Telecom News - האם ארגונים בישראל אכן רוצים נוכחות ושימוש בסלולר ככלי עבודה?

האם ארגונים בישראל אכן רוצים נוכחות ושימוש בסלולר ככלי עבודה?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם ארגונים בישראל אכן רוצים נוכחות ושימוש בסלולר ככלי עבודה?
האם ארגונים בישראל אכן רוצים נוכחות ושימוש בסלולר ככלי עבודה?
מאת: אבי וייס, 1.11.14, 18:50ענת סתיו
 
המובייל משנה את יחסי הכוחות בעסקים וארגונים ואת צורת עבודתם. האם ניתן להוכיח ROI בפרויקטים במובייל והיכן נמצאים הארגונים בישראל בתחום יישום פתרונות במובייל?
 
"הכניסה של גישת ה-BYOD לארגונים יצרה כאוס והביאה אותם לתובנה, שמה שהם מחפשים, בראש וראשונה, זה לעשות אצלם סדר בתוך הבית", מתארת ענת סתיו, מנהלת חטיבת פרויקטים וטכנולוגיות One1. "לכן, השלב הראשון הוא גיבוש אסטרטגיה לתחום המובייל. בהגדרת האסטרטגיה צריך לקבוע קדימויות לפחות לחצי שנה קדימה. קשה לחזות יותר משנה כי שוק המובייל משתנה מאוד מהר".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ענת סתיו (בתמונה), ביחד עם ראובן כהן, מנהל תחום פרויקטים, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של אסטרטגיית מובייל בעסקים וארגונים וביצוע פרויקטים של יישומים ניידים ואיך זה משפיע על מנהלים, עובדים, שותפים ולקוחות.
 
שאלה: מה עושה חטיבת הפרויקטים והטכנולוגיות?
ענת סתיו: "אנו חטיבה מאוד מגוונת העוסקת, בין היתר, בפתרונות ICT ידועים בשוק, לרבות פיתוח מערכות ממוחשבות, פיתוח פורטלים ופתרונות ניהול ידע באמצעות: CRM, BI, SharePoint, מחשוב ענן, פורטלים, שילוב ב-ERP וצרכים אחרים של עסקים וארגונים. אנו עוסקים בעיקר בפרויקטים ייחודיים. בין היתר, אנו מייצגים את MSP (ר"ת: My Single Point), מערכת לבקרה וניהול תכניות עבודה ופרויקטים, המותקנת בכמעט כל חברות הפיננסים בישראל.
 
חלק בלתי נפרד מהפתרונות אלה הם פתרונות המובייל - One1mobile. אולם, זה הרבה יותר ממובייל. אנו מספקים מעטפת פתרונות שלמה וכוללת לעולם המובייל. זה מעגל שלם, החל משלב הייעוץ וכלה באינטגרציה, הטמעה, תחזוקה ושדרוגים".
 
שאלה: מה עסקים וארגונים בישראל מחפשים ומבקשים בתחום המובייל?
תשובה: "אנו חברה המספקת שירותים לארגונים, שמחפשים שותף נאמן, כדי להשיג את היעדים העסקיים שלהם. זה כולל דרישה למובילות טכנולוגית. לכן, הם רוצים להיכנס לעולם המובייל.
 
זה לא רק פתרון טכנולוגי. בד"כ הדרישה בארגון מתחילה מאנשי המכירות והשיווק ומעובדים המסתובבים הרבה בשטח. כולם רוצים נגישות טובה ומהירה למשאבי הארגון כשהם בתנועה. הנגישות הזו מושגת רק במובייל".  
 
שאלה: מה אתם מציעים לארגונים?
תשובה: "היינו בעולם המובייל עוד הרבה לפני פריחת עולם הסמארטפונים. בעבר, ארגונים ביקשו יישומים ניידים, שהיו בעיקר שליחת מסרונים – SMS. אולם, השוק זז מהר קדימה. אנו, כמובן התאמנו את עצמנו לשינויים, שנוצרו בשוק, כדי שנשמור על מובילות טכנולוגית.
 
השלב הראשון הוא ניתוח מצב וצרכים ומתן המלצות. זה למעשה תהליך שלם של ייעוץ להנהלת הארגון איך להיכנס לעולם המובייל.
 
חלק מהארגונים מבקשים פיתוח של אפליקציית סלולר, חלק מבקשים פיתוח של פורטל נייד והרוב מעוניינים לקשר את הכל למערכות הקיימות.
 
יש היום בעיה של זיהוי הצרכים הקיימים בשוק ואיך הם משפיעים על הארגונים. זה הגיע בעיקר מכניסת גישת ה-BYOD לארגונים. בהתחלה, מנהלים התנגדו לזה, אבל כיום ההתנגדות הזו נעלמה. ברור לכולם, שעדיף שהעובדים יבחרו בעצמם את הסמארטפון ואת הטאבלט שלהם.
 
כשמתחילים לממש את האסטרטגיה נוכחים, שהעובדים מתחילים להתכנס בחזרה לתוך הארגון, ויחידת ה-IT בארגון חוזרת ומקבלת שליטה, והיא חוזרת לנהל את ה-Flow הארגוני, שברח לה מהידיים, עם כניסת ה-BYOD לארגון.
 
היו ארגונים, שנכנסו לעולם המובייל לא נכון והפסיקו את הפרויקטים וכשלו במהלך של מעבר למובייל. אין תועלת בכתיבה סתמית של אפליקציות. זה לא עובד אם המהלך הזה לא מחובר לאקוסיסטם שלם סביב הארגון ובתוכו.
 
במקביל, יש כיום נכונות ללכת על פרויקטים בקוד פתוח, שזה חידוש בתחום בו אנו עוסקים. יש קשיים בגישה הזו בעיקר בתחום השדרוגים המהירים הנדרשים עם כל החלפת מכשיר נייד במכשיר מתקדם יותר עם גרסת מערכת הפעלה מתקדמת יותר. הצורך בעדכונים מהירים היא קריטית היום בעולם הנייד.
 
לכן, אנו מציעים לארגונים להשתמש בכלים יותר קשיחים וטובים. למשל, אנו מייצגים את IBM Worklight, שזו תשתית התומכת במגוון רחב של מערכות הפעלה ניידות, תומכת ב-HTML5, בפתרונות Native, בשילוב במערכות ארגוניות קיימות ועתידיות ועוד.
 
ביצענו פרויקטים מאוד מורכבים בתחום הזה, למשל פתרונות GIS ניידים בכלים של ESRI. כך, שאנו מסוגלים לענות על כל צורך גם אם הוא מסובך ודורש שילוב של מערכות רבות".
 
שאלה: מה אתם ממליצים לארגונים?
תשובה: "אנו ממליצים להם, שקודם כל יהיו מוכנים מבחינת התכנים והתשתיות. ארגונים, בגלל הלחץ שבא מלמטה, מבפנים ומבחוץ, רוצים את הכל במובייל ומהר. אולם, מי שמפעיל אפליקציות מובייל יודע, שהדבר החשוב ביותר הוא, שהן תהיינה זריזות וקלות. העצמת חוויית המשתמש היא דבר החשוב ביותר. הניראות מאוד חשובה לפעמים יותר מהתוכן. בנוסף, יש לחבר את האפליקציה למערכות התומכות מאחור. אנו מכירים את המערכות מאחור ולכן יודעים לבצע את החיבורים הללו מאוד מהר. חשוב, שהארגון יחבר את כל המערכות שלו למובייל כי אחרת זה לא יביא לו תועלת.
 
הצורך בחיבוריות מאוד בולט בפתרונות מובייל, שאנו מפתחים למוקדי שירות. בלי חיבור למשל ל-CRM, אין בכלל מה להתקדם במוקדי שירות עם המובייל. כמובן, חשוב לחבר את המובייל גם לרשתות חברתיות ולפלטפורמות נוספות.
 
אנו מציעים ללקוחות בתחום מוקדי השירות פתרונות של Pivotal CRM כדי לחבר את המובייל לתהליכי השירות הפנימיים של הארגון.
 
יש כיום רצון של עובדים ומנהלים רבים לעבוד מחוץ לארגון. זה דורש שילוב של כלי אבטחה וניהול מכשירי קצה מרחוק. בארגונים שיש להם הרבה אנשי שטח, הרצון לפתרונות של 'עבודה מרחוק' במובייל מאוד בולט".
 
שאלה: האם המנהלים הישראליים באמת רוצים את פתרונות המובייל כמו שזה מיושם במדינות המערב?
תשובה: "זה תלוי במגזר שאליו אתה מתייחס. יש מגזרים, שהמובייל עדיין לא קורה. מה שאנו מזהים בשוק, שיש רצון לספק מובייל לחיבור החוץ-ארגוני. הקטע של שמירת הקשר עם הלקוחות נעשה היום חשוב. רבים רוצים אפליקציות כדי לשמור על הקשר עם הלקוחות. זה מה שמעסיק אותנו הכי הרבה.
 
תחום שני שמבוקש הוא פורטלים מותאמים למובייל. לעניות דעתי, פורטל מותאם לא מחליף אפליקציה. אין באתר את היכולות שניתן לספק למשתמשים באפליקציה. גם יותר קל לשווק אפליקציה מאשר פורטל מותאם".
 
שאלה: כמה זמן נמשך פרויקט במובייל?
תשובה: "אלה פרויקטים קצרים יחסית. ארגונים הולכים בעיקר על פרויקטים שיש בהםROI  מהיר. רוב הפרויקטים נגמרים בפחות מ-3 חודשים".
 
שאלה: תוכלי לתת דוגמה של פרויקט, שהוכיח ROI מהיר?
תשובה: "יש לי דוגמה מצוינת וזו האפליקציה של חברת הבניה דניה-סיבוס. הם ביקשו וקיבלו אפליקציית סלולר מלאה לכל הפלטפורמות הניידות, אפליקציה המראה לקונה את הכל ומספקת לו את כל הכלים. זה כולל את כל המשימות, שדרשו עד היום מהקונה להגיע למשרדים של דניה-סיבוס, לרבות שינויים בדירה, אישורים, מפרטים, עדכונים, הכל נעשה במובייל. זה חסך להם למשל אנשי שירות, שישבו במשרדים וקיבלו את הקונים וישבו איתם עם ניירת, על כל שינוי הכי קטן בדירה.
 
המהלך של דניה-סיבוס הפך את כל תהליך רכישת הדירה להיות יעיל, מהיר, נייד, ידידותי ויצר שביעות רצון אצל הלקוחות. פרויקט כזה מהדק מאוד את הקשר בין הקונה לחברה".
 
שאלה: יש הרבה פרויקטים מלהיבים מהסוג הזה?
תשובה: "דניה-סיבוס היו פורצי דרך בתחום חברות הבנייה. לצערי, יש מעט פורצי דרך בשוק. יש גם פריצות דרך בתחום חברות התעופה וגם בכמה עיריות.
 
הכי בולטת זו עיריית חיפה, שפיתחנו לה אפליקציה מאוד מתקדמת לקשר עם האזרחים, תושבי חיפה. זה כולל את כל המעטפת העירונית של שירותים ומידע, כולל אפשרות לזיהוי מיקום המתקשר ב-GPS, למשל כאשר המתקשר מדווח על מפגע ברחוב. זה גם מאפשר שליחת הודעות לאזרחים מסוג של Push Notifications. הם עשו בזה כבר שימוש במבצע 'צוק איתן'. המערכת הזו ממשיכה להתפתח. כך, שעיריית חיפה היא גם פורצת דרך בתחום המובייל המוניציפלי בישראל".
 
שאלה: איך אתם מתמודדים עם ההחלפה המהירה של גרסאות מערכות ההפעלה הניידות?
תשובה: "קודם כל, אנו מציבים את כל האפליקציות, שאנו מפתחים, בחנויות של גוגל ואפל. שנית, אנו מציעים ללקוחות שלנו לעבוד עם פלטפורמות, שקל לעדכן אותן. אנו מאוד מאמינים בבניית תשתיות נכונות בארגון. אם הארגון לא לוקח מאתנו פתרון הכולל תשתיות, הוא מהר מאוד יגלה, שהפתרון שהזמין, מתאים לגרסת מערכת הפעלה המתיישנת מהר מאוד. ממש מהר. 
 
לנו יש יתרון, שאנו מכירים גם את המערכות הפנימיות הקיימות בארגונים. כך, אנו יכולים לתת להם את הייעוץ הנכון ואת האינטגרציה המתאימה למה שיש להם. הלקוחות שלנו הם מכל מגזרי השוק, קטנים כגדולים. לרוב הלקוחות שלנו יש כבר ניסיון קודם אתנו. לכן, הם פונים אלינו כדי לקבל ייעוץ ופתרונות מובייל. הם יודעים, שאנו מכירים את המערכות הפנימיות שלהם ונדע לחבר את המערכות הללו לפתרונות המובייל.
 
בד"כ ארגונים מתחילים עם פתרון בקטן, מתנסים ואז עוברים לפתרון מלא ובהמשך מגדילים ומעדכנים את היקף הכיסוי. לכן, אנו מחדדים את הנקודה של צורך בעדכונים מתמידים, מה שמחייב תשתית מתאימה לשדרוגים. אם התשתית לא מוכנה, האפליקציות לא תצלחנה לשרוד לאורך זמן. גם אם התרבות הארגונית לא תומכת במובייל, יש סיכוי גדול, שהפרויקט ייכשל. יש עדיין מקרים כאלה אבל זה הולך ומתמעט כי ההכרה בנחיצות של המובייל חודרת לכל שכבות השוק".
 
שאלה: לאן אתם הולכים ומתפתחים?
תשובה: "מהניסיון שלנו, לקוחות לא אוהבים להיות משועבדים לפתרון אחד או לספק אחד. לכן, אנו מחפשים להיות במקום בו נהיה בעלי ראייה הוליסטית הטובה ביותר ללקוחות שלנו. שנדע לאבחן נכון מה עונה לצרכים של כל לקוח, מה עונה בדיוק לליבת העסקים שלו.
 
לכן, אנו מעוניינים להתפתח במגזרים נוספים, שבהם אין לנו כיום כמעט נוכחות. אנו חזקים יותר בתחום השירותים הציבוריים למיניהם ובתחום פתרונות ה-CRM. אנו מעוניינים להתפתח בשאר התחומים ולכן אנו מפתחים את היכולות הללו אצלנו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
ענת סתיו: "החלום שלי להיות One Step Ahead. להיות צעד אחד לפני הלקוחות שלנו. דהיינו: להיות המומחה המוביל בשוק ולדעת מה נותן ערך ללקוח. כך, הלקוח ירצה להיות שותף שלנו ויוכל לסמוך עלינו.
 
אנו נמצאים כעת בשלבי בניית תכנית העבודה שלנו לשנת 2015. מניתוח צרכי הלקוחות שלנו אנו בונים את הפתרונות, שנוכל להביא להם, פתרונות, שאין היום בשוק. אנו בהחלט מרוכזים בהבאת חדשנות ומתן מענה מדויק לצרכי הלקוחות, פתרונות הבאים מהמקום, שמבין את הצרכים שלהם בתחום הנייד ורצון לספק להם את הפתרונות הנכונים והעדכניים ביותר בעולם הסלולר".
 
One1
מדברים בסלולר



 
 
Bookmark and Share