבור והתקשורת: בעוד שבוע ישכחו את השימוע הזה ויתעסקו בהכרזה ההזויה הבאה של השר גלעד ארדן...
אנטנות סלולר



 
 
Bookmark and Share