Telecom News - משרד התקשורת הכיר במדינת פלסטין - אינתיפאדת התקשורת בפתח

משרד התקשורת הכיר במדינת פלסטין - אינתיפאדת התקשורת בפתח

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת הכיר במדינת פלסטין - אינתיפאדת התקשורת בפתח
משלחת משרד התקשורת בכנס ITU (ארגון התקשורת של האו"ם) הצביעה בעד שדרוג מעמדה וקבלתה של "מדינת פלסטין" ל- ITU, מה שעלול להוביל ל"אינתיפאדת תקשורת" שיכולה לשתק את מדינת ישראל. אז למה שר החוץ ליברמן בא בטענות לשבדיה? 
מאת: אבי וייס, 9.11.14, 13:00כנס ITU

חשיפה בלעדית: את דבר קיומה של התכנית של הרשות הפלסטינית להתקבל כחברה מלאה, כ"מדינת פלסטין", ל-ITU (ארגון התקשורת העולמי של האו"ם), חשפנו אך לפני שבועיים.

הזהרנו, שמשלחת משרד התקשורת למפגש העולמי של ITU לא ערוכה להתפתחות הזו (זו משלחת, שיצאה בחשאי לדרום קוריאה, חברי המשלחת מצולמית בתמונה משמאל).כ"כ חשפנו, שמשרד התקשורת לא ערוך כלל להתפתחות החמורה הזו, כדי להגן על מערכות התקשורת של ישראל מפני קריסה.

כעת אנו חושפים שהמצב חמור אף מכפי שתיארנו לעצמו. בוועידת ה- ITU העולמית שננעלה בדרום קוריאה לפני יומיים (ב- 7.11.14), התקבלה סדרת החלטות רחבה וחשובה, ובכלל זה בדבר הגברת מעורבות הארגון בנושאי האינטרנט בכל התחומים, לרבות ''משילות אינטרנט'' והכרה בסוברניות של כל מדינה בשם המתחם שלה, מה שמשליך ישירות על תחום הדומיינים (שמטופל בחוסר סמכות חוקית בישראל, ע"י איגוד האינטרנט הישראלי). פירוט כל ההחלטות מצוי כאן למתעניינים. 

אולם, כל ההחלטות המעניינות מהסוג הזה, בכלל לא חשובות, מול החלטה אחת מאוסף ההחלטות של ITU, אוסף שכולל בתוכו החלטה אחת מאוד חשובה עבור מדינת ישראל, והיא בעניין "מדינת פלסטין".

להלן תצלום ההחלטה שהתקבלה ב-ITU (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
ההחלטה
ההחלטה מכירה ב"מדינת פלסטין" כמדינה ומציבה אותה ב- ITU בין המשלחות כמדינה (לפי סדר המדינות בא"ב הצרפתי), ומאפשרת למשלחת של "מדינת פלסטין" לקחת חלק בכל פעילות ITU, כמדינה

הדבר הכי מדהים בכל העניין זה הוא: משלחת משרד התקשורת ל-ITU הצביעה בעד ההחלטה, של ההכרה במשלחת "מדינת פלסטין". פשוט בלתי ייאמן.

אז מדוע שר החוץ אביגדור ליברמן אביגדור ליברמן (בתמונה משמאל) בא בטענות חמורות נגד שבדיה (ונגד עוד מדינות), שהכירו ב"מדינת פלסטין", אם משלחת רשמית של משרד התקשורת הישראלי, מכירה במסגרת ועידה רשמית של ארגון התקשורת של האו"ם ב"מדינת פלסטין"?

כך, תוך זמן די קצר, מדינת ישראל יכולה לעמוד בפני "אינתיפאדת תקשורת", בלי שהיא וספקי התקשורת בישראל, ערוכים למצב הכאוטי הזה. (למשל, חוסר היערכות לתסריט הקיצוני ביותר בו הרשות תוכל להקצות ל-2 חברות הסלולר, שפועלות בתחומי הרשות, תדרים המשמשים את חברות הסלולר בישראל, כ"כ תקבל קודי גישה בינלאומיים משלה לתקשורת קווית ואינטרנט, שלא תלויה בכלל בישראל).

פניתי גם למשרד התקשורת, גם למשרד החוץ וגם לשר החוץ אביגדור ליברמן, כדי לקבל תגובתם. תגובה לא התקבלה, די ברור למה. אם תתקבל - אעדכן בהתאם. 

עדכון 10.11.14: הכתבה "חשיפת התכניות המדהימות של הפלסטינים בתחום תדרי התקשורת והטלפוניה" - כאן.
סמל ITU



 
 
Bookmark and Share