Telecom News - ווטסון עולה על שולחן המנהל ויורד לסמארטפון העובד בשטח

ווטסון עולה על שולחן המנהל ויורד לסמארטפון העובד בשטח

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> ווטסון עולה על שולחן המנהל ויורד לסמארטפון העובד בשטח
ווטסון עולה על שולחן המנהל ויורד לסמארטפון העובד בשטח
מאת: חיים חביב, 18.9.14, 15:16איה סופר

יבמ במהלך היסטורי: חושפת כלים אנליטיים לכל משתמש עסקי באמצעות הענן. השירות החדש יוזיל וינגיש כלי ניתוח וחיזוי אנליטי עוצמתיים למשתמשים עסקיים בתחומים מגוונים.

יבמ הכריזה על מהלך היסטורי, אחד מצעדיה הגדולים בעשור האחרון: חשפה את שירות המחשוב הקוגניטיבי Watson Analytics, שמספק גישה מידית בענן למגוון כלי חיזוי אנליטי לעסקים. השירות החדש אמור לפשט, להוזיל ולהנגיש שימוש בכלי ניתוח וחיזוי אנליטי למשתמשים עסקיים במנעד עסקים רחב.

המהדורה הראשונה של Watson Analytics תכלול את גרסת freemium של השירות מבוסס הענן ותפעל על גבי מחשבים שולחניים ומכשירים ניידים. השירות מציע מגוון עשיר של כלי ניתוח אנליטי בשירות עצמי, ובכלל זה גישה נוחה לנתונים, טיוב נתונים ושירותי מחסני נתונים.

שירות ה-Watson Analytics עושה שימוש בשפה טבעית רגילה לצורך אינטראקציה עם כלים אנליטיים מתקדמים. המערכת מסוגלת, לדוגמא, לענות לשאלות המופנות אליה בשפת אנוש, לדוגמה: "מה המניעים העיקריים למכירות המוצרים שלי?", "מהן ההטבות לעובדים המניבות את הרמה הגבוהה ביותר של שימור עובדים?", "מהן העסקות המציגות סיכויי סגירה גבוהים ביותר?" ועוד.

השירות האנליטי החדש של ווטסון מציע חוויה משולבת ומאפשר הצגת תהליכים אוטומטיים בשלבי הניתוח האנליטי, החל מהכנת נתונים, חיזוי אנליטי והצגה ויזואלית של הנתונים לשימושם של אנשי מקצוע בתחום העסקי וכלה במשימות דוגמת שיווק, מכירות, תפעול, ניהול פיננסי וניהול משאבי אנוש. מנהלים ואנשי מקצוע יוכלו לזהות את הבעיה ולהסתייע במערכת האנליטית של ווטסון לאתר נתונים, לנקותם ולטייבם, לגלות תובנות חדשות, לחזות תוצאות, להציג תמונה ויזואלית נוחה לתפיסה, ליצור דו"חות או לוחות מחוונים, ולשתף פעולה עם אחרים.

השירות החדש עושה שימוש גם בכלי ניתוח וחיזוי אנליטי מודרך, שמציף ומציג באופן אוטומטי את העובדות הרלוונטיות וחושף דפוסים וקשרים שלא נצפו מראש בין נתונים ותהליכים שונים. יכולת מובנית זו, מובילה להצגת שאלות חדשות ולתובנות מעמיקות, ומדריכה את המשתמשים לפנות לתחומי המידע הרלוונטיים ביותר ולאותם חלקים בעסק או בתהליך העסקי המשפיעים ביותר על התוצאות הסופיות.

יודגש, ש-Watson Analytics דובר את השפה העסקית הטבעית באופן המאפשר למשתמש להקיש שאלות לגבי התוכן או התחומים בהם הוא מעוניין. המערכת יודעת להסביר מדוע מתרחשים אירועים, ואלו אירועים צפויים להתרחש בעתיד והכל במונחים עסקיים ובשפה ברורה ורגילה. אנשי עסקים, שניצבים מול תוצאות הניתוח, יכולים להמשיך ולכוונן אותו בתהליך רצוף ולהציג למערכת שאלות ממוקדות יותר בתחום עיסוקם.

דר' איה סופר, (בתמונה), מנהלת תחום הניתוח האנליטי והקוגניטיבי בחטיבת המחקר של יבמ העולמית: Watson Analytics" מתוכנן לשימוש כל אנשי הארגון העסקי, החל מנציגי מכירות הפועלים בשטח ועד למנכ"ל - לזהות דפוסים, לחפש רעיונות חדשים ולשפר את כל סוגי ההחלטות העסקיות. הוא מסיר את המחסומים בדרך לתשובות אותן מחפשים משתמשים אלה, הניתוח האנליטי שהם מעוניינים בו והנתונים בפורמט הנדרש להם. השילוב של כלים אנליטיים המבוססים על ווטסון יחד עם הבינה האנושית, הפוטנציאל העצום של ביג דאטה ואספקת יכולות בקנה מידה של סביבת ענן אל מכשירי הקצה, כדוגמת מחשבים אישיים, טלפונים חכמים עתיד לשנות את זירת העסקים".

כמו פתרונות ענן אחרים מבית IBM גם Watson Analytics יפעל ע"ג תשתיות SoftLayer ויוצע במסגרת שוק יישומי הענן של החברה. יבמ נערכת להציע את השירותים החדשים גם בסביבת הפיתוח בענן Bluemix כדי לאפשר למפתחים וליצרני תוכנה למנף את יכולות הניתוח האנליטי במסגרת היישומים שהם בונים.

יכולות מסוימות של Watson Analytics תהיינה זמינות למשתמשי גרסת ביתא כבר במהלך החודש, ותוצענה במגוון חבילות freemium  ו-premium לקראת סוף השנה.
יבמ



 
 
Bookmark and Share