Telecom News - יבמ חשפה פטנט חדש של "שליטה במיקום גיאוגרפי של נתונים בענן"

יבמ חשפה פטנט חדש של "שליטה במיקום גיאוגרפי של נתונים בענן"

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> יבמ חשפה פטנט חדש של "שליטה במיקום גיאוגרפי של נתונים בענן"
יבמ חשפה פטנט חדש של "שליטה במיקום גיאוגרפי של נתונים בענן"
מאת: חיים חביב, 11.8.14, 12:35
פטנט
הפטנט מאפשר למשתמשים לבחור במיקום האחסון של נתוני ענן או לשנות מיקום זה, בהתאמה מלאה לתקנות המקומיות או האזוריות החלות על שמירת נתונים ואבטחתם.

חוקרים במעבדות IBM פיתחו טכנולוגיה חדשה לניתוח וניהול אחסון אוטומטי של מידע בענני מחשוב פרטיים וציבוריים באופן המבטיח,  שהחברות העושות שימוש במידע תעמודנה בהוראות הרגולציה המחייבות לאחסון מידע ונתונים במדינות וביבשות שונות.

הפטנט החדש אותו רשמה יבמ, "שליטה במיקום הגיאוגרפי של נתונים בענן" - Geographic governance of data over clouds: U.S. patent #8,676,593, מאפשר למשתמשים לבחור במיקום האחסון של נתוני ענן או לשנות מיקום זה, בהתאמה מלאה לתקנות המקומיות או האזוריות החלות על שמירת נתונים ואבטחתם.

ענן מחשוב מציע יתרונות רבים הודות לטווח המדרוג הגמיש וקלות השימוש המתאפשרים באמצעות גישה לנתונים המאוחסנים במרכזי עיבוד ומחשוב הפזורים גיאוגרפית. מודל הענן עשוי להציב אתגר בכל הנוגע לניהול ולשליטה בתכנים השונים, בהתאמה לכללי אסדרה (רגולציה) המוגדרת ע"י גופים ורשויות ממשל מוסמכים במדינות שונות או ברמה כלל-יבשתית.

שיטת הפטנט המוגן של יבמ פועלת כמכשיר ניווט חכם לנתוני ענן, שמספק לעסקים שליטה מלאה במיקום האחסון של הנתונים בענן שלהם כדי לעמוד בדרישות החוק המקומי. ההמצאה מאפשרת לסמן או לתייג נתונים ולהשתמש במערכת חכמה לניהול ענן כדי לאחסן כל קובץ במקום המתאים לו. כך, לדוגמא, כאשר עסק חייב להבטיח כי כל המידע הפיננסי שלו מאוחסן במרכז עיבודי ענן מסוים, מתויגים הקבצים באופן מתאים ומערכת ניהול הענן מבטיחה, שהם אכן נשלחים לאחסון באתר או באתרים הנכונים.

אגב, זו השנה ה-21 ברציפות, שחברת IBM מובילה בעולם ברישום פטנטים בארה"ב.
אחסון בענן



 
 
Bookmark and Share