Telecom News - עוד 105 מיליון ש"ח "עפו באוויר" ב"פירמידת הפטורים" של המאגר הביומטרי

עוד 105 מיליון ש"ח "עפו באוויר" ב"פירמידת הפטורים" של המאגר הביומטרי

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> עוד 105 מיליון ש"ח "עפו באוויר" ב"פירמידת הפטורים" של המאגר הביומטרי
בכך, ההשקעה של משלמי המיסים במאגר הביומטרי עוברת את החצי מיליארד ש"ח, הכל ב"פטורים ממכרזים". הפטור החדש של משרד הפנים באישור החשכ"ל (החשבת הכללית - מיכל עבאדי-בויאנג'ו) הוא ל-10 שנים (עד 2025), לא פחות...
מאת: אבי וייס, 12.8.14: 12:30

כדי להבין איך נולד הפטור החדש בסך 105 מיליון ש"ח, יש צורך לקרוא ולהבין לעומק את תחילת התהליך (מפורט כאן), אין נולד בכלל (ב-2008) התהליך של "פירמידת הפטורים" בכל מה שקשור במאגר הביומטרי. להבין איך ממש הכל מכל, מכוס הקפה ועד למחשבים, לעורכי הדין וליועצים, הכל מתנהל מחוץ לכל מסגרת חוקית נורמטיבית, תוך "דאגה לחברים" ו"טשוטש עקבות".

בתחתית הכתבה יש לינקים לפטורים הקודמים, שניתנו בתחום זה רק בשנה האחרונה (יש עוד הרבה, תחת המדור "פטורים ממכרזים"). אולם, הפטור החדש של ה-105 מיליון ש"ח, הוא כבר מימוש מלא של "החוצפה הישראלית" - אם איש לא הצליח לעצור את התהליך הזה עד כאן, אז אפשר "במכה אחת" לשפוך עוד 105 מיליון ש"ח, בלי כל בקרה ובלי שאיש ירגיש...

לכן, פניתי בדחיפות לשר הפנים (גדעון סער, שממונה על כל הנושא, בתמונה), לרשות האוכלוסין, לרשות לניהול המאגר הביומטרי ולמשרד האוצר ושאלתי:
"לאחרונה אושר (שוב) פטור ל-HP ממכרז, הפעם ל-10 שנים בעלות של 105 מיליון ₪, לאחר שכבר הוצאו כ-270 מיליון ₪ על פרויקט זה עבורה.
מדוע "פטור ממכרז" ועוד ל-10 שנים, כאשר האופציה להארכת ההתקשרות עימה הייתה ל-5 שנים, אבל מיולי 2015.
מה בער לאשר כעת, עוד טרם סיום החלק הראשון (שיסתיים, כאמור, ביולי 2015), כשהפיילוט בנושא מתקיים עדיין (עד 30.8.14) וטרם נבחן עד תומו, ולהאריך ב"פטור ממכרז" את החוזה ל-10 שנים?"

תשובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי. די ברור למה...

עדכון 14.8.14, 15:00: התקבלה תגובת רשות האוכלסין וההגירה במשרד הפנים: "רשות האוכלוסין וההגירה פעלה ופועלת עפ"י כל דין ובתוך כך בכפוף לחוק חובת המכרזים, תשנ"ב - 1992 ולתקנותיו, תוך מילוי צרכיה בפרט וצרכי מדינת ישראל בכלל. כך גם התנהלותה בעניין זה."

מיכל עבאדי-בויאנג'וככה עברו מעל לחצי מיליארד ש"ח מהכיס של משלמי המיסים ל"פרוייקט הדגל" של מדינת ישראל: המאגר הביומטרי, הכל ב"פטורים ממכרזים", מלווים במערכת חסרת כל מעצורים, שמנהלת את כל המהלכים הללו מא' ועד ת', בגיבוי החשבת הכללית באוצר (מיכל עבאדי-בויאנג'ו - בתמונה משמאל). 

כך, "חוק המכרזים" מת "מיתת נשיקה", בתרגיל מנהלי של משרדי האוצר והפנים, תרגיל שנועד לחפות על הכאוס הגדול ביותר בישראל בהיקפו הכספי, בתחום הרגיש ביותר לפרטיותם של אזרחי ישראל. 
 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share