Telecom News - בזק צפויה להרוויח מהקדמת הבחירות

בזק צפויה להרוויח מהקדמת הבחירות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> בזק צפויה להרוויח מהקדמת הבחירות
בזק צפויה להרוויח מהקדמת הבחירות
מאת: חיים חביב, 3.12.14, 15:10בחירות

היום הוחלט על פיזור הכנסת ועל הקדמת הבחירות לחודש מרץ הקרוב. עד אז לא יאושר התקציב לשנת 2015, ומשרדי הממשלה יידרשו להתנהל עפ"י תקציב של 1/12 מהתקציב הנוכחי.

כלכלני בית ההשקעות הלמן אלדובי מעריכים במסמך, שפורסם היום, שההחלטה בדבר פיזור הכנסת והקדמת הבחירות לחודש מרץ 2015 עשויה להיטיב עם מספר מגזרים במשק, בעיקר בשל ביטול או דחיה ביישום מספר רפורמות במשק. הערכה הרווחת היא, שמעבר לכאוס הפוליטי אליו נקלעה המדינה, יובילו, ברמת המיקרו, פירוק הממשלה ופיזור הכנסת לעיכוב או לביטול מספר רפורמות, שהיו מתוכננות לצאת לפועל.

בין הענפים, שעשויים לצאת נשכרים מהמצב החדש: חברות מתחום הנדל"ן היזמי למגורים ונגזרותיו. אלה, סבלו מחוסר ודאות גדולה, ששררה בענף הבנייה מאז החל להתגבש חוק "מע"מ אפס". החוק המתגבש יצר ביקושים כבושים וגרם לזוגות צעירים רבים לשבת "על הגדר" בציפיית שווא לירידת מחירי הדירות.

בבית ההשקעות סבורים, שחברות נוספות, שיכולות ליהנות מהקדמת הבחירות, הן חברות הביטוח, שמוטות ביטוחי בריאות כדוגמת הראל, חברת הביטוח הגדולה בתחום פוליסות הבריאות. הרגולציה תמשיך להוות איום על הענף, אך העיכוב הצפוי ביישום רפורמת הבריאות עפ"י מתווה ועדת גרמן יאפשר לחברה להתארגן כראוי על מנת לשמר את הרווח החיתומי בתחום זה, שבאופן מסורתי גבוה מהרווחיות בביטוח האלמנטרי.

בתחום התקשורת, סבורים כלכלני הלמן אלדובי, כי קבוצת בזק, עשויה לצאת נשכרת מהמצב הכאוטי החדש. רק לאחרונה חתם שר התקשורת היוצא, גלעד ארדן, על החלת רפורמת השוק הסיטונאי, שהייתה צפויה להיכנס לתוקף במחצית הראשונה של 2015. כלכלני בית ההשקעות סבורים, כי בהיעדר קברניט ויד מכוונת בעת הזו במשרד התקשורת, שיוביל ליישומה, צפויה הרפורמה להתעכב ולהיטיב עם בזק בטווח הקצר.



 
 
Bookmark and Share