Telecom News - מקאפי: ממצאי Safeguarding 2025 בתחומי סייבר, מחשוב לביש ומובייל

מקאפי: ממצאי Safeguarding 2025 בתחומי סייבר, מחשוב לביש ומובייל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מקאפי: ממצאי Safeguarding 2025 בתחומי סייבר, מחשוב לביש ומובייל
 מקאפי: ממצאי מחקר Safeguarding 2025 בתחומי הסייבר, מחשוב לביש, מובייל וטכנולוגיות
 מאת: חיים חביב , 28.9.14, 15:10משה אסרף
 
הצרכנים מאמינים, שב-2025 יהיו רוב המכשירים מחוברים לאינטרנט אך חוששים לאבטחת המידע ולפרטיותם. 68% סבורים, ששעון חכם יהיה המכשיר הנפוץ ביותר בעוד עשור, 74% חושבים, שתוך עשור רובוטים ובינה מלאכותית יבצעו חלק מהמשימות בעבודה ו-73% חוששים, שמשפחותיהם תותקפנה ע"י עברייני רשת.
 
חברת מקאפי, (מקבוצת אינטל סקיוריטי גרופ) מפרסמת את ממצאי המחקר Safeguarding 2025, שבוחן את התחושות והדעות של יותר מ-8,000 משתמשים בכל העולם על סגנון החיים והמגמות הטכנולוגיות בעוד עשור. הסקר בודק את האופן שבו הטכנולוגיה תשפיע על בתים, מקומות עבודה, מכוניות, מחשוב לביש, מכשירים ניידים, וכיצד הטכנולוגיה תשתלב עם אבטחת המידע והפרטיות של הצרכנים.

הצרכנים מאמינים, שבעשור הקרוב הטכנולוגיה תשפר בצורה ניכרת  את חוויית ניהול הבית. יותר ממחצית מהנשאלים (56%) מאמינים, שבעוד 11 שנה יוכלו לבקר בבית שידבר אליהם. יותר מ-68% חושבים, שהמקרר שלהם יוסיף באופן אוטומטי מוצרים לרשימת קניות אם יהיה מחסור במוצר. מרבית הצרכנים, 82%, חושבים, שמערכות האבטחה של הבית תנוהלנה מהמכשיר הנייד שלהם.

פשעי סייבר
עפ"י הסקר, 63% מהצרכנים חוששים ממצב האבטחה ברשת בעוד11 שנה. כמעט שני שליש מהם, 60%, הצביעו על גנבת זהות, גנבת פרטי חשבונות בנק וכרטיסי אשראי ומרמה כחששות  הגדולים ביותר שלהם. אין זה מפתיע לאור הפרסומים היום יומיים על פריצות לרשתות קמעונאיות ומוסדות פיננסיים. בד בבד עם הופעתן של טכנולוגיות חדשניות, שמרחיבות את הקישוריות לאינטרנט, רבים מהססים לחלוק מידע אישי או לאמץ את הטכנולוגיות הללו מחשש לפריצות סייבר. המחקר מגלה גם, ש-73% מהצרכנים חוששים, שמשפחתם תיפול קרבן לפשעי סייבר בעשור הקרוב. יותר מ-54% מאמינים, שמשפחתם עלולה ליפול קרבן לבריוני רשת.

מחשוב לביש
68% מהצרכנים חושבים, שהמכשיר הנפוץ ביותר בעוד 11 שנה יהיה שעון חכם ו-57% מאמינים,  שמחשוב לביש יהיה תופעה נפוצה. יותר ממחצית הנשאלים, 57%, מאמינים, שמכשירי החשמל במטבח המחוברים לאינטרנט יהיו נפוצים בכל בית בעולם.
 
טכנולוגיה במקום העבודה
בעשור הקרוב צופים הצרכנים שינויים משמעותיים במקומות העבודה שלהם. בעוד ש-1 מכל  4 עובדים (26%) חושב, שיעבדו ממשרד ביתי, 74% צופים, שבינה מלאכותית ורובוטים יבצעו חלק מהמשימות שלהם בעבודה. 66% מאמינים, שטכנולוגיות זיהוי פנים או זיהוי קולי תספקנה להם גישה לרשת של מקום העבודה. למרות שסביר, שזהירות גדולה יותר תינקט כדי לוודא אבטחת מידע רגיש, רובוטים במקום העבודה עלולים להפוך את מקום העבודה לרגיש יותר לפשעי סייבר.
 
ממצאים מעניינים נוספים:
 42% מצפים, שב-2025 יוכלו לפתוח את המכשירים הניידים שלהם ע"י סריקת עינית, לעומת 31% המאמינים, שיוכלו לעשות זאת בטביעת אצבע.  
כמעט כל העונים, 89%, מתכננים להשקיע מאמצים גדולים יותר בהגנה על המידע הדיגיטלי שלהם בעתיד.
29% מהצרכנים מאמינים, שיוכלו לשלם על מוצרים בעזרת טביעת האצבע שלהם, בעוד 23% מאמינים, שיוכלו לעשות בעזרת המכשירים הניידים שלהם.
חמישית מהנשאלים מתכננים להמשיך לעשות זאת בכרטיס אשראי.
 35% מהנשאלים מאמינים, שהם יוכלו להתנייד בכלי רכב היברידי לעומת 21% המאמינים, שיוכלו להתנייד בעזרת מכונית ללא נהג ב-2025.
יותר מ-2 מתוך 3 מהנשאלים מאמינים שב-2025 יהיו דגמי מכוניות, שיהיו בעלי מערכות ללא נהג, שיהיו אוטומטיים לחלוטין.
68% מהנשאלים מאמינים, שמחשוב לביש ישלח את נתוני הבריאות שלהם ישירות לרופא, ויחסוך להם ביקור בקופת החולים. יותר משליש מהנשאלים אמרו, שבעתיד תהיה קיימת בדיקת בריאות אונליין, שתשתמש בחיישנים שיזהו מחלות.
 
משה אסרף, (בתמונה), מנהל פעילות עסקית מקאפי ישראל: "בעוד שהטכנולוגיה, ובמיוחד האינטרנט של הדברים, מתקדמים במהירות ומתחברים לעוד ועוד דברים בחיי היום היום שלנו, אנו מבינים, שהצרכנים מודאגים מהשפעת השינויים הללו על הביטחון והפרטיות שלהם. בעזרת הסקר הזה אנו מקוים לשפוך אור על הנושאים הללו ועל ציפיות הצרכנים, כדי שהתעשייה תוכל לשלב חידושים העונים לצרכי הביטחון והפרטיות של המשתמשים. ברור, שב-2025, הצרכנים יצפו ליותר מהמכשירים שלהם. שימוש במכשירי מחשוב לביש יעזור להפוך את חייהם לפשוטים יותר. אך בעוד שהצרכנים מצפים ליותר נוחות, הם גם מבינים את החשיבות, שבאיזון הנוחות הזו עם הצורך להישאר בטוחים".

אינפוגרפיה של הנתונים - כאן

סקר



 
 
Bookmark and Share