Telecom News - איך מייצרים חדשנות ומחברים את היזמים לחברות התקשורת הגדולות בעולם

איך מייצרים חדשנות ומחברים את היזמים לחברות התקשורת הגדולות בעולם

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך מייצרים חדשנות ומחברים את היזמים לחברות התקשורת הגדולות בעולם
איך מייצרים חדשנות באמדוקס ומחברים את היזמים לחברות התקשורת הגדולות ביותר בעולם?
מאת: אבי וייס, 14.08.14, 21:50מנהלות החדשנות באמדוקס
 
חשיפת מערכת רחבת היקף של הנעת תהליכי חדשנות, שמתבצעת בחברת אמדוקס ברעננה, תהליכים המתבצעים ישירות עם ובתוך חברות התקשורת הגדולות ביותר בעולם.
 
"אם לא נהיה יצירתיים וחדשניים נהפוך מהר מאוד ללא רלוונטיים ללקוחות שלנו", מתארת דפנה גוטשלק, Head of Innovation, אמדוקס. "אנו יודעים איך מחברים את הסטארטאפים עם הפתרון שלהם ישירות ללקוח עולמי גדול. עבורם זו הגשמת חלום. אנו מייצרים חדשנות במהירות, חדשנות המביאה ערך כלכלי ממשי לכל הצדדים".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם  דפנה גוטשלק (בתמונה מימין) ועם שלי ניר, Scouting and Partner Managemnet, אמדוקס (בתמונה משמאל), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של חדשנות בעולם ספקי הפתרונות לשוקי הטלקום בעולם.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של חדשנות בחברת ענק כמו אמדוקס?
דפנה גוטשלק: "החדשנות קיימת באמדוקס שנים רבות, למעשה, מאז הקמתה. אנו חברת תוכנה המספקת שירותים ומוצרים לחברות התקשורת הגדולות בעולם.
 
אנו בחברת אמדוקס, חברה הצמודה לחברות התקשורת הגדולות בעולם, חייבים לחשוב כמה צעדים קדימה וכך אנו עושים.
 
אמדוקס עברה כמה וכמה גלגולים ב-30 השנה האחרונות. כיום, אנו חברה שבכלל לא דומה למה שהיינו בעבר. למעשה, כל שנתיים אנו 'ממציאים את עצמנו מחדש'.
 
אנו חברה של 22 אלף עובדים, 3.3 מיליארד דולרים מכירות שנתי וביצענו כ-20 רכישות. כך, שאתה יכול להסתכל על רצף ההתפתחות שלנו ולראות, שכל הזמן אנו מבצעים צעדים חדשניים ממשיים, שכל אחד מהם הוא קפיצת מדרגה קדימה. אנו מבצעים את השינויים הללו או ע"י רכישות, או ע"י פיתוח פנימי. זה חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית שלנו לחשוב כל הזמן קדימה ולהתפתח".
 
שאלה: מה כולל תהליך החדשנות באמדוקס?
תשובה: "תחום החדשנות בארגון שלנו כולל כמה צירים מרכזיים המתורגמים למבנה הארגוני שלנו. הציר המרכזי הוא 'חדשנות עסקית'. הוא מלווה כמה יחידות העוסקות בחדשנות בתוך אמדוקס.
 
אנו חלק מקבוצת ה-Innovation הנמצאת ביחידת ה-BDSI (ר"ת: Big Data Strategic Innovation). מהשם של היחידה אתה יכול להבין איך החדשנות היא חלק בלתי נפרד מהארגון. תחום ה-Big Data הוא תחום מוביל באמדוקס, למרות שרבים חושבים, שאמדוקס מרוכזת בתחומים המסורתיים של OSS\BSS לרבות Billing. אנו גם שם, אבל אנו רואים כיום את תחום ה-Big Data מנקודת מבט אחרת: נקודת המבט כיצד הלקוחות שלנו משתמשים במידע על לקוחות הקצה שלהם, כדי ליצור לעצמם ערך מהמידע הזה.
 
כיום, המידע על לקוחות הקצה הוא נכס – Asset מאוד חשוב לכל שחקן בעולם התקשורת.
 
לכן, הוחלט באמדוקס להקים יחידת מתמחה לעולם ה-Big Data ואנו מבצעים 'מחזור שלם' של בניית סטארטאפ. זו מתודולוגיה שלמה של בניית סטארטאפ פנימי. אנו מתנהלים בתוך אמדוקס בדיוק כמו סטארטאפ, עם כל המאפיינים של סטארטאפ בכל תחומי ההתנהלות שלנו.
 
זה מתחיל מגיבוש אסטרטגיה, דרך הקמת קבוצות פיתוח ובניית צוות מכירות וכלה במכירת הפתרונות, שאנו מפתחים, ללקוחות הראשונים. אנו מטפלים בלקוחות הראשונים עד שהתחום שפיתחנו מבשיל ויכול לרוץ ולהיות מטופל ע"י היחידות האחרות באמדוקס.
 
זרוע שניה לחדשנות היא יחידת ANS (ר"ת: Amdocs Network Solutions), שמטפלת ביוזמות בתחום פתרונות הרשת.
 
זרוע שלישית לחדשנות היא יחידת MFS (ר"ת: Mobile Finance Services) שמטפלת בחדשנות בתחומי השירותים הפיננסיים וכל מה שקשור לעולם הפיננסי".  
 
שאלה: איך נושא, שירות או מוצר חדש מתחיל להיות מטופל ומפותח על ידכם?
תשובה: "כמעט הכל מגיע מהלקוחות. רמת הלקוחות שלנו היא של Tier 1 בעולם. אין הרבה חברות כאלו, אבל יש לנו קשר ארוך שנים עם החברות הללו. בנינו עם חברות הענק הללו מנגנונים כדי לאתר הזדמנויות, כדי ללמוד ולהכיר את התפתחות השוק ולבנות יחד איתן את האסטרטגיה של השוק. אנו מקיימים איתן דיונים אסטרטגיים ברמה שנתית. כך, שכל שנה אנו קובעים ביחד מהם 5 התחומים, שבהם נעסוק בשנה הקרובה, יעדים המאפשרים לחברות הללו לגדול, להתקדם ולהתפתח.
 
בשנת התקציב 2015 (שנת התקציב מתחילה באוקטובר, לפי השיטה בארה"ב) נעסוק בנושאים הבאים: Big Data, NFV, SDN, IoT ווידיאו. בתחום הווידיאו כבר למעשה טיפלנו, כך שנתמקד ב-4 הנושאים הראשונים, נושאים מאוד קריטיים לתעשייה, שיהוו ציר מרכזי לעשייה החדשנית שלנו בשנה הקרובה".
 
שאלה: איך מממשים את תכנית הזו?
תשובה: "בכמה דרכים במקביל. הדרך הראשונה והטובה ביותר מבחינתנו ומבחינת הלקוחות היא לבצע את זה ממש יחד איתם. לכן, בנינו בישראל מעבדות משותפות עם כמה מחברות התקשורת הגדולות בעולם דוגמת AT&T ו-SingTel. זה יישום מאוד ייחודי לאמדוקס, שמשלב את היכולת של ה-Startup Nation עם היכולת של חברות התקשורת הגדולות בעולם.
 
יש לנו יתרון גדול בכך, שאנו נמצאים בשוק הישראלי, מכירים אותו ויש לנו אקוסיסטם רחב בשוק הישראלי. כך, שאנו מאוד יעילים באיתור הזדמנויות הקיימות בעולם היזמות הישראלי. אנו מוספים לזה את הניסיון שלנו ואת הניסיון הגלובלי של השותף שלנו.
 
החיבור הזה במעבדות משותפות לחברות התקשורת הענקיות מאפשר לנו לגזור מטרות, ועם מנגנון די מהיר, שנמשך כחודש עד חודשיים וחצי, אנו מציגים פתרונות עובדים לבחירה לאותה חברת תקשורת. לרוב, אלה פתרונות של סטארטאפים, חלקם פתרונות פנימיים או שילוב של פתרונות, שפותחו בתוך אמדוקס עם פתרונות מהסטארטאפים.
 
אנו מאתרים סטארטאפים הנמצאים בשלב בו יש להם כבר פתרון, שאפשר להציג אותו, עובדים עליו ביחד במעבדה עם אנשים מנוסים משלנו המוקצים לכל פיתוח, וכך יש לנו יכולת להציג די מהר פתרון לחברת התקשורת ולקבל החלטה אם הפתרון מתאים לה אם לאו, ולבחור מהפתרונות החדשים הללו במה כדאי להמשיך לפתח ולהשקיע בו. בד"כ הבחירה היא של פרויקט אחד מכל 7 שאנו מציגים".  
 
שאלה: מה קורה לסטארטאפ, שנבחר להמשך פיתוח כי זה מתאים ללקוח?
תשובה: "אנו פשוט מטמיעים את הפתרון ביחד עם הסטארטאפ אצל הלקוח. זה תהליך הקורה אצלנו כל הזמן. אנו מוציאים עשרות רבות של POC (ר"ת: Proof Of Concept) לשנה ואנו יוצאים בסיום התהליך עם לא מעט פרויקטים מעשיים המוטמעים אצל הלקוחות.
 
תהליך הבחירה מסוכם מול כל לקוח. למשל, אצל AT&T, כל רבעון מגיעים לישראל נציגים של AT&T והם דנים בכל ה-,POC שאנו מציגים להם, ובוחרים את מה שמתאים לצרכים שלהם".
 
שאלה: אתם משקיעים כסף בסטארטאפים הללו?
תשובה: "הפרויקטים הללו הם שת"פ עם הלקוח ועם הסטארטאפ. זו השקעה בכוח אדם, ציוד, שטח, כלים וכיו"ב. אנו בגישה הזו לא משקיעים בחברות ההזנק כ-VC. אנו משקיעים באנשים ובפיתוח. אנו מקצים אנשים מתוך אמדוקס לפי ההתמחות שלהם לפרויקטים וזה מביא לסטארטאפים ערך ממשי מידי. זאת, מאחר שהסטארטאפים לא יודעים איך זה לעבוד בתוך חברות תקשורת ענקיות. זה הידע שלנו והניסיון שלנו.
 
זו פעילות יוצאת דופן, שכל הזמן מזרימה רעיונות לתוך אמדוקס ומשם ללקוחות. המודל הזה, שפותח אצלנו כאן בארץ, החל להיות מועתק לעולם, כי הוא מודל מאוד מצליח".
 
שאלה: האם יש מודלים אחרים של פיתוח מיזמים, שאינם במעבדה משותפת עם לקוח ענק?
תשובה: "בהחלט. יש לנו מודל של Enrich (העשרה). מודל של עבודה עם סטארטאפים לא מול לקוח אחד, אלא מול כל הלקוחות וכל השוק. יש לנו בשוק העולמי שותפויות רבות ואנו מאתרים סטארטאפים, שיש להם כבר מוצר עובד, המתאים לעולם התקשורת ונמצא ברשימת הצרכים שהגדרנו.
 
אנו בונים מסגרת של שותפות עם הסטארטאפ ומציגים ביחד אתו את הפתרון שלו בפני הלקוחות בכל העולם, כולל הופעה במפגשים מקצועיים, ועידות, תערוכות עולמיות ועוד.
 
ציר נוסף של התפתחות הוא ציר פנימי שלנו. אנו מעודדים עובדים מתוך 22 אלף העובדים הקיימים אצלנו ליזום ולחדש מבפנים. כך, אנו מאתרים פתרונות מבטיחים ובונים קבוצות של חדשנות בתוך החברה, מתוך עובדיה.
 
יתרה מכך, החלטנו גם לבצע האקתון פנימי של עובדי החברה. ההאקתון הראשון בשם Vibe יתקיים ב-15-18 לספטמבר 2014. כאן תוכל לראות פיתוחים פנימיים, חלקם נעשים בשת"פים ובקידום פתרונות קיימים של החברה. נציג באירוע 12 פתרונות חדשים תוצרת אמדוקס. המיקוד בהאקתון הזה יהיה סביב עולם ה-IoT.
 
בנוסף, אנו מבצעים Crowd Sourcing לעצמנו בכל תחום חדש. זה מקדם אותנו כחברה ואת העובדים המשתתפים בפעילות המקוונת הזו.
 
ציר נוסף של פעילות חדשנות היא מול האקדמיה. זה כולל מחקרים משותפים, פרויקטים משותפים, פיתוח קורסים לחדשנות ועוד. אנו עובדים מול כמה אוניברסיטאות בישראל בשת"פ מאוד הדוק.
 
בנוסף, יש לנו פעילות מאוד יפה של Incubation, שזו קבוצה פנימית באמדוקס הבודקת את חוויית המשתמש, תוך התחשבות ב-Use Case של כל רעיון חדש.
 
אם תסתכל על כל מגוון הפעילויות, שמניתי, תראה, שיש לנו פעילות מאוד חזקה בכל הרבדים עם כל הכלים של עולם החדשנות. אלה הכלים הטובים ביותר, שמצאנו וגם פיתחנו בעצמנו, כדי לייצר חדשנות. החדשנות אצלנו היא תהליך מאוד נמרץ ומהיר, שגם מביא תוצאות מהירות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
דפנה גוטשלק: "אני חושבת, שאם היה ניתן ליישם, החלום שלי יהיה, שבתור ארגון המתחדש כל הזמן - לא יצטרכו בו גוף לחדשנות, כי כולם יעסקו בזה. אני חולמת, שהחדשנות תהיה טבעית ותכסה כל היבט בו עוסקת החברה, שלא יהיה צורך בגוף מרכזי כמו שלנו, שיניע את החדשנות ויכוון אותה.
 
זה יוצא דופן אפילו בתעשייה שלנו, שאנו חולמים, שלא יהיה לנו תפקיד, כי כל החברה תהיה בנויה על חדשנות בכל פינה שבה. אולם, עד שהחלום הזה יתגשם, אם יתגשם, אנו עובדים קשה ומפתחים כל הזמן כלים לחדשנות ומביאים את החדשנות לחברה, לעובדיה וללקוחות שלה. זו בדיוק הסיבה, שאנו מובילי שוק בעולם".
 
דפנה גוטשלק ושלי ניר - אמדוקס
לוגו אמדוקס



 
 
Bookmark and Share