Telecom News - אפליקציה ישראלית חדשה למניעת שכחת ילדים ברכב מחפשת השקעה

אפליקציה ישראלית חדשה למניעת שכחת ילדים ברכב מחפשת השקעה

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציה ישראלית חדשה למניעת שכחת ילדים ברכב מחפשת השקעה
אפליקציה ישראלית חדשה למניעת שכחת ילדים ברכב מחפשת השקעה
מאת: מערכת Telecom News, 28.9.14, 14:21אפליקציה למניעת שכחת ילדים ברכב
 
סטודנטים שנה ד' להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בעזריאלי-מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, פיתחו במסגרת פרויקט גמר, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, ששונה מאפליקציות קיימות.
 
היפגעות כתוצאה מהשארת ילדים ברכב, היא אחת ההיפגעויות הבולטות. במהלך השנים האחרונות נפטרו מעל 12 ילדים, שהושארו לבד ברכב. במשך הזמן פותחו אפליקציות שונות למנוע את התופעה וניתן לראות 9 אפליקציות בתחום זה - כאן. אולם, כעת פותח רעיון חדשני שונה – פתיחת חלונות באופן אוטומטי כדי למנוע מוות.

הסטודנטים מרואן קפישי  וסמיר סלאח מעזריאלי-מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, פיתחו את מערכת smart car with child alert, שמותקנת בתוך הרכב כדי לתת נוחות ובטיחות לנוסעים. הרעיון החל להתגבש, כאשר סמיר איבד את מפתחות הרכב שלו והם החלו לחשוב מה ניתן לפתח כתחליף למפתחות, שיהיה נוח ובטיחותי והם מצאו, שהדרך הטובה ביותר היא דרך המכשיר הסלולרי בעזרת מכשיר המותקן בתוך הרכב ומכיל רכיב Bluetooth לטובת תקשור עם הסמארטפון.

לאחר תקופה קצרה, שמעו השניים על אסון בו נפטרו 4 ילדים לאחר שנשכחו כולם ברכב אחד ומיד החלו לחשוב כיצד ניתן לשדרג את הרעיון הקודם שלהם, כך שיפתרו גם את הבעיה של שכחת תינוק ברכב.

מכאן צצה החשיבות לפרויקט הנ"ל, שיספק התראה לבעל הרכב במקרה של שכחת תינוק ויאפשר, בין היתר, את פתיחת החלונות בצורה אוטומטית כפתרון מידי למניעת מוות.

המערכת, שניתנת להתאמה בקלות לרוב כלי הרכב הנמצאים בשוק היום, מאפשרת לנהג שליטה מלאה ברכב והופכת אותו לאקטיבי בדרך להצלת החיים. בנוסף, המערכת קיבלה את הכינוי "חכם", מאחר שהיא מתפקדת בצורה אוטומטית בלי צורך בשום התערבות של בעל הרכב במקרה של סיכון חיים. במקרה שבעל הרכב לא מתייחס להתראות של המערכת, המערכת מבצעת פתיחה של החלונות והפעלת האזעקה בצורה אוטומטית.  השניים שיפרו את המערכת, שעובדת דרך אפליקציית אנדרואיד, דרך שינוי טכנולוגית התקשורת מ- Bluetooth לתקשורת דרך האינטרנט, דבר המאפשר למשתמשים במערכת לשלוט ברכב ולקבל התראות מכל מקום בעולם. בנוסף הם הוסיפו חיישנים חשובים הנדרשים לפעולת המערכת ופתרו בעיות מהותיות כמו: איך פותחים את הרכב אם הסוללה של הטלפון נגמרת? מה קורה אם הילד נשכח בתוך הרכב במקום שאין בו קליטת אינטרנט וכו'...

בנוסף לכך, המערכת נבנתה באופן השואף למודולריות ובכך מאפשרת גם הרחבה של סנסורים ומנגנוני התראה, תוך התאמות פשוטות בלבד.  מערך פעולת המערכת:

זיהוי אם יש תינוק בתוך הרכב ולדווח על כך לבעל הרכב.
אפשרות של הדלקה אוטומטית של האורות בחושך.
שליטה ברכב דרך הסמארטפון (פתיחה, סגירה, הנעה, כיבוי, שליטה בחלונות).
פתיחת הרכב באמצעות TAG REID כדי לאפשר פתיחה מהירה של הרכב במצבי חירום. 

האפליקציה נמצאת כעת בשלבי הפיתוח הסופיים עם אב טיפוס קיים ופעיל ותהיה זמינה ב-Google Play  בשבועות הקרובים.

האפליקציה עובדת בצמוד למערכת אלקטרונית ולכן התשלום יהיה אך ורק על החומרה עצמה, שלטובת שיווקה וקידומה, השניים כעת מחפשים משקיעים פוטנציאליים.
 
תינוק
מכללת עזריאלי



 
 
Bookmark and Share