Telecom News - הושקה סדרת מיזמים טכנולוגיים למאבק באבולה במערב אפריקה

הושקה סדרת מיזמים טכנולוגיים למאבק באבולה במערב אפריקה

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> הושקה סדרת מיזמים טכנולוגיים למאבק באבולה במערב אפריקה
הושקה סדרת מיזמים טכנולוגיים למאבק באבולה במערב אפריקה
מאת: חיים חביב, 2.11.14, 13:46

המדובר בתרומת כלים לאיסוף מידע מהציבור, ניתוח אנליטי, עבודה שיתופית ומאגר מידע פתוח. זאת, גם בשימוש בסמארטפונים. 

יבמ השיקה סדרת מיזמים ופרויקטים, שנועדו לסייע במאבק במחלת האבולה במערב אפריקה.

מעבדת המחקר של IBM באפריקה בשיתוף עם ממשלת סיירה ליאונה פיתחו מערכת חדשה המאפשרת לאזרחים לדווח על כל נושא הקשור במחלת האבולה בהודעות SMS או בשיחות קוליות.

המערכת קולטת ומנתחת אוטומטית את המידע המתקבל ומציגה בפני מקבלי ההחלטות תובנות המשמשות בסיס לפעולה. זאת, על בסיס שגרת היום-יום בקהילות המושפעות ישירות מהתפרצות האבולה. 

שילוב עוצמת המחשוב לצד כלים אנליטיים מתקדמים מבוססי עבודה בסביבת ענן מאפשר זיהוי מהיר של מתאמים ותופעות חדשות ומצביע על בעיות וקשיים המשתקפים בדיווחי האוכלוסייה. המערכת משלבת בין נתוני מיקום משלוח הודעת ה-SMS או שיחת הטלפון הקולי להפקת (והצגת) "מפת-חום", שמגלה את המתאם בין עמדות הציבור ובין האזורים בהם שוהה ציבור זה.

כך, למשל, כבר זיהתה המערכת אזורים מוגדרים בהם נרשם גידול במספר המקרים החשודים כאבולה ודורשים אספקה דחופה של סבון, אספקת חשמל סדירה יותר וזמן תגובה מהיר של הגורמים העוסקים באיסוף גופות ובקבורה. המערכת גם הצביעה על תחומים בהם נדרשה הממשלה לפנות לסיוע גופים בינלאומיים.

המערכות משתמשות בשידורי תחנות הרדיו להן מאזינים האזרחים כדי לעודד יצירת קשר והבעת עמדה בהודעות SMS או בשיחות קול. מפעילת התקשורת איירטל אף הקצתה לצורך זה מספר חינם למשלוח SMS.

על מנת לסייע לניגריה בהיערכות להתפרצויות עתידיות של מחלת האבולה, מאפשרת החברה לשלטונות המדינה שימוש חינם במערכת Connections, כלי רשת חברתית וניהול משימות, כישורים ומיומנויות מקצועיות. הטכנולוגיה מאפשרת לשפר את רמת התיאום בין הגופים ואנשי המקצוע הפעילים בתחום הבריאות, לנהל תהליכים והפצת נתונים ולשפר את מהירות התגובה לכל דיווח בנושא מחלת האבולה.

צוות מתנדבים בין לאומי של החברה מוביל מאמץ שיתופי לאיתור, אגירה וניהול מידע הקשור במחלה במסגרת מאגר מידע חופשי ופתוח לשימוש.
 
אבולה בסלולר



 
 
Bookmark and Share