Telecom News - השר גדעון סער מנציח את המאגר הביומטרי רגע לפני עזיבתו, בתקנות חדשות

השר גדעון סער מנציח את המאגר הביומטרי רגע לפני עזיבתו, בתקנות חדשות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> השר גדעון סער מנציח את המאגר הביומטרי רגע לפני עזיבתו, בתקנות חדשות
שר הפנים (שבקרוב מאוד ייעלם מהתפקיד) העביר לכנסת (לוועדת הכנסת המשותפת ליישומים ביומטריים) נוסח מעודכן של התקנות להפעלת המאגר הביומטרי וכל הקשור בתפעול של המערכת, כאילו אין ניסוי ושטרם ברור אם המאגר הביומטרי ימשיך.
מאת: אבי וייס, 23.10.14, 10:30גדעון סער

ראשונים לדווח: על פי המסמך, שהעביר שר הפנים גדעון סער (בתמונה), לח"כ דוד רותם, יו"ר ועדת הכנסת המשותפת לתחום היישומים הביומטריים, מסמך המצוי להורדה כאן, עולים נתונים מאוד מעניינים.

מי זה השר הכושל ביותר והזמיק לציבור בשם גדעון סער? הנה זה כאן (דוגמה אחת בלבד):"איש מזיק אחד פחות לעולם ההייטק, תקווה לאנשים הישרים בישראל"

מזה זמן מתבצע פיילוט לפיו יכול כל אזרח להחליף את תעודת הזהות והדרכון בתעודת זהות ודרכון ביומטריים. על המבקשים מופעל לחץ פסיכולוגי, למשל: דרכון ביומטרי ניתן בחינם בעוד שדרכון לא ביומטרי (רגיל) עולה מאות ש"ח. ניתחנו זאת בהרחבה כאן. עפ"י המסמך, הופקו עד כה 376 אלף תעודות זהות ביומטריות ו-299 אלף מסמכי נסיעה (דרכונים) ביומטריים. השר רואה זאת כהצלחה יפה מאוד. 

לכן, השר גדעון סער רוצה להשאיר אחריו "ירושה", בצורת תקנות מעודכנות, שהוא כעת העביר לאישור הוועדה הנוגעת לעניין בכנסת, ממש ימים ספורים לפני עזיבתו את התפקיד.

מה חדש בתקנות?
1. הקלות נרחבות לגבי תשאול קטנים מתחת לגיל 14 (למעשה, ביטול כל תהליך התשאול והאימות לפני הכניסה של קטנים למאגר הביומטרי, והסתמכות על הצהרת אחד ההורים).

2. הקלה בצילום קטינים מתחת לגיל 6 (למעשה ביטול כל ההליך הקיים ומתן אפשרות להורים להביא בעצמם תמונה של הפעוט). 

3. שינוי מערכת התקשורת מתוך המאגר הביומטרי החוצה (במקום בטלפון, זה ייעשה במחשב). מדובר, כמובן, בפרצת אבטחה ענקית. אבל את מי זה בכלל מעניין?.

4. מיסוד נושא ההכשרות המקצועיות לעובדי המאגר הביומטרי. (בשביל מה צריך הכשרות יקרות וארוכות למאגר ביומטרי הנמצא בניסוי שאולי יבוטל? התשובה: צריך. כי המאגר לא יבוטל... הניסוי בכלל לא חשוב, בכל מקרה המאגר ימשיך... כך לדברי גדעון סער).

5. מתן סמכויות לעובדים, שאינם עובדי המדינה, לבצע תהליכי אימות לקבלת תעודה ביומטרית, ובכלל זה ל: בנות שירות לאומי, אזרחים מתנדבים ועובדי רשויות מקומיות. עוד פרצת אבטחה ענקית. אבל את מי זה מעניין?

לסיכום: המאגר הביומטרי כאן ומתקבע בתקנות חדשות. גדעון סער הולך הביתה, אבל המאגר לא


ראו עדכון בפרשה - כאן.
 
ביזיון נוסף



 
 
Bookmark and Share