Telecom News - במקום לבטל הצורך ברישיון ISP מעמיסים הוצאות מיותרות על ספקי התקשורת

במקום לבטל הצורך ברישיון ISP מעמיסים הוצאות מיותרות על ספקי התקשורת

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> במקום לבטל הצורך ברישיון ISP מעמיסים הוצאות מיותרות על ספקי התקשורת
ניתוח: שר התקשורת, לאחר כישלון המסע לעידוד גלישה בטוחה (בשווי של כ-3 מיליון ש"ח, שחלקו שולם לחשפניות ולמועדון חשפנות) ולאחר הטלת קנסות על חברות התקשורת, הגיע לשלב הבא: לנסות למוטט את חברות התקשורת ע"י חיובן במתן שירותים בחינם והשקעות במסעי שיווק מיותרים ויקרים.גלעד ארדן
מאת: אבי וייס, 7.8.14, 21:30

שר התקשורת גלעד ארדן לא נח לרגע במסע לטרטור ולהפחדת חברות התקשורת ולרגולציה עקומה והפוכה מקודמו בתפקיד. התעלול החדש: הטלת חובה על כל חברות התקשורת לבצע מסעי שיווק ולהשקיע בקידום שירותי סינון אתרים באינטרנט לרבות תמיכה ועדכון, הכל בחינם.

אגב, מאז כניסתו לתפקיד, אסר גלעד ארדן על כל הסובבים אותו להזכיר את צמד המילים "משה כחלון" והודיע, שכל מי שישמיע את צמד המילים האסור הזה - יפוטר מיידית... כך מוחקים את ההיסטוריה ובונים היסטוריה חדשה...

ב- 6.8.14 פורסמו ע"י משרד התקשורת (כאן וכאן) 2 שימועים המופנים אל 2 הקבוצות של חברות תקשורת המספקות שירותי אינטרנט בישראל: קבוצת ה-ISP וקבוצת חברות הסלולר מכל הסוגים.

כך, במקום לבטל את הצורך ברישיון אינטרנט (ישראל היא המדינה היחידה בעולם, למעט כמה דיקטטורות, שבהן יש חובה לספק אינטרנט ברישיון מיוחד), מעמיסים עוד רגולציה מיותרת ומכבידה כלכלית על כל חברות התקשורת. אין רגולציה כזו בשום מדינה בעולם, אפילו לא בדיקטטורות... יש אתרים שגילו באחור שמדובר גם בפגיעה חמורה בפרטיות

משרד התקשורת הישראלי גם מסרב ללמוד מהניסיון הרגולטורי שנצבר בעולם בתחום זה. למשל, בבריטניה היה ניסיון במתן שרותים סינון אתרים בכמה גרסאות: Opt in, Opt Out - מה שלא צלח, ולבסוף הספקיות הגדולות שם החליטו להציע זאת מרצונן, ללא רגולציה. מדובר שם בשרות הנתן ע"י הרשת – לא בהתקנה במחשב הלקוח, כמו שמשרד התקשורת הישראלי דורש כאן שהלקוחות יחליטו בעצמם על השיטה, באיוולתו ובחוסר הבנתו הבסיסי את השירות הזה. 

בתחילת השימוע החדש הזה, משרד התקשורת מודה, שכל מה שעשה עד כה - כשל. כך כתוב בסעיף הראשון ב-2 השימועים הללו (ציטוט): "מבדיקה, שביצע לאחרונה משרד התקשורת עלה, כי שיעור המנויים של כל בעל רישיון כללי למתן שירותי גישה לאינטרנט \ למתן שירותי רט"ן, שמקבלים, לבקשתם, שירותי סינון אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט בחינם, מתוך כלל המנויים של כל בעל רישיון, עומד על בין שברי אחוזים לאחוזים בודדים". 

מה עשה עד כה שר התקשורת גלעד ארדן בתחום סינון אתרים, שזה נכשל כשלון כה מחפיר?
א. חקיקה בכנסת - כאן. בעקבות חקיקה זאת (ב-2013) בוצעו תיקונים נרחבים ברישיונות של כל ספקי התקשורת מלווים בפרסום נרחב בכל אמצעי התקשורת. 
ב. סבב ראשון של קנסות כבדים (כאן) על סלקום ובזק בינלאומי, על שהן לא עושות מספיק כנדרש מהן, משום שלא מילאו את ההוראה לגבי  פרסום של שירות הסינון בחינם, באתר האינטרנט של החברה (בכל הנגוע להגנה על קטינים).
ג. סבב שני של קנסות כבדים (כאן) על סלקום ונטוויז'ן (זה, אגב אותה חברה - קבוצת סלקום), בגלל שלא סיפקו "סינון תכנים באינטרנט" בחינם ללקוחות, שהתקשרו למוקד השירות. 

ד. עריכת כנס שערורייתי, בניגוד לכל חוק ונורמה, תוך שפיכת מיליוני שקלים על מועדון חשפנות וחשפניות (כפי שחשפנו בהרחבה כאן) ובהמשך, קיום קמפיין טלוויזיוני ואינטרנטי, לעידוד "הגלישה הבטוחה" ועידוד ההרשמה לשירות הזה אצל חברות התקשורת.

במקום להסיק את המסקנה הנכונה מהכשלון (שברי אחוזים עד אחוזים בודדים, שנענו לקריאה של שר התקשורת), ולבטל את הפלופ הזה, ואולי בהזדמנות זו לבטל לגמרי את הצורך ברישיון ISP, החליט גלעד ארדן לנהוג כמו רחבעם.

מה עשה רחבעם? עשה מעשה איוולת של שליט, שבמקום להסיק מסקנות נכונות ממה שעיניו רואות ואזניו שומעות, עשה בדיוק ההפךהסיפור הזה מתואר בהרחבה בתנ"ך ובספרה של ברברה טוכמן: "מצעד האיוולת", שמציג, בין היתר, את אחד המקרים הראשונים המתועדים בצורה ברורה בהיסטוריה, של איוולת של שליט, שיצר נזק לדורות לעמו. המדובר במלך רחבעם שאמר: 

 אָבִי הֶעְמִיס עֲלֵיכֶם עֹל כָּבֵד וַאֲנִי אוֹסִיף עַל עֻלְּכֶם, אָבִי יִסַּר אֶתְכֶם בַּשּׁוֹטִים וַאֲנִי אֲיַסֵּר אֶתְכֶם בָּעַקְרַבִּים" (מל"א י"ב 11-10).


כנראה שהשר גלעד ארדן החליט ללכת בדרך של רחבעם. דרך של כפייה בכוח של מהלכים לא הגיוניים, יקרים וכואבים, תוך רמיסת הפרטיות, בשוק התקשורת. הסוף של הסרט הזה ידוע. חבל שכך מתנהג שר בממשלת ישראל.
 
עוד פלופ



 
 
Bookmark and Share