Telecom News - כרומבוק (מערכת ההפעלה של גוגל) נכנסת לבתי הספר בתרומת גוגל ו-HP

כרומבוק (מערכת ההפעלה של גוגל) נכנסת לבתי הספר בתרומת גוגל ו-HP

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> כרומבוק (מערכת ההפעלה של גוגל) נכנסת לבתי הספר בתרומת גוגל ו-HP
בעידוד סגן השר במשרד ראש הממשלה - אופיר אקוניס, משרד החינוך ביחד עם החברות גוגל ישראל ו-HP ישראל, חולקו ל-3 בתי ספר יסודיים, מחשבים ניידים מבוססי כרומבוק, כדי לגשר על "הפער הדיגיטלי" הקיים בשכבות אוכלוסייה שונות בישראל.
מאת: אבי וייס, 21.11.14, 13:45 מאיר ברנד

משרד החינוך בתרומת עם גוגל ישראל ו-HP חנכו ביום 19.11.14 בטקס רב רושם, שהתקיים בבית גוגל בת"א, את השקת תוכנית כרומבוק בבתי הספר בישראל. המוסדות, שנבחרו ראשונים להריץ פילוט של התוכנית, היו ישיבת צביה אלישיב בלוד ו-2 בתי ספר יסודיים מקיבוץ בצת ומהעיר יבנה.

ללא ספק מדובר בשינוי מרענן, שבו מערכת החינוך בוחרת להתנסות במערכת הפעלה בקוד פתוח, מול ההיסטוריה של שימוש במערכות של מיקרוסופט במגזר הממשלתי. המערכת של הכרומבוק מאפשרת העברת מערכי שיעור מהמורה לתלמידים וכן נותנת למורה יכולות שליטה מקוונת ואפשרויות של שיתוף ידע בתוך הכיתה. 

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, יוון ואפריקה (בתמונה משמאל): "אני שמח ונרגש להשיק את הפיילוט של שימוש בכרומבוק בבתי הספר בישראל. התחלנו עם 3 בתי ספר: בלוד, ביבנה ובבצת. מי שמובילה את התחום הזה מצידנו בתוך גוגל זו עדי אלטשולר, שאחראית על החינוך בגוגל.

אנשים שואלים אותי: מה לגוגל ולמערכת החינוך? אני חייב להסביר. זה דבר מאוד פשוט: האינטרנט משפיע על הכל, בעיקר על החברה, הכלכלה ועל מערכת החינוך. אנו, כמובילים את עולם האינטרנט, רואים את עצמנו קשורים לקהילה ורוצים לסייע, בין היתר, בצמצום פערים בחברה. 

יצאנו לדרך הזו ביחד עם ח"כ וסגן השר אופיר אקוניס, עם HP ועם משרד החינוך. ח"כ אופיר אקוניס דוחף חזק את נושא צמצום הפערים בחברה הישראלית ובכלל זה את נושא מחשוב בתי הספר, גם ברמת התלמידים וגם ברמת המורים.

עפ"י כל המחקרים, האינטרנט מאפשר להנגיש מידע ומוריד חסמים. עפ"י מחקר ודירוג של ה-OECD ב-2009, ישראל הייתה במקום אחרון בטבלה בשימוש באינטרנט בבתי הספר. זה ממש מקום לא טוב. לכן, מערכת החינוך לקחה את עצמה בידיים ומשרד החינוך מבצע תהליך של שינוי כדי לשנות את המצב הזה מיסודו. המצב כבר השתפר מאז 2009. 

אנו תרמנו את חלקנו למאמץ הזה והחלטנו להתמקד בצמצום הפער בין מורים לתלמידים. בחרנו לטפל בזה דרך העצמת מורים, שירגישו בנוח עם תהליכי החדשנות ותהליכי הלמידה המקוונים.

הסיכויים להצלחה בפרויקט הזה גוברים אם יש שילוב של כוחות הן מהמגזר הפרטי, הן מהממשלתי והן מהמגזר השלישי. כאן, שילבנו כוחות עם כל הגופים, כולל מוניציפליים-מקומיים והנהלות בתי הספר ואני בטח, שהפרוייקט הזה יצליח ויתפתח לכל רחבי הארץ". 

ח"כ וסגן שר, אופיר אקוניס: "אני שמח על השקת היוזמה הזו, שהיא חלק מהשיח, שהתפתח אצלנו, שיח כלכלי-חברתי. כל בני האדם נולדים שווים. הבעיה היא, שלחלק מהאוכלוסייה בישראל אין את היכולת לגדול כאנשים שווים. אחד ממוצרי הצריכה הבסיסית בעולם וגם בישראל הוא המחשב. יש משפחות רבות, שלא יכולות להרשות לעצמן לרכוש מחשב לילד שלהן.

לכן, הממשלה בהמלצתי, יצאה בפרויקט של 'מחשב לכל ילד'. בהמשך, ביקשנו לשדרג את התכנית ל'טאבלט לכל ילד' בגלל התקדמות עולם המחשוב. 

בלוד, חילקנו לאחרונה 100 טאבלטים למשפחות הנזקקות ביותר בלי הבדל מוצא ודת. כעת, עברנו למיזם הזה, שהוא בהובלת גוגל ומשרד החינוך. זו מהפכה לא פשוטה. יש כאן שותפות יפה של כמה מגזרים וזו פעולה אמיתית לצמצום הפערים בחברה הישראלית.

התרומה של חברות הייטק דוגמת גוגל ו-HPוגם של חברות אחרות בפרויקטים נוספים, שאנו מקדמים, היא עצומה. זו עזרה במעשה ולא רק בדיבורים. זה מעשה ממשי לצמצום הפערים ולצמצום הפער הדיגיטלי במדינת ישראל ולכן אני מברך את כל הפועלים בנושא". 

תמונה מטקס ההשקה:
טכ ההשקה כרומבוק
כרומבוק



 
 
Bookmark and Share