Telecom News - פתיחת מרכז M3IC לטכנולוגיות העתיד במכון הטכנולוגי בחולון - HIT

פתיחת מרכז M3IC לטכנולוגיות העתיד במכון הטכנולוגי בחולון - HIT

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פתיחת מרכז M3IC לטכנולוגיות העתיד במכון הטכנולוגי בחולון - HIT
Multimedia, Multimodality Human Machine Interface Center יהיה מרכז טכנולוגיות העתיד לתקשורת האנושית, בדגש על יישומים חדשים בממשק של אדם-מכונה, במכשירים נייחים וניידים מכל סוג (לרבות מחשוב לביש) ושדרוג המגע בחיי היום יום של הצרכנים עם ארגונים ועסקים.
מאת: אבי וייס, 30.8.14, 18:30ד"ר נאווה שקד

המכון טנולוגי חולון - HIT, מבצע קפיצת מדרגה בשילוב כל הטכנולוגיות המובילות בעולם תחת קורת גג אחד, תוך יצירת מרכז טכנולוגית חדש בשם M3IC. זהו מרכז, שיוביל ויפתח את התחום החדש, שמתחיל לקבל הכרה בעולם בשם: Multimodality

הדיבור הוא רק אחד מתצורות התקשורת האנושית. ישנם גם טקסט, וידיאו ומחוות גוף: אצבעות וידיים. הכל משתלב וניתן ליישום בעולם הענן, הביג-דאטה והנייד, בו אנו נמצאים כעת. הכלים החדשים, שיצאו לשוק בשנים הקרובות, דורשים אדפטציה מלאה להתנהגות האנושית. השלב הראשון, שמתפתח, זה ה- Personal Assistance. אולם, זה רק צעד מקדים. השילוב של טקסט, דיבור, וידיאו ומחוות גוף ביחד, עם אינטליגנציה ברמה גבוהה המעבדת נתונים בענן, זה הכיוון, שהעולם ילך בו בשנים הקרובות.

ד"ר 
נאווה א. שקד, מנכ"לית Brit Business Technologies ומרצה בפקולטה להנדסה במכון הטכנולוגי חולון - HIT (בתמונה): "המכון הטכנולוגי חולון הכריז על פתיחת מרכז טכנולוגי חדש בתוך המכון בשם M3IC. זה מכון ראשון בישראל ומאוד ייחודי ונחשוני. יש מעט מאוד מרכזים כאלה בעולם ואנו נהיה בשורה הראשונה של התחום. 

המיזם הזה הוא מיזם מולטי-דיסיפלינרי. כאן בחולון, אנו מכון עם מגוון של מקצועות: הנדסה, מדעים, תעשיה וניהול, טכנולוגיות למידה ועיצוב תעשייתי. המרכז החדש מגיע מהגישה של ביצוע סינרגיה בין כל התחומים, עם ראיה הוליסטית של ממשק אדם-מכונה. זה בעיקר בממשקים בין האדם למובייל. אנו מעוניינים לייצר פעילות בכל התחומים החדשים והחמים ביותר של העולם הטכנולוגי.

הגישה המובילה נקראת Multimodality, שעיקר היישומים שלה יהיו בעולם המובייל. זה "ממשק רב-ממשקים" כדי לתקשר בין האדם לכל מוצר הקצה ועם כל הערוצים. ההתפתחות היא מאוד ברורה לנו: האדם יתקשר עם כל מה שסביבו: עם הטלוויזיה, המכונית, המקרר, וכמובן עם מכשירי הסלולר, המכשירים הלבישים, מוצרי משחקים ומה לא. זה גם ה-Call\Contact Center העתידי וכל הממשקים הקיימים בסביבת העבודה העסקית והארגונית.

ההתפתחות הזו אפשרית כי יש כאן התכנסות של 3 בסיסי ידע טכנולוגי:
1) טכנולוגיות בסיס במגוון רחב של תחומים.
2) Big-Data
3) Context Servers.

כשמשלבים את כל הטכנולוגיות, במיוחד את ה-Big data עם התוכן, מקבלים תוצאה חדשה וממשק חדש. הסיבה: ניתן לדעת המון על האדם המתקשר עם המכשיר: החל מהיכן הוא מתקשר [באמצעות ה-GPS, סנסורים ומצלמות], איך הוא מתקשר, איך הוא התנהג קודם, מה הצרכים שלו כרגע וכך הלאה. כל הממשקים החדשים והמידע הקיים,קובעים איך תיראה התקשורת של האדם מול המכונה. כל מכונה בכל אמצעי תקשורת.

ד"ר אוטה ווינטר ממעבדות GM כותבת ספר ביחד איתי, שיתאר את כל עולם ה-Multimodality בשוק הנייד. מדובר בתחום, שיש לו אופק מאוד מלהיב של יישומים ושימושים.

במכון החדש בחולון אנו עובדים בממשק מלא עם התעשייה. המכון החדש לא בא רק לצרכי מחקר טהור. חשוב לנו לקרב את מה שאנו עושים לתעשייה וליזמים. אנו כבר מעורבים בפרויקטי מחקר במסגרת Horizon 2020 של השוק האירופאי, שהחלו לתמוך במחקרים בתחום ה-Multimodality כי הם כבר הכירו את הפוטנציאל הקיים בתחום הזה והיתרונות שהוא יביא לאנושות.

תחומי הפעילויות המתוכננים למרכז החדש:


התכית של המכון

אנו מתכוונים לייצר מרכז מולטי-דיסיפלינרי המשלב מחקר עם התעשייה. נייצר קורסים מולטי-דיסיפלינריים עם פרוייקטים משותפים - חוצי גבולות של פקולטות ובשת"פ התעשייה. דוגמה להמחשה: מיחשוב לביש. זה תחום, שניתן לשלב בו יכולות של עיצוב תעשייתי, הנדסה, מדעים, אפליקציות למידה ועוד. הדור הצעיר של היום מאוד מתאים לעבוד בתחום הזה, כי אנשים צעירים כבר רגילים לעשות כמה דברים במקביל. הם כבר היום Multi-Tasking. 

אנו כרגע כ-20 חוקרים מטעם המכון, שעובדים על פיתוח התשתית של המרכז החדש, כולל ארגון הפעילויות ויצירת שיתופי פעולה בארץ ובחו"ל. אנו פתוחים לשת"פ עם כל גורם הרואה בתחום את העתיד הטכנולוגי של האנושות.

אנו מתכוונים 'לעלות לאוויר' באופן מלא בינואר 2015. המכון (HIT) עובד לפי תכנית סדורה ומותקצבת, כמו בכל נושא חשוב, שהמכון מקדם. נציג בקרוב לסגל, לסטודנטים ולציבור את מגוון הפעילויות ונפתח הרשמות לפעילויות השונות.

הייחוד שלנו זה השת"פ בין חוקרים מפקולטות שונות. זה מביא לראייה הוליסטית של נושאים ופרוייקטים, תוך יצירת סינרגיה ומינוף של ידע המגיע מכמה כיוונים בו זמנית.


הגישה הרב מערכתית

הדבר השוב ביותר בראייה שלנו: אנו מעוניינים לייצר ממשקים חכמים, ממשקים בתפיסת ה-Multimodality, ממשקים של מולטימדיה, כדי ליצור עולם חדש של ממשק אדם-מכונה. זה יהיה המקור להצלחה שלנו ושל התעשייה, שתלך בכיוון הזה.

אנו לא היינו הראשונים, שהבינו את החשיבות של ממשק מלהיב בין אדם למכונה. סטיב ג'ובס, שהיה מנכ"ל אפל, הפך את זה לדגל שלו, עם דגש חזק כבר באייפון הראשון. כל תעשיית הסלולר, לרבות גוגל ומיקרוסופט, הולכת היום בדרך ,שהוא התווה.

כעת, אנו בשלים לעבור לשלבים הבאים של המהפכה הזו. להפוך את הכל לשימושי ופרסונלי, תוך הבנה מלאה מהצד של המכונה מהם הצרכים של האדם המשתמש בה. מדובר בפיתוח ארכיטקטורה המאתגרת אותנו, בגלל הסיבוכיות שלה, וכיצד לבצע את המממשק הזה מספיק טוב ושקוף למשתמש, תוך מענה מלא לצרכים שלו.

ההצלחה שלנו תהיה אם הממשקים יהיו פרסונליים ברמה מוחלטת. הפרסונליזציה מגיעה מהמקום, שבו המכשיר יודע בדיוק את הרצונות והצרכים של האדם, היכן הוא נמצא, איך הוא הגיב קודם, איך הוא יגיב כעת, הכל משולב. זה דורש שימוש בכלים רבים הרצים ברקע כדי להגיע לפרסונליזציה מלאה. זה דורש סוג אחר של הפעלת מערכות,הפעלה מאוד חכמה ורגישה.

אני מאמינה, שהעולם הולך לתמוך בגישה החדשה הזו. הצורך הוא לתת תשובה ללקוח החדש, לצרכן החדש. הלקוח \ צרכן החדש הוא חסר סבלנות, רוצה נגישות וזמינות כל הזמן, אפס דחיית סיפוקים, התאמה אישית וקבלת מירב המידע בצורה מהירה ושקופה. הטכנולוגיות, שאנו עוסקים בהן, תעמודנה לדעתנו באתגר הגדול הזה, ובמיוחד ביצירת ממשק משתמש חדש המותאם לעולם הצרכני העתידי". 

 
מטרות המרכז החדש



 
 
Bookmark and Share