Telecom News - סמסונג שברה שיא: הדגימה בניסוי דור 5 מהירות של 7.5 ג'יגה-ביט לשנייה

סמסונג שברה שיא: הדגימה בניסוי דור 5 מהירות של 7.5 ג'יגה-ביט לשנייה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> סמסונג שברה שיא: הדגימה בניסוי דור 5 מהירות של 7.5 ג'יגה-ביט לשנייה
סמסונג שברה שיא: הדגימה בניסוי דור 5 מהירות של 7.5 ג'יגה-ביט לשנייה
מאת: מערכת Telecom News, 18.10.14, 16:35סמסונג 5G

סמסונג מובילה (כעת) את תחום ה-5G (דור חמישי בסלולר) ותקן חדש ב-WiFi בשם ad, ברוחבי פס של ג'יגות באוויר.
 
סמסונג הודיעה, שניסתה בהצלחה במסגרת ניסוי דור 5 מהירות של 7.5 Gbps שהיא פי 30 מהטכנולוגיה הקיימת של LTE.
 
זו המהירות הגבוהה ביותר עד כה של תקשורת סלולרית. החברה גם קבלה קישור יציב וללא הפרעות ב-1.2 Gbps בזמן תנועה תוך שימוש ברכב שנע במהירות של 62 מייל לשעה (100 קמ"ש). חשוב להדגיש, שהמבחנים נערכו בחוץ ולא בתוך מעבדה.

תדר דור 5, שנעשה בו שימוש בניסוי ע"י סמסונג היה תדר 28 GHz מה שהחברה מכנה "Millimeter Spectrum", תדר גבוה מהתדרים בהם משתמשות כיום רשתות הסלולר: בין 700MHz ל-3.8GHz.

השימוש בתדרים גבוהים הוא מיסודות טכנולוגיית הדור הבא כי כמעט שלא משתמשים בהם והם פחות צפופים. כך, יתאפשר שימוש ברוחב פס גדול יותר, שיאפשר כשלעצמו הגעה למהירויות גדולות יותר.

סמסונג עושה שימוש בהנדסת אנטנה חכמה (כתחרות לוואווי הסינית) כדי להביא הישגים, במיוחד בעת תנועה, בה נוטים הביצועים לרדת. סמסונג מכנה את טכנולוגיית האנטנה החכמה שלה Hybrid Adaptive Array Technology ונעשה כאן שילוב של אלגוריתמי עיבוד עם אנטנות מרובות (MIMO), סה"כ 64 אנטנות זעירות במקביל בכל צד משדר וקולט).
 
בנוסף, סמסונג הדגימה לאחרונה טכנולוגיית WiFi חדשה בתחום הספקטרום של GHz 60, ברוחבי פס של 4.6 ג'יגה סל"ש. תחום ה-60 ג'יגהרץ הוא תחום חופשי, בדיוק כמו תחומי ה-2.4 ג'יגהרץ וה-5 ג'יגהרץ של ה-WiFi. הטכנולוגיה הזו נקראת 802.11ad והיא נמצאת בשלבים ראשוניים של אישור התקן. השימוש העיקרי לתקן הזה (כך לדברי סמסונג) יהיה להעביר סרטים באיכות של HD ו- 4K אל מכשירי הטלוויזיה בבית, מהממיר \ נתב, או מסמארטפון \ טאבלט, שיתמכו בתקן הזה.
 
כך, לרשות הלקוחות של פתרונות סמסונג יעמדו תוך זמן לא ארוך (כשנתיים) פתרונות  של 5G בסלולר לרבות בתנועה, ו-WiFi לטווחים קצרים בתקן ad, ברוחבי פס של ג'יגות באוויר. 
Bookmark and Share