Telecom News - לקבל יותר מה-Smart TV שלך על פלטפורמת webOS החדשה

לקבל יותר מה-Smart TV שלך על פלטפורמת webOS החדשה

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> לקבל יותר מה-Smart TV שלך על פלטפורמת webOS החדשה
לקבל יותר מה-Smart TV שלך על פלטפורמת webOS החדשה
מאת: חיים חביב, 13.8.14, 14:05Smart TV

חברת LG השיקה הבוקר בישראל קו חדש של טלוויזיות Smart TV הכולל מסכי 4K, מסכי Full HD ומסכי OLED קעורים ושטוחים, בהתבסס על פלטפורמת webOS החדשה.

קבוצת ח.י. יבואנית ומשווקת בלעדית שלLG  בישראל, השיקה הבוקר את מסכי הטלוויזיה החדשים לשנת 2014. הקו החדש כולל מסכי 4K, מסכי Full HD ומסכי OLED קעורים ושטוחים. במסכים החדשים הונח דגש על פשטות השימוש במערכת ההפעלה, תוך הצגת ממשק ידידותי ויצירת חווית משתמש.

מערכת ההפעלה webOS פותחה בחברת PALM ושימשה בהתקנים, שפיתחה החברה עד שנת 2009. ב-2010 רכשה HP את פאלם, שילבה את המערכת בדגמי סמארטפונים (Pixi ו-Veer) ובמחשב הלוח שלה. המערכת לא נחלה הצלחה בשוק ובאוגוסט 2011 הודיעה HP על הפסקת התמיכה בה. נראה היה, שהמערכת הזו נכחדה מן העולם, אך עתה היא חוזרת באופן די מפתיע לקו החדשני של מסכי הטלוויזיה החדשים מבית LG לשנת 2014. האם תהיה לה עדנה?

בחברת LG סבורים, כי בעידן בו הטלוויזיות הופכות לחכמות יותר, חשוב גם שהצרכן יידע לנצל עד תום את היכולות והתכנים העשירים המוצעים לו, וכמובן, שיידע להפעיל אותן בפשטות, תוך שמירה על חוויית משתמש. להערכתם, כמחצית רוכשי הטלוויזיות החכמות בעולם וגם בישראל אינם ממצים כלל את מרבית היכולות של המכשירים החכמים. הפתרון, שמצאו מומחי LG לבעיה: ביסוס הדור הבא של מערכות ה-smart TV הקרויה webOS על מערכת ההפעלה הוותיקה.

ממשק המשתמש של מערכת ה webOS-עוצב במיוחד כדי להקל על הצופה בביצוע פעולות חיפוש, צפייה או משחק במהירות ובפשטות. הממשק החדש יעיל ומאפשר לצופה לקבל יותר מהטלוויזיה החכמה. בהפעלה ראשונה מציעה המערכת "סייען" אנימציה בשם  BeanBird- ציפור מונפשת וחביבה, שמסייעת בתהליך ההתחברות וההתקנה ותומכת בלימוד ובהכרת השימוש.

מערכת ה-webOS  מציעה 3 יתרונות מרכזיים:

היתרון הראשון הוא Simple Switching – ה-Launcher (משגר) ה"צף" בחלקו התחתון של המסך מאפשר ניווט מהיר ונוח במקביל לצפייה בתוכן המשודר ומבלי לעבור דרך מסך הבית, לצד הצגה נוחה ופשוטה של יכולות ה-Smart TV. המערכת מאפשרת דילוג מהיר בין תכנים, תכניות ואפליקציות לבין גלישה בדפדפן.

היתרון השני הוא Simple Discovery - המערכת מפשטת ומעצימה את חווית השימוש ב-Smart TV. חיפוש תכנים, בחירה וצפייה בהם נעשים בצורה נוחה גם ע"י ביצוע חיפוש קולי בעברית בעזרת שלט המג'יק. בנוסף, תפריט Live Menu המציג את לוח השידורים האלקטרוני בשידורי עידן+ ומאפשר חיפוש וגישה לתוכניות אהובות במהירות ובנוחות, לצד המשך צפייה בערוץ המשדר.

היתרון השלישי הוא Simple Connection - מערכת ה-webOS מסייעת בהתקנה הראשונית ומזהה, בסמוך לחיבור התקן חדש, את סוג ההתקן ומקפיצה "הודעת חיבור" וקישור מידי אל המשגר בתחתית המסך.

המערכת הייחודית מאפשרת גם גישה אל חנות היישומים של LG. החנות מאפשרת למשתמשים לדפדף ולראות את הפרטים הנצפים והפופולריים ביותר, מעבר לפלטפורמת הטלוויזיה החכמה, כולל תוכניות המשודרות בטלוויזיה והמשחקים הנוכחיים. הקטגוריות כוללות תוכן תלת ממדי המנוגן בהזרמה, משחקים וסרטים המוצגים כתמונות ממוזערות לצורך בחירה זריזה ונוחה.

בקו המוצרים החדש של LG ניתן דגש רב למסכי ה-4K (ברזולוציית מסך הגבוהה פי 4  ממסך FULL HD) המספקים תמונה חדה, מלאת פרטים ודיוק בצבעים. מוצע מגוון רחב של מסכי 4K בסדרות U ו-L ובגדלים חדשים, שטרם נראו - "98, "79, "49 ועוד. כאן המקום לציין, כי היצע הסרטים (שידורים) למסכי ה-4K עדיין נמוך מאד אף כי חווית הציפיה בהם מדהימה. בחברה מציעים לרוכשי מסכי ה-4K דיסק עם 4 סרטים (כלול במחיר המכשיר).

קו דגמי ה-ULTRA HD הם – UB989Y, UB959Y, UB859Y, שכוללים מערכת webOS וכן דגם UB829Y, שניתנים לרכישה בגדלים "49 ומעלה, סדרת מסכי ה-Full HD LED Smart TV כוללת את הדגמים -LB659Y, LB729Y ו- LB679Yבעלי מערכת webOS וכן את הדגם LB589Y. על מכשירי הטלוויזיה ניתנות 3 שנות אחריות VIP לרוכשים ממשווקים מורשים וניתן להשיגן ברשתות השיווק ובחנויות המורשות במחיר של החל מ- 9,990 ₪ לטלוויזיות webOS 4K בגודל "49. בנוסף, תציע LG  ליין רחב יותר של מסכי OLED בדגמים שונים, קעורים ושטוחים.

אמיר נוי, מנהל מוצר LG TV בקבוצת ח.י.: " LG כמובילה בקטגוריית ה-Smart TV בחנה קטגוריה זו ומצאה, שלקוחות רבים, שרוכשים טלוויזיות חכמות, אינם מודעים לאפשרויות הרבות, שאותן מציעה הטלוויזיה ואינם מנצלים את היכולות הרבות הגלומות בה. לכן, פיתחה עבור הצרכן את מערכת webOS המושקת לראשונה בישראל ובלעדית למותג LG. היא תאפשר להכיר את היתרונות, שמציעה הטלוויזיה, ליהנות מהם ובכך לקבל תמורה מלאה לרכישה".
Smart TV
 
 



 
 
Bookmark and Share