Telecom News - למה המצב הכלכלי בארגנטינה מהווה הזדמנות לביטקוין?

למה המצב הכלכלי בארגנטינה מהווה הזדמנות לביטקוין?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> למה המצב הכלכלי בארגנטינה מהווה הזדמנות לביטקוין?
למה המצב הכלכלי בארגנטינה מהווה הזדמנות לביטקוין?
מאת: מערכת Telecom News, 1.8.14, 17:00

ארגנטינה יכולה להוות דוגמא לשימוש בביטקוין ולאימוץ הטכנולוגיה הזו כמדינה המשתוקקת ליציבות פיננסית.
 
ארגנטינה חווה שוב, לאחר 13 שנה, משבר חוב לאומי. סוכנות הדירוג האמריקאית S&P  הודיעה, שמבחינתה, ארגנטינה היא חדלת פירעון. אמנם, נעשים נסיונות מטעם ממשלת ארגנטינה אצל הלנושים הרבים שלה על מנת לרכך את המכה, אך המהלומה כבר ניחתה.  תשלום ריבית של 539 מיליון דולרים על  אג"ח ממשלתיות של ארגנטינה בסכום של 13 מיליארד דולרים לא שולם.

ממשלת ארגנטינה מכרה בשנים האחרונות אג"ח בסך 29 מיליארד דולרים. המצב הוא מסובך כי עפ"י תנאי האג"ח של ארגנטינה, יידרש תשלום מלא בבת אחת אם לפחות רבע מהנושים ידרשו זאת.

תחזית האינפלציה במדינה עומדת על 40%  והיא גם נכנסת למיתון. ארגנטינה  נכנסת לסחרור כלכלי.

ארגנטינה היא ללא ספק מובילה בפיתוח הביטקוין ובשימוש בו בדרום אמריקה. האינפלציה הגבוהה רק מגבירה את קצב האימוץ של הביטקוין.

המייסד  Franco Daniel Amati של ה-Bitcoin Foundation of Argentina מציין את הסיבה לאימוץ הביטקוין:

We know the peso will lose value – and probably rapidly. With bitcoin, even if it just maintains price, it’s a huge advantage for us Argentinians

בנוסף, הביטקוין פותח בפני הארגנטינאים אופציות שונות: הוא מספק פתרון לכל נושא ההמרות לדולרים אמריקאים, כאשר כרגע יש 50% הפרשי שער בין אקסצ'יינג' רשמי לבלתי רשמי. אלה המעוניינים ביציבות ובשמירת ערך יכולים להשיג זאת בביטקוין מבלי לפנות לשוק השחור.

BItPagos, שמעבד מתשלומים בארגנטינה וממוקם בבואנוס איירס, מאפשר לסוחרים לקבל תשלומים בביטקוין.  המייסד והמנכ"ל שלו Sebastian Serrano השכיל לראות את הצורך והוא גדל במהירות. הוא פונה במיוחד לבתי מלון, להם יש תיירים - לקוחות זרים, שנדרשים לשלם עלויות גבוהות ביותר עבור שימוש בכרטיסי אשראי.

 Mauro Betchart מאורוגוואי, מייסד חברת הביטקוין Moneero, אמר זה מכבר, שאמריקה הלטינית היא מקום אידיאלי למטבעות וירטואליים עקב אי היציבות הכרונית של הממשלות והמטבעות שהן תומכות בהם. לדבריו, לאנשים החיים באמריקה הלטינית אין אמון במדיניות המוניטרית של הממשלות. הם סבלו, בין היתר, מהיפראינפלציה כרונית, קריסת בנקים ומגבלות מטבע.

עפ"י דו"ח הקונגרס האמריקאי לגבי הרגולציות על הביטקויון במדינות העולם, בארגנטינה 
"ביטקוין יכול להיחשב כסף אבל לא מטבע חוקי…". למרות שאין רגולציות ייחודיות לביטקוין, השימוש בו  כאמורהולך וגדל.

ארגנטינה יכולה להוות דוגמא לשימוש בביטקוין ולאימוץ המוני של הטכנולוגיה הזו כמדינה המשתוקקת ליציבות פיננסית.

עדכון 5.8.14: הבנקים הארגנטינאים Gailicia ו-Santander Rio סגרו את חשבונות הבנק של אקסצ'יינג' הביטקוין הארגנטינאי Unisend.  זאת כנראה לנוכח הצורך לדווח החל מ-1.8.14 מצד חברות לשירותים פיננסיים על טרנזקציות בהן מעורב ביטקוין.
 

ארגנטינה
 
 



 
 
Bookmark and Share