Telecom News - "מחשב לכל ילד" בפטור חוזר ממכרז ללא כל הסבר

"מחשב לכל ילד" בפטור חוזר ממכרז ללא כל הסבר

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> "מחשב לכל ילד" בפטור חוזר ממכרז ללא כל הסבר
"פירמידת הפטורים" נמצאת בכל פינה. בשנה שעברה (2013) כשסגן השר אופיר אקוניס הוציא "פטור ממכרז" ולא בפעם הראשונה, דרש משרד האוצר לבצע מכרז פומבי כחוק. אולם, זה לא שינה מאומה לסגן השר אופיר אקוניס, שגם ב-2014 הוציא (שוב) "פטור ממכרז" בתחום הפרויקט "מחשב לכל ילד".
מאת: אבי וייס, 16.8.14, 18:30

כשפירסמתי (כאן) באפריל 2013, וחשפתי את "הפטור ממכרז" המאוד תמוה בהיקף של 7.5 מיליון ש"ח, שהוצא באחריות סגן השר אופיר אקוניס, מי שממונה מטעם ראש הממשלה על נושא קידום סטודנטים וצעירים, ומכהן כיו"ר המועצה הציבורית של פרויקט "מחשב לכל ילד", לא הצלחתי אז לקבל תשובה ברורה לשאלה: למה מזה כמה שנים העסק הזה מתנהל בשיטת ה"פטור ממכרז"?

יתרה מכך, משרד האוצר עצמו דרש בפטור ממכרז ב-2013 לעבור למכרז פומבי כחוק. לכן, די הופתעתי כשגיליתי, שכעת שוב הוצא "פטור ממכרז", הפעם כבר בסכום יותר גבוה: 8.4 מיליון ש"ח לחצי שנה. למה לחצי שנה? כי שוב המכרז נדחה לסוף 2014 וזוכה יהיה אולי ב-2015.

לכן, פניתי בדחיפות אל משרד ראש הממשלה בשאלה: "לאחרונה ניתן (שוב, בפעם השלישית) פטור ממכרז ל"פרויקט מחשב לכל ילד" ל"עמותת המפעל הלאומי לפיתוח חברתי".
כבר בפטור הקודם (שפורסם, בין היתר, כאן) באפריל 2013 נקבע, שיש לבצע בדיקה מקצועית של גוף ניטרלי מטעמו של משרד האוצר, לגבי הצורך בפטור, במקום ביצוע מכרז פומבי כחוק, ולגבי מימוש המטרות ויעדי הפרויקט.
למה שוב פטור ושוב דוחים פרסום המכרז לסוף 2014?"

תגובת משרד ראש הממשלה: "בנושא זה תוכל לפנות לדובר סגן השר אופיר אקוניס". 

כמובן שפניתי לסגן השר אופיר אקוניס, אבל בדיוק כמו לפני יותר משנה, תשובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי. די ברור למה.

חבל שפרוייקט כל כך חיובי וחיוני דוגמת"מחשב לכל ילד", מוכתם בתהליכים ממשלתיים של אי קיום מכרזים ופטורים כאלו קלוקלים ושליליים. 

העובדה, שאין מערערים על התהליכים הללו, של "פירמידת הפטורים ממכרזים", בבתי המשפט או בכנסת, הוסברה לאחרונה כאן. מדובר בתופעה קשה מבחינה ציבורית, מכל היבט שהוא. למעשה, מדובר באחד התהליכים הכי מושחתים (ובקנה מידה אדיר של עשרות מיליארדי ש"ח מכספי הציבור), שיש במדינת ישראל, כפי שתואר, בין היתר, כאן ע"י פרופ' ירון זליכה, שמכיר את הנושא הזה מקרוב. 
מחשב לכל ילד



 
 
Bookmark and Share