Telecom News - סיכום אירוע Inside Bitcoins: הרגולציה הישראלית עוד לא מבינה במה מדובר

סיכום אירוע Inside Bitcoins: הרגולציה הישראלית עוד לא מבינה במה מדובר

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> סיכום אירוע Inside Bitcoins: הרגולציה הישראלית עוד לא מבינה במה מדובר
הכנס הבינלאומי Inside Bitcoins, שהתקיים בכפר המכבייה ר"ג, היה חגיגה מוצלחת לקהילת העוסקים במטבעות קריפטוגרפיים מרחבי העולם, שנעה מ-Bitcoin 1.0 ל-Bitcoin 2.0. הבעיה: הציבור ורגולטורים עוד לא הצליחו להבין מה זה.
מאת: אבי וייס, 25.10.14, 20:00

כנס Inside Bitcoin שנערך ב- 19-20.10.14 בכפר המכבייה ר"ג בהשתתפות מעל ל-300 חברי הקהילה מהארץ ומהעולם, היה כנס מוצלח, מאורגן למופת, עם כל צמרת המומחים מהארץ ומהעולם העוסקים בעולם המטבעות הקריפטורפיים. במסגרת הכנס בוצעו הכרזות רבות, שאת חלקן כבר חשפנו כאן, ונוספות נמצאות כאן בהמשך מאמר זה. 

הבשורה החשובה ביותר, לעניות דעתי, היא, שקהילת הביטקוין יכולה להמשיך בדרכה ללא כל הפרעות רגולטוריות, לפחות עוד שנה-שנתיים, מפני שלרגולטור אין שום מושג במה מדובר.

לקראת האירוע, פורסם מסמך משותף של עקיבא אופנבכר מבנק ישראל ואדן שוחט, חבר דירקטוריון איגוד הביטקוין הישראלי. למעשה, מהמסמך עולה,  שהרגולציה הישראלית (כמו מה שקורה ברוב מדינות העולם), נמצאת בשלב של "גן חובה לפני עלייה לכיתה א'". דהיינו: אין לרגולטורים שום מושג מה זה עולם הביטקוין והם לומדים את מושגי היסוד וטרם למדו לאיית את הא"ב הבסיסי של התחום.

לכן, הרגולציה אינה קיימת וגם לא תהיה קיימת כאן בשנה-שנתיים הקרובות, ואולי אף מעבר לכך. זאת, כל עוד לא יהיה איזה משבר כלכלי, לרבות משבר מוניטרי, שיוביל את הרגולטורים להתערב ברגל גסה בכל מיני תחומים, לרבות בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים.  

כפי שאמר מני רוזנפמני רוזנפלדלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי (בתמונה), ממש בפתיחת הכנס: "הביטקוין הוא המטבע המבוזר הראשון בעולם. אולם, זה לא רק מטבע. זו קודם כל תפיסת עולם וקודם כל זו טכנולוגיה חדישה. זה הבסיס להבנת התחום". 

התובנות המרכזיות שליקטתי מהאירוע:

1. קהילת המטבעות הקריפטורגפיים מרוכזת כעת בפיתוחים סביב עולם ה-Bitcoin 2.0. ההתקדמות הזו יוצרת במכה אחת כמה תופעות:

א. נתק הולך וגדל בין קהילת המטבעות הקריפטוגרפיים לבין הציבור. הציבור לא הצליח להבין מה זה Bitcoin 1.0 וכבר חברי הקהילה מתחילים לדבר במושגים של Bitcoin 2.0, שהם קשים הרבה יותר להבנה.

ב. לא רק הציבור לא מבין את הנושא, גם אמצעי התקשורת לא מבינים, וכמות השטויות הנכתבות ומפורסמות סביב עולם המטבעות הקריפטו היא פשוט מדהימה. מדובר בבורות מוחלטת. התוצאה: הקהילה מסתגרת יותר ויותר בתוך עצמה ומפתחת לעצמה שפה משלה, כשמנגד חוסר ההבנה של "האזרח מהרחוב" והתקשורת לגבי התחום, הולך וגדל.

ג. הפיצול בקרב הקהילה הולך וגדל וכמות המפתחים לכיוונים שונים (ולעיתים מנוגדים) הולכת וגדלה.
בנוסף, כמות הארגונים, שטוענים (כל אחד), שהם מייצגים את קהילת הביטקוין העולמית, הולכת וגדלה. רון גרוס סקר לא פחות מ-8 ארגונים כאלה בעולם... בישראל, בינתיים יש רק ארגון אחד (איגוד הביטקוין הישראלי). 

2. כמות חברות ההזנק גדלה, תופעה חיובית ביותר בכל טכנולוגיה חדשה, וכמות ההשקעות בסטארטאפים וביוזמות חדשות הולכת וגדלה, גם כן תופעה חיובית מכל היבט בו ניתן להסתכל על זה. מתחילים לראות השקעות ביוזמות של Bitcoin 2.0. כך, שההתפתחות של התחום הזה במסגרת עולם היזמות וההשקעות של עולם ההון סיכון היא מרשימה (יחסית לכל תחום אחר של יזמות בהייטק).  

3. מעט מדי פיתוחים נעשים כדי להפוך את התחום נגיש לכל אחד. קהילת הביטקוין רואה את האתגר המרכזי שלה בשכנוע הרגולטורים, בעוד שהאתגר המרכזי שלה הוא בכלל במקום אחר. למשל באפל. האדם הרגיל לא זקוק ליותר ממערכת תשלומים אחת כדי לרכוש מוצרים ושירותים. אם אפל תספק לו את הפלטפורמה הזו (וגם גוגל וחברות ענק נוספות נמצאות בשלבי כניסה מסיבית לתחום, כדי לא להשאירו בלעדית בידי אפל), אזי לא יישאר מקום לביטקוין מנקודת ראות צרכנית טהורה. אפל עושה הכל כדי להשתלט על תחום התשלומים והיא האיום המרכזי על עולם הביטקוין. 

בנוסף, המחשבות, שהביטקוין עשוי להצליח במדינות חסרות תשתית בנקאית, דוגמת חלק ממדינות אפריקה ולהצליח בקרב אוכלוסיות מוחלשות וחסרות נגישות למערכת הבנקאית בעולם המערבי, הן חלום, שאין לו שום בסיס במציאות. לא משם תבוא ההרחבה של בסיס השימוש הציבורי בביטקוין במצבו הנוכחי. ממש לא. רוב התחזיות לעולם הביטקוין הן אופטימיות מדי. הרוב מדברים על 50 מיליון משתמשים ב-2015. נמתין ונראה אם לתחזית הזו יש בסיס. שנת 2015 כבר בפתח...

4. התחום של "אפליקציות מבוזרות" - DApps, במסגרת התפיסה של Bitcoin 2.0 הפך לנושא "חם" ויש בו יוזמות רבות עם בניית תעשייה לגמרי חדשה. בין היתר נבנית קרן הון סיכון חדשה, רק לתחום זה: DApps Fund, מדובר ב-ecosystem שלם וחדש הנמצא בתחילת תהליך הבנייה שלו. 

להערכת מומחים, רוב הטרנזקציות העתידיות, שתיעשנה בביטקוין ובשאר מטבעות הקריפטו, לא יהיה להן קשר ישיר לכסף ולטרנזקציות של כסף. לדעתם, רוב התנועות תהיינה של אישורי אמון, מסמכים, אישורים מכל סוג, העברת זכויות מכל סוג, העברת בעלויות מכל סוג, העברת אפליקציות מכל סוג, העברת בעלויות של מניות ואגרות חוב ושאר מוצרים פיננסיים ועוד. זה העולם של "האפליקציות המבוזרות", שיהיה מרכיב מרכזי ומוביל בעולם הקריפטו. 

5. עולם ה-Fintech שממומן ע"י הבנקים הגדולים, מתחיל להתעניין בתחום הביטקוין בכמה היבטים: מאפשרים ליזמויות בביטקוין להיכנס לאקסלרטורים של פינטק, מאפשרים ליזמי ביטקוין להתחרות בהאקתונים של פינטק, משקיעים כסף (מעט עדיין, אבל משקיעים) בפיתוחים של ביטקוין. לאחרונה, ראינו זאת באירועי פינטק של בנק הפועלים, בנק לאומי ובנק Citi. ההסבר היחיד, שיש לי לתופעה הזו: הבנקים החליטו להשקיע במה שאפשר לכנות: "דע את האויב". הם רוצים ללמוד את הנושא מקרוב, לא באופן תיאורטי, כמו שהרגולטורים עושים, אלא ממש מקרוב, בתוך הבית. 

הכרזות נוספות (מעבר ל-5 ההכרזות שפורסמו כאן), שנחשפו במהלך הכנס וע"י המשתתפים והמרצים בכנס:

1. מטבעות צבועים - Colored Coins חדשים, מטבעות, שנצבעו בשמות של מותגים בינלאומיים מוכרים, יוזמה של נילי לרנר, נחשפה בהרחבה כאן

2. תחום הכרייה נמצא ב"בום" ומושקע בו כסף ויש בו פיתוחים חדשים ומלהיבים (אם כי לא מובנים לגמרי לציבור הרחב ולכלי התקשורת). ההכרזה האחרונה על גיוס של 5 מיליון דולרים ל- Spondoolies הישראלית נחשפה לראשונה בהרחבה כאן

3. יצאה גרסה 2.0 למערכת Bitrated, מערכת לבניית אמון ומניעת הונאות במערכת התשלומים של עולם הקריפטו.

4. נחשפה מערכת MyPowers, שהיא מערכת מסחר ושוק מסחרי לכל המטבעות ופלטפורמה ליצירת מטבעות קריפטו חדשים בגישת ה-Bitcoin 2.0. ניתן לבנות שוק למסחר בכל מטבע ע"י כל אחד. 

5. נחשפה מערכת NXT, קהילה המפתחת את מטבעות הקריפטו של הדור הבא. 

6. נחשפה פלטפורמת Coinify, לתשלומים בביטקוין ממכשירי סלולר, מערכת הנמצאת בפיתוח לקראת הצגת פתרון נייד ב-dApp בגישת Bitcoin 2.0.  
 



 
 
Bookmark and Share