Telecom News - חברת אפל הצטרפה לארגון NGMN, ארגון חברות הסלולר שדוחף לפיתוח 5G

חברת אפל הצטרפה לארגון NGMN, ארגון חברות הסלולר שדוחף לפיתוח 5G

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חברת אפל הצטרפה לארגון NGMN, ארגון חברות הסלולר שדוחף לפיתוח 5G
אפל החלה לגלות מעורבות בעולם הסלולר, לא רק בדמות Apple SIM אלא גם בהצטרפות לארגון NGMN (ר"ת: Next Generation Mobile Networks) העוסק בפיתוח תקנים והסכמות בינלאומיות בתחומי ה-LTE-Advanced וה-5G. 
מאת: מערכת Telecom News, 19.10.14, 09:07NGMN LOGO
 
ארגון חברות הסלולר NGMN (הסברים נוספים על הארגון בחוברת כאן), שכולל 22 מפעילי סלולר הגדולים בעולם, שנחשבים כחברים מלאים בארגון, בתוספת של 29 יצרני פתרונות לסלולר, שהם בגדר מעמד של "תומכים" - Sponsors לארגון ועוד 17 אוניברסיטאות ומכוני מחקר, שנחשבים "יועצים" - Advisors, סה"כ 68 חברות, זכה בשבוע החולף לתגבור של 2 שחקנים מאוד חשובים בעולם ה-ICT: אינטל ואפל.

הכניסה של Apple כחברה במעמד Sponsor הרבה יותר מפתיעה מהכניסה של אינטל, שכן אפל אינה נחשבת כיצרן של חומרה או תוכנה עבור חברות הסלולר ולא הייתה מעורבת עד היום בפיתוחים הנוגעים לרשתות הסלולר עצמן.

ארגון NGMN הוקם ב-2006 כיוזמה של חברות הסלולר הגדולות במטרה לדחוף טכנולוגיות סלולר חדשות בהתאם לצרכים של חברות הסלולר וכדי להבליט את הצרכים הייחודיים של חברות הסלולר הגדולות בעולם, מול המפתחים והיצרנים של ציוד רשת סלולרי וארגוני התקינה הבינלאומיים הקיימים לעולם הסלולר. 

הכניסה של אפל לארגון מגיעה די במקביל לחשיפה של Apple SIM, הסים הבינלאומי של אפל, שיוצר איום של ממש לשיטה הקיימת בעולם הסלולר ומאפשר למשתמש בו לבחור לו את ספק הסלולר בכל רגע, בהתאם להצעה הטובה ביותר במקום שבו הוא נמצא, ולהחליף ספקים בלי צורך בהחלפת הסים.

ארגון NGMN עסוק כיום בפיתוח הסכמות, עמדות ותקנים בתחום ה-LTE-Advanced וקידום תקנים ופיתוחים לעולם ה-5G, שתפס לאחרונה תאוצה בכמה חברות פיתוח, למשל בסמסונג, שהדגימה 5G ברוחבי פס של 7.5 ג'יגה סל"ש. הארגון מספק מסמכים מנקודת הראות של ספקי הסלולר הגדולים בעולם לארגון 3GPP, שמאשר את התקנים והמפרטים הטכניים בעולם הסלולר, וכן מגיש את המסמכים לגופי תקינה נוספים בעולם התקשורת כמפורט כאן.

הנושאים המרכזיים המעסיקים כיום ויעסיקו גם בשנים הקרובות את פורום החברים בארגון NGMN הם: טווחי התדרים לשימוש ב-5G, פתרונות Offload ושילוב אנטנות סלולר עם WiFi, פתרונות ל-IoT (ר"ת: Internet of Things), תאימות לאחור ועוד. טרם ברור מהם התחומים,שאפל מעוניינת להשתלב בהם ומה תהיה תרומתה הצפויה בתחומי פיתוח רשתות סלולר מתקדמות. 
5G



 
 
Bookmark and Share