Telecom News - המאבק המשפטי והציבורי בנושא "איקיוטק" מטפס מדרגה

המאבק המשפטי והציבורי בנושא "איקיוטק" מטפס מדרגה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> המאבק המשפטי והציבורי בנושא "איקיוטק" מטפס מדרגה
עמותת "צדק נג"ה" של נפגעי איקיוטק הצליחה לגייס למעלה מ-68 אלף ₪ באתר Headstart ועוברת לשלב חדש: מציעה כעת סיוע בהשבת הכספים לאלה ששילמו. מנגד, איקיוטק טוענת שהמשקיעים כסף בעמותה למעשה שמים את כספם "על קרן הצבי".
מאת: מערכת Telecom News, 21.8.14, 09:00איקיוטק

להלן הודעת עמותת "צדק נג"ה" (צדק נפגעי איקיוטק):

****************
נפגעי איקיוטק יסייעו למי ששילם להחזיר את כספו
הצלחה לנפגעי איקיוטק בקמפיין הגיוס: מציעים כעת סיוע בהשבת הכספים לאלה ששילמו. עמותת "צדק נג"ה" של נפגעי איקיוטק הצליחה לגייס למעלה מ-68 אלף ₪ באתר הדסטארט. כעת מסמנים בעמותה את היעד הבא: השבת הכספים למי שכבר שילם. הקמפיין זמין בכתובת כאן.

נפגעי איקיוטק, שמאוגדים בעמותת "צדק נג"ה", הצליחו בימים האחרונים להשיג את יעד הגיוס, שהציבו לעצמם ויספקו הגנה משפטית קבוצתית לכלל חברי העמותה מפני תביעותיהן המשפטיות של איקיוטק והחברות השונות הקשורות לפרשה זו. לאור הצלחת הקמפיין, החליטו בעמותה להציב יעד חדש ולסייע בהשבת הכספים לחייבים, ששילמו מתוך תחושת איום או פחד ולא היה להם חוב באמת.

בעמותה מתחייבים, שאם קמפיין הגיוס יגיע ליעד החדש של 100,000 ₪ יכינו עבור כל אחד מחברי העמותה ששילם ערכת תביעה אישית אותה יוכלו להגיש לבית המשפט לתביעות קטנות ולהשיג את הכסף בחזרה. עוד מתחייבים בעמותה לפתוח פורום לייעוץ משפטי, שיסייע לחברים בהגשת התביעה ובהחזר הכספים.

עו"ד גונן בן יצחק, יועץ משפטי לעמותת "צדק נג"ה" (נפגעי איקיוטק) (בתמונה משמאלגונן בן יצחק): "שתי תביעות מהסוג הזה הוגשו עד כה ובשתיהן החזיר ביהמ"ש את הכספים. הגשת תביעה להשבת הכסף לא רק עשויה להחזיר לכם את כספכם, אלא היא גם השבת מלחמה לכל דבר ועניין. זהו הדבר הנכון לעשות מבחינה כספית, אבל חשוב מכך, זהו מעשה אזרחי ראוי, המונע מאחרים ליפול בפח ומקרב את סופו של מערך הגבייה הלא צודק הזה".

עמותת "צדק נג"ה", בראשות קארן בוקסנבוים, הוקמה לאחרונה במטרה לאגד את נפגעי איקיוטק ולסייע בהגנתם המשפטית. העמותה גייסה עד כה למעלה מ-68 אלף ₪, במסגרת קמפיין בו היא מתחייבת להעמיד הגנה משפטית לכל אחד ואחת מ-300 חבריה, במידה ואלה יתבעו ע"י איקיוטק, ספינגו, כ.ל.י תקשורת ואחרות ואף תשלם עבורם את החוב במידה ואלה ימצאו חייבים וככל שיהיו משאבים בקופת העמותה. לקמפיין נותרו 23 ימים ובמסגרתו ניתן עדיין להצטרף למסגרת ההגנה הקבוצתית או למסלול השבת הכספים.  
*********************
תגובת איקיוטק:
"הבטחות העומדים בראש העמותה לא עומדות ולא תעמדנה במבחן המציאות ונראה, שאנשים, שיממנו עמותה זו מכיסם, יעמדו בפני שוקת שבורה ויגלו, ששמו את כספם על קרן הצבי. ייאמר שאנו מכבדים את זכותו של כל אדם להתאגד. אולם, עמותה או עורך דין המבטיחים ללקוח תוצאה לטובתו בבית המשפט עוברים על חוקי האתיקה של לשכת עורכי הדין, מה גם שהבטחה מסוג זה מהווה הבעת זלזול של אותו עורך דין בבית המשפט עצמו".

אגב, יש הטוענים, שמאחר שהוגשו כבר לפחות 2 תביעות ייצוגיות (זו של סיני ליבל וזו של המועצה לצרכנות), אין כל משמעות להגשת תביעה אישית ב"תביעות קטנות", להשבת כסף שכבר שולם - כדי שיוחזר, שכן בית המשפט לא ידון בזה, עד שלא תסתיים התביעה הייצוגית (אי שם בשנות ה-2020, או שתושג פשרה קודם לכן...). 

עדכון 6.8.17: פרשת איקיוטק: כתבי אישום בכפוף לשימוע: הפרקליטות הודיעה לבן אופק ועו"ד נועם קוריס כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.
בית משפט



 
 
Bookmark and Share