Telecom News - מזרימי מדיה: מה לבחור? Roku, Chromecast, Amazon Fire או Apple TV

מזרימי מדיה: מה לבחור? Roku, Chromecast, Amazon Fire או Apple TV

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מזרימי מדיה: מה לבחור? Roku, Chromecast, Amazon Fire או Apple TV
אין צורך להמתין ל"מהפכת שידורי הטלוויזיה על האינטרנט" של  משרד התקשורת. אפשר להיות חלק מהמהפכה הזו ע"י רכישת "טלוויזיה חכמה" או לחילופין לבחור ולרכוש Media Streamer (מזרים מדיה) מהמבחר הגדול הקיים בשוק במחירים מאוד אטרקטיביים ולהפוך כל "טלוויזיה טפשה" ל"טלוויזיה חכמה".
מאת: מערכת Telecom News, 18.8.14, 12:00IPTV

משרד התקשורת הכריז (מנותח כאן) על מהפכת הטלוויזיה על האינטרנט. אולם, המהפכה הזו לא עומדת בפתח והיא לא תתרחש מחר, גם לא מחרתיים. לעומת זאת, המשתמשים עצמם "מצביעים ברגליים" ועוברים לדור הבא של עולם הטלוויזיה.

אגב, חברת YES מספקת חלק מהיכולות של הדור הבא בשירות yesGO שלה, בלי כל רישיון. YES אינה הראשונה לספק שירותי טלוויזיה על האינטרנט הנייד או הנייח. קדמו לה רבים, שדי כשלו. כיום, השירות המבוקש ביותר בשוק הישראלי הוא של קרטינה טיוי, שירות מאוד פופולרי בקבוצות אוכלוסייה מסוימות (למשל: דוברי הרוסית). קרטינה טיוי תומכת בכמה סוגים של מזרימי מדיה וזה אחד היתרונות של שירות זה.

יש כיום 2 חלופות לעבור במהירות ובקלות לעולם ה-OTT (ר"ת: Over The top Television). המונח IPTV הוא מונח מקביל, שמתייחס לשירות דומה המסופק ע"י חברות תקשורת גדולות, דוגמת קבוצת בזק, על רשת התקשורת של אותה קבוצה.  

2 החלופות הן:

א. לרכוש "טלוויזיה חכמה". יש בשוק מבחר די יפה של "טלוויזיות חכמות". ההבדלים ביניהן מצויים בעיקר ביכולות של הטלוויזיה: מסך ותפריטים בעברית, קלות ההפעלה, היקף התכנים המסופקים, מהות מכשירי קצה נתמכים ועוד. עד לאחרונה הובילה את התחום הזה חברת סמסונג, כשבשבוע החולף נכנסה לתחום בישראל חברת LG בהכרזה שלה כאן

ב. למי שאין לו תקציב להחליף את "הטלוויזיות הטפשות" הקיימות אצלו בבית ל"טלוויזיות חכמות", הדרך המהירה והקלה להפוך טלוויזיה רגילה ל"טלוויזיה חכמה" היא ע"י רכישת "מזרים מדיה". השוק מוצף ב"מזרימי מדיה" ובמחירים מאוד אטרקטיביים.

המגזין C/NET ערך השוואה ובחינה בין 4 סוגי מזרימי המדיה הנפוצים ביותר בארה"ב והתוצאות של ההשוואה של המגזין מצויות כאן ועיקרן:

1) במקום ראשון נמצא Roku. למוצר זה 3 דגמים (Roku 1, Roku 2, Roku 3) והמגזין ממליץ על הגרסה היקרה יותר (99 דולרים) - Roku 3. לנו, כישראלים, אין יבואן המביא ותומך במוצר הזה. ייבוא אישי של מוצר זה מארה"ב עשוי להיות בעייתי מהיבטים רבים, מעבר לבעיה של אי תמיכה בו כאן בישראל. הבעיה המרכזית: לא ניתן יהיה לגשת לתכנים המגיעים ונמצאים בארה"ב,אלא ע"י מניפולציה של ה-DNS של החיבור לאינטרנט, פעולה שרוב הלקוחות הביתיים לא יהיו מסוגלים לבצע. 

2) במקום שני נמצא ה-Google Chromecast. המוצר הזה עולה 35 דולרים בארה"ב או כ-200 ש"ח עד 220 ש"ח בחנויות רבות בישראל. לאחרונה, עברה המערכת של ה-Chromecast שדרוג - כאן. כבר הופיעו מתחרים רבים ל-Chromecast, אך יש יתרון בבחירת המוצר הזה, שכן מאחוריו נמצאת גוגל, שתדאג לשדרג כל הזמן את המערכת ולספק לה יכולות ותמיכה. 

3) במקום השלישי נמצא ה-Apple TV. מאוד מתאים לחובבי אפל. יש במוצר מגבלות רבות המוכרות למשתמשי אפל. למעשה, זה מכשיר, שנבנה בעיקר כדי להציג תכנים מהאייפון או מהאייפד או ממחשב של אפל על מסך הטלווזיה ולא להיות מכשיר OTT לאספקת שידורי טלוויזיה על רשת האינטרנט. רק הגרסה הבאה של המוצר הזה (שטרם ידוע מועד השקתו) תתמוך באופן מלא ב-OTT. 

4) במקום הרביעי והאחרון נמצא Amazon Fire. כרגע יש יבואן אחד המייבא את המכשיר הזה מארה"ב במחיר של כ-600 ש"ח. עפ"י חוות הדעת של C/NET, זה מכשיר יקר (יחסית) ולא בשל מספיק ולכן אינו מומלץ. 

עדכון 22.10.16: אמזון שדרגה את פתרון Fire TV שלה עם מעבד חדש ויכולות חדשות (עם עדכון המחיר ל-39.99 דולרים ליחידה). המוצר החדש מכיל כעת: יכולות הפעלה קולית (בשם Alexa), תמיכה ב-WiFi בתקן ac עם MIMO, מעבד 1.3 גיגהרץ של Mediatek מרובע ליבות, מעבד גרפי חדש שתומך בתקן HEVC, תמיכה בבלוטוס' גרסה 4.1, 1 גיגה RAM ו-8 גיגה זיכרון, חיבורי HDMI ו-Micro-USB, ועוד.

שורה תחתונה: כרגע הצרכן הישראלי יכול לעבור לצפייה בתכני טלוויזיה מעל לרשת האינטרנט (OTT) או ברכישה של שירות מספק שירות (דוגמת קרטינה טיוי), או ע"י רכישת "טלוויזיה חכמה", או ע"י רכישת "מזרים מדיה", כשכרגע בשוק הישראלי ה-Chromecast הוא המוצר המוביל ובמחיר מאוד זול. 
 
מזרימי מדיה
תמונת ארבעת המוצרים שנבדקו ע"י C/NET השבוע: Apple TV, Roku 3, Amazon Fire ו- Google Chromecast. 



 
 
Bookmark and Share