Telecom News - מכללת אשקלון מספקת גישה מתקדמת למחשביה מכל מקום גם כמענה לחירום

מכללת אשקלון מספקת גישה מתקדמת למחשביה מכל מקום גם כמענה לחירום

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> מכללת אשקלון מספקת גישה מתקדמת למחשביה מכל מקום גם כמענה לחירום
מכללת אשקלון מספקת גישה מתקדמת למחשביה מכל מקום וזמן גם כמענה לחירום
מאת: רוני בן ישי, 18.8.14, 16:30רוני בן ישי

המטרה היא, שקרוב, לפחות חצי מהעמדות בקמפוס תהיינה וירטואליות. כך, ניתן לממש את מטרות המכללה בתחום משתמשי הקצה ולאפשר גישה מרחוק לכל סטודנט וחבר סגל בכל זמן ומכל מקום, דבר חשוב במיוחד בעת חירום.
 
כידוע, אשקלון סובלת מירי טילים לעברה משנת 2003. בשנים האחרונות הופרה בשל כך מספר פעמים השגרה השלווה של העיר. בתקופות חירום ישנן הנחיות ברורות של פיקוד העורף האוסרות התקהלויות והתכנסויות של יותר מ-300 בני אדם בשטח פתוח וסגור ואיסור על קיום לימודים.

המכללה האקדמית אשקלוןהמכללה האקדמית אשקלון היא מכללה ציבורית, מוכרת ומפוקחת ע"י המועצה להשכלה גבוהה. זהו מוסד שוקק חיים המציע תכניות לימוד לתואר ראשון ברמה אקדמית גבוהה. משכנה המרשים של המכללה ניצב במרכז קריית החינוך באשקלון. לרשות הסטודנטים והעובדים עומדות תשתיות פיזיות וטכנולוגיות מן המתקדמות והחדישות ביותר ובהן: מרכז כנסים בינלאומי, מעבדות קוד פתוח ומחשוב ענן, כיתות לימוד חכמות, וירטואליזציה של כלל מערכות המידע וקשרי אקדמיה-תעשייה חובקי עולם. זאת, כדי לאפשר גישה למחשבי המכללה מכל מקום ובכל זמן ובמטרה לסייע לתלמידים, לחזק הישגים אקדמיים ולתת מענה בזמני חירום כמו בימים אלו, בהם סטודנטים מעדיפים למידה מרחוק.

בין שירותי המחשוב, אותם מציעה המכללה, ניתן למצוא מידע אישי (רישום לקורסים, מערכת שעות, ציונים, פניות ובקשות מנהליות, ערעורים ועוד), כרטיס קורא בספרייה, תיבת דוא"ל אישית, תיקיית קבצים אישית, בנק בחינות ועוד. כמעט כל מערכות המידע במכללה פועלות בסביבה הווירטואלית של הענן הפרטי מבית VMware. המכללה האקדמית אשקלון מספקת לכל סטודנט מחשב וירטואלי אישי, כשהמטרה העיקרית היא, שכל סטודנט יוכל להמשיך לעבוד על התוכנות והקבצים שלו גם מחוץ לכיתת הלימוד, באמצעות פורטל, שהוקם במיוחד לצורך מטרה זו.

בעבודה עם חברת VMware היו מספר אתגרים, שהיוו גורם מדרבן למעבר לווירטואליזציה. היה צורך בתגובה לדרישה של מרצים מהמחלקה למדעי המחשב להתקין בכל עמדות הסטודנטים תוכנות יקרות מאוד, שהצריכו משאבים כספיים רבים וגם הגישה הייתה מוגבלת אך ורק לכיתות הלימוד ומעבדות המחשבים בקמפוס. לכן, הקו המנחה היה ביצוע בדיקה תמידית של טכנולוגיות חדשות על מנת לבחור בטכנולוגיות, שתקדמנה את המוסד באופן היעיל ביותר. בחירום ובשגרה מנסים במכללה לזהות אתגרים ואז לאתר את הפתרון הטכנולוגי המתאים, תוך חשיבה על הסטודנטים תושבי האזור.

לכן, במהלך 6 השנים האחרונות העמיקה המכללה האקדמית אשקלון את הקשר עם VMware. במכללה ישנם מעל 90 שרתים פיסיים, שהפכו לווירטואליים, 700 עמדות מחשב/ תחנות עבודה, כשנתון זה נמצא במגמת עליה מתמדת, 500 רישיונות VMware View ועוד.

כתוצאה מהווירטואליזציה, עומד החיסכון בחשמל על כ-30 אחוזים. כמו כן, נרשמה הצלחה בפינוי 3 מסדי שרתים. בקמפוס מותקנות 200 "תחנות רזות" ולאחרונה מורחב השימוש בכ-60 תחנות נוספות, כדי לחסוך את הצורך ברכישת מחשבים אישיים רגילים. המשמעות של השינוי היא לא רק בחיסכון הכספי והיתרונות, שמספקת ,VMware בכל הקשור להתאוששות מאסון (SRM), אלא גם ביכולת של ה-IT להיות בעל גישה מרכזית למשתמשים ולשלוט על ההרשאות השונות שלהם.

המטרה היא, שבעתיד הקרוב, לפחות מחצית מהעמדות  בקמפוס תהיינה וירטואליות. בצורה זו ניתן יהיה לממש את המטרות של המכללה בתחום ה-EUC - End User Computing ולאפשר גישה מרחוק לכל סטודנט ולכל חבר סגל בכל זמן ומכל מקום.

מאת: רוני בן ישי, מנהל מערכות המידע במכללה האקדמית אשקלון. 
 
למידה מרחוק



 
 
Bookmark and Share