Telecom News - איש מזיק אחד פחות לעולם ההייטק, תקווה לאנשים הישרים בישראל

איש מזיק אחד פחות לעולם ההייטק, תקווה לאנשים הישרים בישראל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> איש מזיק אחד פחות לעולם ההייטק, תקווה לאנשים הישרים בישראל
עמדה: היקף הנזקים, שגרם השר המתפטר גדעון סער לעולם ההייטק בישראל, הוא עצום וחלק מהנזק יתגלה רק במרוצת החודשים הבאים, כשכל הידוע על גדעון סער יתפרסם ברבים. קריקטורה של שר, "שלא שם קצוץ" על איש וכעת נאלץ "לאכול את הכובע".
מאת: אבי וייס, 19.9.14, 09:00גדעון סער

התפטרותו של שר הפנים גדעון סער מהתפקיד היכתה גלים בציבוריות. אולם, אותי היא לא הפתיעה כלל. היה לי די ברור ומזה שנים, שהאיש הזה צריך "ללכת הביתה" וכמה שיותר מהר.

בהתעלמותו מכל נורמה ציבורית, גדעון סער לא שונה בהרבה מגלעד ארדן, שמככב רבות באתר זה, ולאו דווקא לטובה.

מעולם לא קיבלתי תגובה מגדעון סער על שאלותי. הוא "לא ספר אותי" ואנשים כמוני. לעומת זאת, הוא היה "גורו" של הרב המכונה "החלבן", ממנו קיבל עצות והדרכה איך לנהוג ולהחליט בכל תחום. רק ממנו. 

הציבור וצרכי הציבור עינינו אותו "כקליפת השום". נורמות ציבוריות היו "ממנו והלאה". 

הנזקים, שגדעון סער עשה לעולם ההייטק הישראלי, הם עצומים ורובם בלתי ניתנים לתיקון. זאת, בנוסף לכשלונו בטיפול במסתננים, כפי שמשתקף בפסיקת בית המשפט העליון כשבתו כבג"ץ, נגדו, (פסיקה מיום 22.9). 

אמנה רק 2 תחומים מתוך שלל הנזקים העצום, שהוא יצר לציבור ההייטק בישראל:

א. גדעון סער אחראי אישית למינויו של עדן בר טל, ידידו משכבר הימים, למנכ"ל משרד התקשורת ולאחר פרישתו מתפקיד המנכ"ל מינה אותו לתפקיד חשוב במשרד הפנים במעמד שווה ערך לשופט מחוזי... הנזקים של הצמד גדעון סער ועדן בר טל לעולם התקשורת וההייטק בישראל תופסים מאות מאמרים שכתבתי, אותם ניתן למצוא באינטרנט, וחלק נוסף בנזקים שהם יצרו יתפרסם רק בעתיד, כי לא הכל פורסם, ו"די לחכימה ברמיזה".

כאמור, לאחר פרישתו של עדן בר-טל בבעיטה של השר מתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת ומאחר ולא יכול היה להיכנס לעולם הפוליטי למפלגתו החדשה של ידידו משה כחלון (בגלל הסתבכותו של בר-טל ב"פרשה הסודית", ממנה חולץ בעזרת "הקליקה"") דאג לו גדעון סער לתפקיד סמי שיפוטי במשרד הפנים, מה שדרש כישורים של שופט, בלי שיש לעדן בר טל את הכישורים הנדרשים לתפקיד (זה גם לא הפריע לו להיות מנכ"ל משרד התקשורת - ללא כל כישורים מתאימים). 

הדאגה הזו לחברים, נבעה מכך שעדן בר-טל היה חברו הקרוב לתא פוליטי של הימין, עוד מלימודיהם למשפטים באוניברסיטה, ביחד עם צבי האוזר ודינה זילבר.

ב. המאגר הביומטרי. כאן יש אחריות אישית של גדעון סער לבזבוז מאות מיליוני ש"ח, מחוץ לכל חוק ונורמה (דוגמאות כאן, כאן, כאן, כאן וכאן). גדעון סער צפצף על כל פניותי (ופניות אנשים אחרים, שפנו במקביל אלי) ולא טרח מעולם לענות עליהן. התעלמות שלו מהציבור ומכל נורמה נסקה כאן לשמיים והוא התנהג בגישת "אני ואפסי עוד".

חבל שבג"ץ לא פסל את המאגר הביומטרי, כמו שפסל את החקיקה והמדיניות של השר גדעון סער בעניין הטיפול במסתננים.

לכן, "ברוך שפטרנו מעונשו של זה".

אם הוא יוחלף בתפקיד שר הפנים ע"י שר התקשורת גלעד ארדן, זה יהיה בבחינת "מן הפח אל הפחת". לפחות נחמה קטנה תהיה כאן כשגילה גמליאל תקבל את שכה חפצה בו בשנים האחרונות: שרת התקשורת... נקווה, שהיא כן תהיה רגישה וקשובה לציבור ולצרכיו ולא תלך בדרך של גלעד ארדן וגדעון סער
 
עדכון 12.5.23: פורסם סרטון יוטיוב חשוב כאן תחת הכותרת: "גדעון סער ממשיך להסתבך! העיתונאי שחשף את החשדות הרבים נגד סער עם גילויים חדשים."



 
 
Bookmark and Share