Telecom News - החלטורה במלא הקצב: בוטלה הרפורמה בשירותי שיחות חוץ (מב"ל)

החלטורה במלא הקצב: בוטלה הרפורמה בשירותי שיחות חוץ (מב"ל)

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> החלטורה במלא הקצב: בוטלה הרפורמה בשירותי שיחות חוץ (מב"ל)
גם מכרז התדרים לדור רביעי (LTE) נדחה ובספק אם יתקיים ב-2014. במדינת חלם עוסקים במיקרו-רגולציה, שלא מובילה לשום דבר. ב- 16.10.13 (!) פורסם שימוע לתחום "שירותי הבזק הבינלאומיים" בעקבות דו"ח ועדה, שפורסם ב-6 באוגוסט 2013. כעת, העניין מת סופית בחתימת מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, עם הנחיות הזויות.
מאת: אבי וייס, 21.10.14, 23:00אבי ברגר

כשעובדים "בשלוף" בלי תכנון ותוך שיטוט בחלל, אז נופלים שוב ושוב בהחלטות גרועות. ההחלטה הגרועה של היום מצויה כאן, ב"קובץ הבהרות מס' 9" למכרז ה-LTE. ועדת המכרזים בראשותו של המנכ"ל אבי ברגר (בתמונה) פרסמה בשקט עדכון קטן... במסמך נכתב, שהמועד האחרון להגשת הצעה בסיסית למכרז נדחה ל-13.11.14.

למה נדחה המועד להגשת הצעות אחרי שכל המתמודדים כבר הגישו הצעות? פתאום התגלה, שיש בעיה בהגדרת הבעלות של הוט מובייל. בעיה שטותית וחסרת כל חשיבות, שמתאימה לאנשים, שהתמחו בהתעסקות במיקרו-רגולציה (רגולציה של אותיות קטנות וחסרות כל חשיבות לצרכנים או בכלל). כדי לא לפסול את הצעת הוט-מובייל (מה שיוביל מייד לבג"ץ), פשוט דוחים את המכרז. כך, סביר להניח, שהמכרז עצמו לא יתקיים כבר ב-2014, בדיוק כמו שחזינו כמה פעמים בשנים האחרונות ... 

השטות של אתמול נוגעת לתחום אחר בכלל. בשנת 2013 שר התקשורת (עדיין שמו גלעד ארדן) יצא ברפורמה (כרגיל מדומה), בתחום השוק של ספקי המב"ל (מפעיל תקשורת בינלאומיים). בנושא זה הוקמה ועדה, שהגישה באוגוסט 2013 מסמך מאוד עבה (כאן) עם מסקנות די חיוביות (למעשה זה היה אמור להוביל לביטול תחום המב"ל כתחום העומד בפני עצמו). אולם, זה הוביל לשימוע מאוד מוזר, שפורסם (כאן) באוקטובר 2013, שלא היה לו שום קשר למסקנות הוועדה מאוגוסט 2013. 

בעקבות השימוע ההזוי הזה מ-2013, פרסמתי מאמר מאוד חריף (מצוי כאן) תחת הכותרת: "שימוע מיותר ומטריד בעניין החיוג לחו"ל ("שירותי הבזק הבינלאומיים")". וכך כתבתי ב- 2013: "במשרד התקשורת מטפלים בבעיות של האתמול ומחפשים פתרונות מתחת לפנס. במקום לקדם את עולם התקשורת הישראלי (למשל ל-LTE) משקיעים זמן, עובדים וניירת אין סופית, בעיסוק בבעיות שוליות וחסרות משמעות צרכנית, כמו החיוג לחו"ל (במקום לעסוק בבעיות האמיתיות בתחום זה: החיוג והמסרונים מחו"ל והגלישה בחו"ל). משרד התקשורת בראשותו של השר גלעד ארדן, ממשיך במסורת, שנולדה עם כניסתו של השר לתפקיד, מסורת של "שיטוט בחלל היקום הריק", ללא כיוון וללא מטרה, מלווה בשפע של חלומות, עם אפס ביצועים. הפעם, מדובר בשימוע בתחום "ענף שירותי הבזק בינלאומיים" (שימוע נוסף על עשרות שימועים מיותרים, שהיו בקדנציה הקודמת ושלא הובילו לשום דבר מוגדר, מלבד בזבוז הנייר, שהגיע מכריתת עצים ביערות העד, מה שמוביל לדעת מדענים להתחממות כדור הארץ...)".

​בהמשך המאמר חזיתי שכל העניין הזה לא יוביל לשום רפורמה ולשום "בשורה צרכנית". והנה, אמש, מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, פרסם כאן מסמך, שהוא למעשה "שימוע משני" לשימוע מ-2013, והפעם המנכ"ל ממש עוסק במיקרו-רגולציה. צריך לקרא את מה שהוא כתב, כדי להבין את עומק התהום, אליו הנושא הזה נפל (להלן צילום הקטע המרכזי במסמך):
מסמך משרד התקשורת
דהיינו: במקום לבטל בכלל את הצורך ברישיון מב"ל, להוציא "רישיון אחוד", שהיה מקדם את כל שוק התקשורת בישראל, לא רק שמשאירים את רישיון המב"ל בתוקפו, אלא כעת, לפי השימוע, שפרסם אבי ברגר, כל ספק מב"ל יצטרך להקים מערכת הודעות קוליות, מערכת שתכריז באזני המחייג את תעריף השיחה לחו"ל, לפני כל שיחה, בהתקיים כמה תנאים, שהמערכת צריכה לזהות אותם אוטומטית טרם ההכרזה וממש בסיום החיוג של המתקשר לחו"ל...

מי ישלם על הקמת ותחזוקת מערכת ההכרזות הקוליות הזו? ניחשתם נכון: אתם. ספקי התקשורת יעמיסו את העלות הזו על מחירי השיחות, שכל אזרחי ישראל מקיימים. זה ברור כשמש. 

פשוט "מדינת חלם". מנכ"ל החלם הוא לא אחר מאשר, אבי ברגר. שחתום על 2 המסמכים הללו, שפורסמו ביומיים האחרונים. 

ההחלטה ההזויה הזו בתחום השיחות לחו"ל, מגיעה לשוק החיוג הבינלאומי במצב בו יש כבר 2 ספקיות תקשורת בישראל (גולן טלקום ופלאפון), שבכלל הכניסו את השיחות לחו"ל ובחו"ל בתוך החבילה הרגילה של השירות אצלן, ואין כל עלות לשיחות לחו"ל אצל כמעט כל הספקים האחרים... ובכלל, חברת אפל הולכת לשנות את כל המודלים של שיחות בכל מקום בעולם, עם המכשיר הנייד (כפי שחשפנו ראשונים כאן).

כאן בישראל, משרד התקשורת מתעסק ברגולציה של האתמול, בכלל לא מקשיב לציבור ולנציגיו, עם הנחיות המתאימות למדינת חלם, עם דרישה מספקי המב"ל, שבכלל לא היו צריכים להיות קיימים כספקים עם רישיון נפרד ורגולציה ייחודית ומכבידה (כשאין דבר כזה בשום מקום בעולם), הנחיות על יצירת מערכת להכרזות על מחיר כל שיחה לחו"ל לפני ביצועה, בהתקיים כמה תנאים, שהרגולציה של אבי ברגר קבעה אותם... 
 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share