Telecom News - איזה נתב אלחוט - WiFi הוא הטוב ביותר כיום בשוק (לעסקים וארגונים)?

איזה נתב אלחוט - WiFi הוא הטוב ביותר כיום בשוק (לעסקים וארגונים)?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> איזה נתב אלחוט - WiFi הוא הטוב ביותר כיום בשוק (לעסקים וארגונים)?
כיום, בכל העולם, רשתות WiFi הן מרכיב חיוני בשירותי התקשורת הפרטיים והעסקיים. חברת הבדיקות המובילה בעולם, Tolly, בחנה ביסודיות 3 נתבי אלחוט מהדור החדש (ac) מתוצרת: סיסקו, ארובה וסמסונג. מי קיבל את הניקוד הגבוה ביותר במבחני הביצועים?
מאת: אבי וייס, 4.10.14, 20:50Tolly LOGO

תחום רשתות ה-WiFi הפרטיות והעסקיות מאוד נפוץ בעולם (אך לא נפוץ מספיק בישראל, כמוסבר כאן וכאן). בכל העולם, רשתות WiFi משמשות כרשת משלימה ואף מחליפה לרשתות הסלולר בדור שלישי ורביעי (LTE) וכבסיס לרשתות עסקיות ופרטיות נרחבות. רשתות אלו מספקות שירותי תקשורת מלאים, כולל טלפוניה פרטית ועסקית. 

חברת הבדיקות העצמאית המובילה בעולם בתחום שירותי התקשורת: Tolly, ביצעה בחודש החולף מבחנים מאוד נרחבים עם מספר רב של מכשירי קצה (סמארטפונים מיצרנים שונים ולפטופים מיצרנים שונים), בתנאי ניסוי מגוונים, שהתחברו ל-3 נתבי האלחוט המתקדמים ביותר הקיימים כיום בשוק בתקן 802.11ac, מבית: סיסקו, סמסונג וארובה. המסמך המלא של התוצאות מצוי להורדה מכאן.  

תמצית הממצאים:
א. הביצועים של הנתב של סמסונג עולים בממוצע בכל הבדיקות ב-40% על ביצועי הנתב של סיסקו וב-20% על הנתב של ארובה.

ב. מבחינת היכולת להעביר שיחות קול על ה-WiFi (באיכות של MOS מעל 4.0), הנתב של סמסונג הצליח להעביר 20 שיחות במקביל, בעוד שהנתב של סיסקו העביר 10 שיחות במקביל וזה של ארובה 14 שיחות במקביל. גם כאן, התוצאות מצביעות, שהנתב של סמסונג טוב יותר לצרכי קיום שיחות איכותיות על רשת האלחוט.

ג. בבחינת היכולת להתגבר עם מכשולים ותנאי שידור וקליטה קשים, מבחינת המיקום של המכשיר הקולט מול אנטנת השידור (מה שמחייב הפעלת היכולות מהסוג של של Smart Antenna) נמצא, שהנתב של סמסונג שמר על קשר עם המכשירים הקולטים בכל מצב, גם במצבים, שבהם היה נתק בין המכשיר הקולט לנתב של סיסקו וקליטה גרועה עד ניתוק לנתב של ארובה.

שורה תחתונה: הנתב האלחוטי של סמסונג הוביל ובגדול מול מתחריו במבחן הביצועים החדש והעדכני של Tolly. 

הערת מערכת: Tolly לא בחנה את הנתבים, שהיו במבחן זה, מול הנתב של Ruckus Wireless, שדי מצליח בשנה האחרונה בישראל (כנחשף כאן וכאן). עפ"י המפרט ומבחנים, שנעשו ע"י מעבדות מחקר אחרות, הנתונים של Ruckus Wireless די דומים לאלה של סמסונג ואולי אף עולים עליהם, אם כי אין כרגע מבחן בלתי תלוי המציג את הביצועים של הנתב המתקדם ביותר של סמסונג, מול זה של Ruckus
WiFi



 
 
Bookmark and Share