Telecom News - הונחתה מכה סופית על "השוק הסיטונאי" ממציאיו (EU) החליטו לבטלו

הונחתה מכה סופית על "השוק הסיטונאי" ממציאיו (EU) החליטו לבטלו

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> הונחתה מכה סופית על "השוק הסיטונאי" ממציאיו (EU) החליטו לבטלו
לאחר שחשפנו, ש"השוק הסיטונאי" לא ניתן ליישום בגלל החלפת הטכנולוגיות בבזק (לגבי הוט ממילא לא קבע מש' התקשורת תכנית למימוש ה"שוק סיטונאי"), כעת אנו חושפים את "המכה הסופית" לרעיון הטיפשי הזה: הוא בוטל ע"י ממציאיו (EU). 
מאת: אבי וייס, 5.11.14, 23:30נילי קרוס

בחודש שעבר (כאן) חשפנו, שתכנית "השוק הסיטונאי", שמשרד התקשורת עובד עליה כבר עשור, עומדת להתמוטט בקרוב, בגלל שדרוג רשת בזק, שדרוג, שהחל קודם לכן בחברות הבזק באירופה, מה שהביא לשינוי דרסטי של רגולציית התקשורת באירופה (EU), שם נולד רעיון "השוק הסיטונאי" והועתק כלשונו ע"י משרד התקשורת הישראלי, תוך הסתמכות על המפרטים, התכניות והשיטות, שקבע ה-EU לפני יותר מעשור.

כעת, אנו חושפים את "מכת המוות" שמגיעה לרעיון האווילי של "השוק הסיטונאי" תוצרת ישראל, שבנוי על אין סוף קומבינות, אודותיו כתבתי עשרות מאמרים בעשור האחרון והבאתי את דבריהם של מיטב המומחים מהעולם (וגם מהארץ), שטענו, שזה בלתי אפשרי וגם לא הגיוני לממש בישראל את רעיון ה"שוק סיטונאי".

ביוזמתה שלי נילי קרוס (Neelie KROES) (בתמונה ובסרטון למטה), סגנית הנשיא בנציבות השוק האירופאי (EU), ומי שהייתה בעברה, בין היתר, הממונה על רגולציית התקשורת ב-EU, הוחלט לבטל את כל הרגולציה הישנה הקיימת באירופה על קווי הטלפוניה הוותיקים (קווי בזק) ואת כל רעיון השוק הסיטונאי ונגזרותיו (Wholesale).

הסיבה מאוד פשוטה: ה-EU הגיע למסקנה, שזה כבר לא עובד, לא נחוץ ויש מספיק תחרות בשוק. ההחלטה הדרמטית הזו מצויה להורדה כאן למתעניינים. ההחלטה הזו בתוקף החל מיום 9.10.14. 

נילי קרוס: "אני גאה להכריז, שחתכנו את כל החסמים בשוקי התקשורת באירופה. זו תוצאה של הגברת התחרות בשוקי התקשורת וזה מוביל אותנו צעד אחד קדימה לקראת 'יבשת צרכנית מחוברת' אמיתית".

מתי נשמע הצהרה כזו ממשרד התקשורת הישראלי? בישראל, כרגיל, הכשלון הוא יתום
 



 
 
Bookmark and Share